|
Hifiklubben og erfaring |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
mjmusicianmj
Bruger Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-April-2023 kl. 19:30 |
|
På forhånd undskyld, hvis jeg har malplaceret emnet.
Men som overskriften siger, hvad er jeres erfaring? Personligt, så er min ikke god. Jeg vil gå så langt og sige at, jeg ikke giver en "flying f**k" for deres 3 års garanti som medlem. Jeg har været inde med mine Denon GC30 hele 4 gange fordi bluetooth funktionen ikke fungere. Hver gang "resetter" de blot høretelefonerne(som om jeg ikke allerede har gjort det selv utallige gange), så funker de 15 min. Og så virker de ikke igen. Jeg synes, at det er komplet uacceptabel at jeg bruger 2.500 kr. På høretelefoner, og tingene skal forholde sig således blot fordi de vil spare. Især i betragtning af, at jeg var på SU og det tog mig en del tid og spare op til dem.
|
||
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror ikke at Hi-fi klubben er anderledes end så mange andre elektronikkæder.
Som udgangspunkt er jeg glad for 3 års garanti og har handlet der flere gange. Men jeg har endnu ikke haft problemer, og det er jo som regel her at den gode service (eller mangel på samme) viser sig. I forhold til din problemstilling sagde man i gamle dage at sælger havde 3 forsøg ( sådan generelt, som retningslinje) til at udbedre en fejl. Hvis ikke det løser problemet, bør sælger ombytte det. Tænk skriver fortsat det samme på i deres vejledning (reklamationsret, men samme princip): Det ville jeg forholde Hi-fi Klubben og bede om at få produktet ombyttet til et nyt.
|
||
mjmusicianmj
Bruger Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for respons.
Men problemstilligen er jo umiddelbart, at de vil iķke ombytte eller udbedre problemet? Så jeg føler mig ret fastlåst 😑 Naturligvis er der forskel på reklamationsret og garanti. Jeg tror også, at Hifiklubben vinder meget på dette. Især de 3 år. Men i min situation, må jeg indrømme, at jeg føler mig snydt.
|
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du prøvet dine høretelefonerne på en anden afspillingsenhed, for at udelukke at det ikke er den der er problemmet?
|
||
Mvh Jesper
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1669 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jep. Pisse irriterende.
Skal ikke kunne sige om de har ret til at afvise dig, men af samme årsag handler jeg KUN i forretninger der giver fuld returret "no questions asked". Gider simpelthen ikke debatten om hvad der er galt og hvorfor, om ikke det er noget andet det er galt med og blah, blah blah. Når det starter ender forbrugeren næsten altid som sorteper. Så er det bedre at pakke skidtet ned og returnere varen med det samme. Hvis det var mig der var brændt inde med en hovedtelefon til 2500,- som ikke virker, ville jeg ofre gebyret og starte en forbrugersag, - såfremt de ikke vil give dig pengene tilbage eller ombytte til noget der virker, efter fire hnvendelser. |
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7099 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvad tilslutter du hørebøfferne til ?
Har du prøvet at tilslutte til f.eks anden telefon ?
|
||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige denne del af dit svar er lidt ærgerlig. Ud fra det kan jeg udlede at når der er flere kæder der gør det, så må jeg leve med vilkårene... sat på en spids. Og det gør sig gældende uanset hvilken parametre de konkurrere på (service, pris, kvalitet, garanti osv.).
Til gengæld er denne del meget god og kontruktiv. Faktisk er jeg næsten sikker på det står skrevet i loven at de har 3 forsøg til at udbedre fejl og mangler, og hvis den samme fejl eller mangel fortsat finder sted efter 3. forsøg skal de ombytte eller refundere hele købsbeløbet. Så de er forpligtet til det. Men tjek det lige, det er hvad jeg husker fra erhvervsret for +10 år siden. Hvis du vil give dem en chance til, så tag hele gøgemøget med ind til dem, afspiller og det hele, og vis dem hvad det er der sker, samt at det ikke hjælper at resette (med andre ord, vis dem at du ikke er retarderet og ikke finder dig i deres behandling). De bryster sig af at give ekseptionel service, så har de selvfølgelig også tid til at hjælpe dig ordentligt.
Redigeret af HessiDude - 19-April-2023 kl. 15:54 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Altså, hvis det tager 15 minutter inden det fejler igen, så er der enten en fejl i produktet, eller inkompatibilitet mellem afspiller og hovedtelefoner. Det må være et spørgsmål om at tage ned i en butik på et tidspunkt, hvor der ikke er så travlt og teste den sammen med personalet. Går den i stå med din afspiller, så test den med en afspiller fra butikken. Går den også i stå med denne, må produktet være defekt. Gør den ikke, er det din afspiller der er problemet og det er sgu svært at løse for butikken. Går den i stå med butikkens afspiller, er det bare at spørge medarbejderen om det er meningen at den kun skal bruges i 15 minutter af gangen. Er svaret JA, så tager du til næste butik, finder produktet som ny på hylden og taler med en ekspedient om produktet. Så stiller du sådan henkastet et spørgsmål om hvor længe det forventes at man kan høre musik i træk på en opladning. Er svaret mere end 15 minutter (og dine vitterligt fejler efter 15 minutter), må næste spørgsmål være "uden at miste forbindelsen"? Hvis svaret igen er ja, må du jo hive dine op af lommen og begynde samme session med test i den butik. Klaus
|
||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1563 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Efter 3 gange forsøg på at løse samme problem kan man få pengene tilbage
Har du prøvet en anden butik om DE gir dig et nyt sæt eller prøver og se om der er samme problem med et helt nyt ?
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1669 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tre forsøg er en skrøne som ikke VIL DØ.
Ét forsøg er det rigtige antal.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, slet ikke, hvis produktet intet fejler og det er afspilleren der er skyld i problemet. Klaus
|
||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1563 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det afspilleren der fejler ?
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |