|
WAOO tv box DIW3930 |
Besvar |
Forfatter | |
me64
Ny bruger Oprettet: 22-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Maj-2023 kl. 14:26 |
Hej
Jeg oplever problemer med at få Dolby5.1 ud af min WAOO tv box (diw3920). mit setup er : Sonos.Beam+2xSonos.One > HDMI > TV > HDMI > WAOO.TV.BOX spotify afspilning fra tablet direkte til Sonos kører fint. Lyd fra (native) tv-apps (uden boxen) kører fint. spotify/hbo afspilning fra tvbox kommer kun ud til Sonos.Beam, ikke til surrounds. Har I et godt tip til hvordan jeg får mine surround højtalere med på vognen? Skal der laves en forbindelse direkte fra tvbox til sonos.beam mon? Hvad type er audio udgangen i WAOO tv box (diw3920)? på forhånd tak Mark
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Afspillerbokse kan ikke sættes direkte til Sonos. Manglen på 'HDMI In' er en af begrænsningerne hos Sonos.
Så din signalvej er korrekt. Du bruger det der hedder HDMI ARC, hvor TV'et agerer mellemstation og videresender lyden. Hvis der er lydindstillinger på Waoo-boksen så sørg for at sæt dem til 'bitstream' eller lignende. Begrænsningen i HDMI ARC er, at ukomprimeret lyd højst kan sendes osm 2.0 stereo. Alternativet er at sende som komprimeret bitstream, så man kan få 5.1 igennem HDMI ARC. TV'et skal også sættes til 'passthrough' eller 'auto' i indstillingerne for HDMI ARC.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
me64
Ny bruger Oprettet: 22-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for hjælpen.
Nu har jeg været inde og skrue på settings. Lidt spøjst, da jeg skiftede TV lydformatet fra bitstream til PCM kom der lyd til surroundhøjttalerne. Måske der var tale om ukomprimeret bitstream. Det simulerer i hvert fald at det virker nu. :) mvh Mark
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
PCM = pulse code modulation er et analogt signal der samples i små bidder og sendes digitalt videre.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |