|
NAD + ArtCoustic opsæt for en amatør |
Besvar |
Forfatter | |
npdk
Ny bruger Oprettet: 05-Juli-2023 Sted: Århus Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juli-2023 kl. 14:00 |
Jeg har fået et sæt Artcousitc højtalere som pt blot kører over en DENON CEOL forstærker for at kunne få noget lyd på kontoret. Jeg har ligeledes en Artcoustic Spitfire Subwoofer som jeg gerne vil have til at spille med, men det er som om den Denon CEOL ikke kan sparke gang i den. |
|
npdk
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej npdk (gpr ud fra at du har et rigtigt navn?)
Har du et link til dine højttalere og subwoofer? Hvad mener du med at Ceol ikke kan sparke gang i subwooferen? Virker subwooferen i det hele taget? Dit NAD sæt er fedt - eller det var det for 35 år siden. Men hvis ikke det er blevet renoveret i løbet af de 35 år, så er elektrolytterne i strømforsyningerne halvdøde, volumenpotmetre skratter sandsynligvis, der er ingen fjernbetjening og du skal til at finde en form for netværksafspiller du kan koble til. Med andre ord: med mindre du er en totalt Old-School HiFi nørd, så glem det gamle NAD sæt og fokuser på at få din Ceol til at drive højttalerne. Klaus
Redigeret af KlausDM - 05-Juli-2023 kl. 15:35 |
|
npdk
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt med svar, Klaus!
Jeg har ingen forstand på HiFi - slet ikke. Jeg ved ikke om den virker - det vil jeg da antage. Måske man kan forsøge sig med det NAD for at se om der på nogen måde er liv i den? Jeg har en SUB udgang på DENON CEOL - hvor jeg har prøvet med et jack-stik og så en rød/hvid kabel ind i subben. men der kommer ikke rigtig noget gang fra subben.
Højtalerne spiller fint. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ceol findes i forskellige versioner, hvad hedder den du har (typenummer)?
Hvad præcist hedder din sub? Jeg kan ikke finde og læse manualer (og hjælpe dig), hvis jeg ikke har de rigtige manualer….. Klaus |
|
Thomas 78
Ny bruger Oprettet: 22-August-2021 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej NPDK
Uden at vide hvilken Ceol model, og hvilken sub der er tale om, vil jeg sige at det lyder forkert at du bruger et jack stik. Jeg tror nærmere at det er et single phono kabel der skal bruges mellem dit anlæg og subwooferen. Altså et enkelt kabel der har samme stik som de rød/hvide, i begge ender. Mvh. Thomas
|
|
Thomas 78
Funktioner
Tak(0)
|
Et hurtigt spørgsmål, er det en aktiv sub (dvs. har den en alm. 220v ledning til stikkontakten)?
Mvh. Thomas
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har den ikke så vidt jeg kan se, den skal ha en kraftig ekstern forstærker. Og har en Creol ikke tilstrækkeligt med power.
Redigeret af Munch - 09-Juli-2023 kl. 10:02 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Thomas 78
Funktioner
Tak(0)
|
Det var også det jeg selv fandt frem til, men jeg ved ikke om der er tidligere udgaver af spitfire subben som er aktive. Uanset alderen på NAD sættet, ville jeg nok prøve at få det til at spille først, og så kombinere det med en wifi-streamer, men det ville være rart med lidt mere info fra trådstarter. Mvh. Thomas
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror at trådstarter er taget på ferie…….
Klaus
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når man kigger på Artcoustics lineup, er subs passive, og de anbefaler for bedste match deres egen “subforstærker”.
Indgangen på din sub er nok ikke en line indgang, men almindelig tilslutning til højttaler udgang fra en forstærker. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måpske du har sat dele ferkvense så¨lavt på subwooferen at der ikke er meget lyd i det musik du spiller selv ved max volumen
Er det den her super dyre subwoofer du har ? Er den aktiv,passiv ?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |