|
Nyt tv + finansiering |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mikkelsøndergaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-August-2023 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-August-2023 kl. 14:42 |
Hej alle sammen
Jeg har udset mig det her tv til min nye hjemmebiograf. Jeg har ikke pengene på kontoen lige nu, men jeg kan allerede se nu, at jeg til december får en stor bonus på arbejdet. Derfor havde jeg tænk mig at optage et lån, men jeg er i tvivl om, om det er smartest at få finansieret tvet hos en forhandler (de har typisk kun én lånemulighed) eller hos en sammenligningsside som goloan eller en af de andre steder hvor man kan få flere tilbud. Jeg kan ikke låne hos min almindelige bank, da en stor del af min løn er "usikker" i deres øjne, da det er bonusbaseret - også selv om jeg allerede nu med sikkerhed kan bevise at der kommer en stor bonus. Spørgsmål 1: er der nogen grund til at tage finansieringen hos forhandleren? Spørgsmål 2: Har I nogle brkymringer omkring mit valg af tv? Størrelsen passer, så det er mere alt det andet.
Redigeret af Mikkelsøndergaard - 21-August-2023 kl. 12:37 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19645 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spørgsmål 3: skal jeg vente med at købe nyt tv, til jeg har pengene?
Stort JA! Inden du har fået betalt lånet, skylder du flere penge væk, end dit tv er værd. Hvis du bliver fyret fra din arbejdsplads, eller den går konkurs, så har du ikke pengene og kan ikke dække lånet ved salg af dit fjernsyn. Mit råd: vent til du har pengene i hånden. Klaus
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5017 |
Der er et godt ordsprog. Du skal vente til du har pengene før du bruger dem
###Man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt###
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Linket virker ikke. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5322 |
For meget http i linket
Fix: |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Du skal da klart vente, til du har de penge til det... Det, du har nu, virker vel som det skal?
|
|
![]() |
|
Mikkelsøndergaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-August-2023 Status: Offline Point: 5 |
Sorry - det var for meget https i linket som fltk skrev. Det virker nu.
Det gamle er faktisk lige gået i stykker, så lige nu har jeg ikke noget, men sagen er også at jeg har pengene (med sikkerhed, med mindre at firmaet går konkurs - og det regner jeg ikke med) 1/12.
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6292 |
Der er lang tid til 1/12 og der kan ske alt muligt inden da
Vent, som alle siger ![]() Måske har familie eller venner en ældre fladskærm, du kan låne?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1033 |
SP 1: Kun hvis du ikke kan få det billigere andre steder (du skal sammenligne ÅOP, ikke renten). Bemærk, at det der på mange sammenligningssider er meget lave svingende renteniveauer, hvor de laveste ofte er baseret på variabel rente. Redigeret af longjohn2 - 21-August-2023 kl. 14:13 |
|
![]() |
|
Har jeg undersøgt desværre. Hvis jeg kunne låne indtil havde jeg gjort det, men gider ikke vente 3 mdr., når jeg er er sikker på at få pengene.
|
|
![]() |
|
sd ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 288 |
Hvis du venter til december, eller måske ligefrem til udsalget i januar, vil du sikkert kunne spare mange tusind kroner, idet prisen er faldet. Husk på, forventningens glæde er nu engang den største, også større end glæden ved at eje.
|
|