|
Kopiere Internet indstillinger ml. computere. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-September-2023 kl. 21:01 |
Hvordan kopierer man nemmest alle diverse Internet indstillinger, favoritter/bogmærker, passwords osv. fra én computer til en anden (Google Chrome)? Er det nok bare med Google login, det er det vel ikke?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nok blot at være logget ind på din google konto i din Chrome browser.
|
|
Mvh Jesper
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Chrome klarer opgaven hvis du er logget ind
Har 5 pc kørende hvor det følges af
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Well ok. Mente nok det var noget med google kontoen. Men i tillæg skal det siges at det er min gamle computer som min kone låner / som vi sætter op i stuen. Er det nok at jeg logger ud og så logger ind på hendes google konto? Så forsvinder min bogmærke linie, de gemte faste genveje på "ny fane" osv: og erstattes med det hun har på sin gamle computer? Så jeg behøver ikke at finde noget bestemt for at slette det på computeren?
|
|
Thorvald. |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, den var god nok. Skulle lige have tændt hendes gamle computer, for at se login oplysningerne til hendes google konto (og aktivere synkronisering) - men så var det også fint, med bogmærkelinie og det hele. Hendes gamle computer er tæt på at dø tror vi. Der kommer nogle mærkelige lyde fra den ind i mellem.
Vi har brugt den som computer til fjernsynet, mest til streaming og Internet. Men det kan vi jo bruge min gamle computer til i en tid. Den fungerer fint endnu. Og så overvejer jeg at købe en minipc i stedet for en bærbar.
|
|
Thorvald. |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad består de mærkelige lyde af? Lyde fra blæseren? Hvis ja, så skal denne nok bare blæses ren for støv og skidt? Fik dette råd fra en bruger herinde i én eller anden tråd... Vist nok Fltk, tror jeg...
En bærbar.... MÅSKE kan hele bundpladen hives af? Så er det nemt at komme til for rengøring... Redigeret af mnielsen - 09-September-2023 kl. 13:00 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm - tja. Det er egentligt et udmærket forslag. Men lyden er ikke vedvarende, men nærmest nogle til tider høje knasende lyde. Men ja, det kunne da være værd at prøve at gøre den ren.
|
|
Thorvald. |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
…
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Knasende lyde? Så er det nok snarere en roterende harddisk på hårdt arbejde, TROR jeg. Så kan det skrivehovedet, som larmer. Eller blæseren, som er slidt? Vibrerer computeren under larmen? Det kan andre måske svare på.
Redigeret af mnielsen - 09-September-2023 kl. 16:11 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes ikke umiddelbart det virkede som om computeren vibrerede, men jeg havde nu heller ikke held med at holde øret ned til den lige på et tidspunkt, hvor den havde de mest knasende lyde.
Men ja altså computeren er 11 år gammel, så den er ved at være relativt gammel. Så det kunne da godt være noget der er slidt. Jeg tænker jeg skal have lavet en ny kopi af de data der måtte være på den, sådan at vi i det mindste har en kopi, hvis vi ender med at skrotte computeren - eller hvis den brænder sammen under fortsat brug. Jeg har kopieret dataene før og det er ikke sikkert der er kommet nye data til siden, fordi den som sagt mest har været brugt til streaming i de seneste mange år og kun i starten til lidt data også. Den er også ret langsom til at starte op og ustabil, hvis man vil bruge stifinder (lukker stifinder næsten lige så hurtigt som man åbner en mappe). Men jeg vil prøve at gøre den ren (hvis jeg får tid til det) så vi kan se om den holder op med at larme.
|
|
Thorvald. |
|
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når stifinder lukkes ned, skyldes det sandsynligvis problemer med harddisken. Du har så mulighed for at købe en SSD og klone den. Det er i øvrigt altid en god ide at rense sin bærbare af og til, hvis den ikke har et indbygget mesh-filter. Mangler den et filter kan man i øvrigt selv lave et af kasserede strømpebukser.
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Nå ja, reelt set kunne jeg jo godt opgradere den med en SSD, det har jeg gjort en gang før - dengang godt nok med en helt ny computer.
Men jeg kan egentligt også godt lide idéen med en miniPC, der kan stå under fjernsynet i fjernsyns møblet, men hvor vi stadig kan bruge ekstern mus og tastatur. F.eks. som denne: http://https://www.proshop.dk/Stationaer-Mini-PC-Barebone/ASUS-ExpertCenter-PN64-S5024AD/3126788 Der er også en tilsvarende med 8 GB Ram, 16 GB er nok egentligt overkill, men prisforskellen mellem de to er minimal. http://https://www.proshop.dk/Stationaer-Mini-PC-Barebone/ASUS-ExpertCenter-PN53-S5072AD-R5-7535H-8GB-256GB/3174133 Men jeg skal have kigget noget mere, før jeg beslutter mig.
|
|
Thorvald. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |