|
Billigst film afspiller |
Besvar |
Forfatter | ||
Bach1969
Bruger Oprettet: 18-April-2011 Status: Offline Point: 57 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Oktober-2023 kl. 14:39 |
|
Hej,
Jeg har film på extern harddisk som jeg gerne vil afspille fra en mediaplayer som jeg har med på ferie, så det er det primære behov.... Der er ikke noget internet, så det skal være kablet. Jeg har kig på denne https://www.compumail.dk/da/p/wiwa-dream-player-sort-995064605?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner og på denne https://www.bilka.dk/produkter/xiaomi-mi-box-s-4k-ultra-hd-streaming-media-player/100450408/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Den sidste er måske overkill også til prisen, havde en gammel WD med indbygget HD men den er desværre død.... så er der nogle gode input, synes det er meget svært, da alle har fokus på afspilning over internet. Håber på en masse gode svar |
||
Sony 65A87 - Apple TV 4K - Sony STR-DN1080
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Hej. Jeg vil foreslå at du kigger på en Android Boks med en eller to USB porte og en HDMI udgang. Ikke en, der er beregnet til en masse dyre streaming kanaler. Men en, som er beregnet til Android, lige som det kører på en tablet eller mobil. Her er et link til den jeg selv købte i 2020. Men der er sket meget siden 2020. Bl.a. der der kommet nye Toldregler. I dag kunne et alternativ være: Vælg EU Plug. US $28.66 + Shipping method, More options: Free Shipping Estimated delivery on Nov 03 From Spain to Denmark via Seller's Shipping Method - ES Tracking Available Og vælg From Spain og IKKE fra China. Her er en anmeldelse: 'X98 mini, review: cheap Android TV-Box for KODI or IPTV' Hilsen Carsten. |
||
Bach1969
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for din hjælp Carsten, det sætter jeg stor pris på.
Nu har jeg noget og tænke over, ved du om der er nogen fordele ved x98 vs. xiaomi når det kommer til afspilning eller måden de præsenteres på grafisk/brugerflade? hvordan reagerer boksene hvis der ikke er internet? kan man stadig afspille filer fra usb? Nu skal jeg overveje x98 er halv pris af xiaomi men har ikke Google Tv og sikkert også en bedre garanti end gennem alli jeg plejer at tage min chromecast med når jeg er på ferie og hvor der er internet, den kan jeg jo spare ved xiaomi, hvor jeg kan forstå at x98 har problemer med at vise det i høj opløsning.
Endnu en gang tak for din hjælp Carsten |
||
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Du skal ikke vælge dem som Carsten forslår, for de har bagdører i cpu'en, så du de er hacket fra start af. Vælg en Android tv enhed købt i Danmark med usb port og installer kodi på den. Så er du good to go
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Hej. For noget tid siden blev der skrevet om, at nogle Android bokse købt hos Amerikanske Amazon skulle have en bagdør. Der blev også nævnt to CPU fabrikater. I mit link valgte jeg anden CPU. Rent faktisk en CPU fra samme leverandør, som Google bruger i deres Chromecast med Google TV. Hvis den er god nok til Google, skulle den også være god nok til os. Hilsen Carsten. |
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Den første, du selv har foreslået, er også en Android box - blot af ældre årgang. Men ikke meget ulig den Carsten foreslår, altså reelt tablet/mobil-versioner af Android.
Du kan dog nemt installere Kodi på den og bruge den til afspilning af film/serier uden adgang til internet. Du skal kun bruge internet ved hentning af nye filmdata, men det kan du jo gøre hjemme. Og du får næppe en anden afspiller billigere. Xiaomi-boksen er Android TV og har stort set den samme brugerflade som Google TV. Den er mere brugervenlig til TV-brug, men egentlig ikke meget mere kapabel end den billige boks til det nævnte behov. Men skal du f.eks. også bruge den hjemme (med internet) til Netflix o.lign. er den langt bedre. Redigeret af longjohn2 - 15-Oktober-2023 kl. 13:16 |
||
Bach1969
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for jeres input, det har været en stor hjælp.
Jeg tror valget bliver Xiaomi-boksen, for så kan min datter evt. benytte den i mellem ferier, men intet er afgjort før i morgen. Men i har givet gode input og noget og tænke over. Rigtig god aften |
||
|
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vær opmærksom på, at den Xiaomi, du selv linker til fra Bilka, er den "gamle version". Der er kommet en 2. generation - som p.t. i øvrigt er billigere end den gamle. Du kan læse om forskellen på ny og gammel version her: https://www.dignited.com/109696/mi-box-s-2nd-gen-vs-mi-box-s/
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Android TV malware-sag værre end frygtet: Mange mio. enheder inficeret: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1696580201
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Bach1969
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det opdagede jeg da jeg dykkede mere ned i det senere i går :-D tak for lige og give et heads up
Det sætter jeg stor pris på |
||
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |