|
Regneark "In Range and Coerce" |
Besvar |
Forfatter | |
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-September-2023 kl. 19:29 |
Hej
Er der nogle regneark eksperter, som kan svarer på følgende: Findes der en funktion i Excel eller Google Sheets, som checker om et tal er inden for et område, og hvis det er uden for, så bliver det reguleret ind. Jeg har funktionen i det programereingssprog jeg normalt bruger: Determines whether x falls within a range specified by the upper limit and lower limit inputs and optionally coerces the value to fall within the range. Eks. Range: min=0 , max=5 x = 1 / resultat = 1 x = 9 / resultat =5 x = -2 / resultat=0 |
|
Mvh Jesper
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at skrive det i VBA?
Klaus
|
|
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal ende med at være et Google Sheets ark, så VBA er nok ikke nogen løsning. Det må for fanden da kunne lade sig gøre direkte i regneark?
|
|
Mvh Jesper
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan vel bare bruge en IFS() i excel?
noget i denne stil: IFS(x<min;min;x>max;max;x;x) (det sidste x;x giver mare x hvis der er et tal x) edit: Det burde virke i google sheets også:
Redigeret af jacobask - 21-September-2023 kl. 07:35 |
|
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
Følgende løste min udfordring: =MAX(MIN(value;maxvalue);minvalue)
|
|
Mvh Jesper
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |