|
God router til Sonos |
Besvar |
Forfatter | |
bas
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 329 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 11:18 |
Hej
Jeg overvejer at købe en ny router der især skal fungere godt med Sonos. Jeg oplever jævnligt, at musikken pludseligt stopper og skipper til næste nummer. Jeg har fået at vide, at det kan skyldes routeren. Er der nogen der har gode erfaringer med noget konkret? Jeg regner med, at routeren maks. skal koste 1500 kr. På forhånd tak.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alle top modeller fra Asus kan anbefales.
F.eks. ASUS RT-AX82U V2 Router |
|
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken eller hvilke Sonos enheder har du problemer med? Og hvilken kilde streamer du fra?
Jeg har en gammel Sonos Connect som gør det samme når jeg streamer fra lokal kilde eller Spotify. Netradio er der til gengæld aldrig problemer med. I mit tilfælde er det bestemt ikke routeren der er problemet da alt andet virker perfekt. |
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har 4 Sonos S1 enheder, og en af dem er en Sonos Connect. Jeg hat faktisk en mistanke om, at det kan være Connect'en der er problemet. Kan det mon laves, eller skal jeg mon bare droppe den? Jeg kan vel ikke sætte en S2 enhed ind sammen med S1 enhederne?
|
|
moremusic
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har både S1 og S2 enheder.
Jeg har kun problemer med connect’en, som iøvrigt kører i selvstændig gruppe fra de andre. Mit gæt er at hardwaren er for gammel og at det er det der skaber problemerne, så min løsning bliver at skifte min Connect til en anden streamer.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Ok tak.
Så bliver min løsning måske også at skifte til en anden streamer Jeg har lige kigget lidt på Wiim Pro Plus og NAD CS1. Ellers er det oplagte valg måske en Sonos Port? |
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan ikke huske, om der også var problemer med Connect'en da den var forbundet med kabel. Det kan jeg evt. prøve igen.
Er din Connect forbundet med kabel? Men ok, hvis hardwaren generelt er for gammel. ændrer det måske ikke noget.
|
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den SKAL også koste cirka 1500. Min egen kostede det men jeg fik den så til 750,- da en ny model var kommet :) Er en TP Link ARC 3200. Er nogen år gammel. Jeg Googlede "router test" og fandt den som vinder og købte så. Jeg har 3 S1 produkter. Connect er dog kablet til router. Det hjælper på stabilitet OG lydkvalitet.
|
|
moremusic
Funktioner
Tak(0)
|
Kan ikke afvise at den virker kablet. Jeg kan ikke teste det, da min router står for langt fra min Sonos Connect.
Min løsning bliver at købe en ny streamer. Jeg tror ikke jeg vælger Sonos Port, da jeg synes den er for dyr i forhold til funktionalitet. Derudover er den vist ikke Bit Perfect (hvis du går op i den slags).
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |