|
Hjælp til Gmail på iPhone |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10429 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Juni-2023 kl. 20:42 |
|
Jeg har en bekendt som gerne vil have sin Gmail på sin iPhone. Til det skal der bruges mailadresse og Google password. Passwordet kan hun ikke huske, og når man prøver at få det nulstillet/gendannet skal der oplyses enten mailadresse eller telefonnummer samt fornavn og efternavn. Herefter kommer svaret, at der ikke kendes nogen konto med de indtastede oplysninger. Hvad f..... gør man så? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Finder de rigtige oplysninger, eller opretter en ny mailkonto. Klaus
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har hun nogensinde sendt en mail til en hun kender, som måske har modtaget mail liggende? Der er måske en huskefejl i mailadresse stavning? |
||
Mvh. JørgenT
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det nemmeste er at lave en ny konto. Alt andet er en ørkenvandring uden resultat.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til Jørgen: Ja hun har den mailkonto på sin PC, og den virker fint. Til Munch: Hvad sker der med gamle mails hvis man opretter en ny konto? Kan de overføres til den nye konto? Hvorfor kan Google ikke tilsende hende et nyt password til den konto og mailadresse som allerede er aktiv hos dem? Udover den korrekte mailadresse kræver Google også andre oplysninger som hun brugte ved oprettelsen, men som hun åbenbart ikke kan huske længere. Er mailadressen alene ikke nok til at identificere hende? Et eventuelt nyt password vil jo kun blive sendt til hendes i forvejen valide mailadresse. Edit: Jeg har nu læst denne vejledning https://www.apeaksoft.com/da/tips/forgot-gmail-password.html og vil prøve metoden med Firefox næste gang jeg er ved hendes PC. Måske er vi så heldige at passwordet er gemt på PC´en. Flemming Redigeret af fltk - 26-Juni-2023 kl. 08:14 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ens mail er adgangen til alle mulige adgange og password. Så derfor kan man ikke bare sende et nyt password til den samme mail. Det er simpelhen et sikkerheds issue.
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og jeg har oplevet så mange gange, at når man opretter noget med password man har i forvejen over på en ny enhed, så går det galt. Selv med Apple og iCloud har jeg været nødt til at lave nye konti..
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du ikke har styr på dine password. Men ellers jeg har nok den samme mail i 20-30 år.
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan Google så godt hvis de også får de glemte oplysninger. Men en mailadresse er jo unik, og derfor er det kun rette modtager der får det nye password!! Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske, men det er jo ikke det der er tale om her. Hun vil også bare gerne kunne se og og sende mails fra sin iPhone. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo hun kan ikke få det til at virke på en ny enhed.
|
||
|
||
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du lige lader din telefon ligge eller lader din pc står åbent. Så kan jeg lyn hurtig gå ind på Google og få et nyt password som kun jeg kender. Ogmed adgang til din mail, så kan jeg stort set få adgang til alt, Facebook, etc. Mange steder er blevet bedre så det kræver 2 faktor godkendelse, men ikke alt. Så derfor giver det god mening at du ikke bare lige kan skifte password.
|
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |