|
God dac |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Leo P
Bruger Oprettet: 26-September-2020 Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Juli-2023 kl. 10:28 |
hej, nogen der har et forslag til en god dac, ny eller brugt.
Min forstærker er en musical fidelity m3si som har en indbygget som ikke er god nok. Har ikke meget forstand på det, men må max koste 3000kr
Redigeret af Leo P - 29-Juli-2023 kl. 11:35 |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det til noget der skal sluttes til et medie eller skal det være med streamer?
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor finder du ikke den indbyggede god nok - hvad mangler du?
Klaus
|
|
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
Synes ikke den lyder godt nok også hvad alle andre skriver, at DAC ikke er god i den. Har en gammel billig cd afspiller der lyder bedst nå jeg ikke bruger DAC i forstærker
Redigeret af Leo P - 29-Juli-2023 kl. 11:09 |
|
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
nok mest bare som forbedring for min gamle cd afspiller og musik på youtube
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg forstår det, er der kun usb indgang som digital indgang i forstærkeren, er det ikke korrekt? Hvordan kan du så lytte stil din cd afspiller gennem DAC i forstærker? Hvordan får du lyd fra YouTube til din forstærker? Et forslag kunne være Cambridge DACMAGIC 100 Klaus
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hegel HD25 er bare en totalt mega god DAC
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller Audiolab
|
|
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 705+200 ahorn
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kunne være godt at vide, hvilke krav du har til en DAC mht. tilslutninger, både ind og ud, samt et budget.
Jeg kan også anbefale at læse nogle tests inde på https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php, hvor der efterhånden er mange tests af f.eks. DAC med målinger af udstyret. Men du skal ikke forvente alt for meget fra kvaliteten af Youtube, det kan en DAC ikke løse, uanset om det er gratis eller betalingsudgaven. Min antagelser er også, at det er derfor du oplever at dine CD'er lyder bedre. Inden du begiver dig ud i af bruge en masse penge på nyt (unødvendigt) udstyr, bør du prøve en streaming service som f.eks Apple Music, Tidal, Qobuz og lignende. Det vil være en bedre sammenligning med din CD afspiller.
|
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror ikke du finder noget nyt til 3000 som er bedre end den indbygget. Så skal det være et superkøb brugt i så fald.
|
|
Andromeda
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Leo.. En meget god DAC til prisen er Metrum Octave mk1.. de kan findes til en 2000-2500kr.
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |