recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng kabler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Emne: Ang kabler
    Sendt: 13-Januar-2007 kl. 14:21
Jeg sidder her og overvejer at flytte mit HTPC/MCE ud bagerst i huset... men så er der lige det med kablet til TV'et

Jeg har snakket lidt med folk rundt omkring, og jeg får 10 forskellige svar... men hvor langt kan jeg trække følgende kabler:

Dvi -> dvi
Vga -> vga
Dvi -> HDMI
HDMI -> HDMI

der er cirka 25 meter, det stykke hvor jeg skal trække.
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 14:32
Jeg fandt det her i øvrigt, men jeg kan ikke rigtig læse mig ud af det, slet ikke det den nævner med CAT 5 kablet... kan man gå fra Cat5/6 og så til HDMI ?

HDMI 1.3 defined two categories of cables: Category 1 (standard or HDTV) and Category 2 (high-speed or greater than HDTV) to reduce the confusion about which cables support which video formats. Using 28 AWG, a cable of about 5 meters (~16 feet) can be manufactured easily and inexpensively to Category 1 specifications. Higher-quality construction (24 AWG, tighter construction tolerances, etc.) can reach lengths of 12 to 15 meters. In addition, active cables (fiber optic or dual Cat-5 cables instead of standard copper) can be used to extend HDMI to 100 meters or more. Some companies also offer amplifiers, equalizers and repeaters that can string several standard (non-active) HDMI cables together.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 01:19
Jamen det er jo ikke nok med de kabler der skal bruges til dit display, du skal vel også have mus, tastatur, fjernbetjening og noget lyd frem? 
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 11:33
Det er kun billede og lyd jeg skal have overført.... og lyden har jeg fået til at virke med et 30 meter kabel....

Men jeg har læst så mange steder at Video-kablerne kan være drilske.... men nu faldt jeg lige over det med Cat5 kablet på wiki.... og så ville jeg lige høre hvor langt man kan trække det video-kabel
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 11:37
Hvordan vil du så styre MCE maskinen, ved tankeoverførsel eller fodbetjening (dvs. gå hen til den når du skal skifte kanal etc.)
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 12:08
DVI og HDMI har tydeligt tab på over 5m...
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 12:16

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

DVI og HDMI har tydeligt tab på over 5m...

Ikke HDMI - det kan trækkes 15-20m uden problemer. Ihvertfald hvis der bruges ordentlige kabler.

Men DVI kan ikke gå længere end ca. 5m uanset kabel. Det giver udfald i signalet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 16:35
hvis det nu er et Dvi -> HDMI kan det så også trækkes 20 meter uden problemer ?

MCEFreak:
Det er til en skærm i køkkenet... jeg skifter i stuen og ser det i køkkenet.... så er kun lyd og billede..... lyden kan jeg som sagt sagtens trække, og det virker også, men billede har jeg lidt svært ved at finde ud af hvad der er bedst

Men kan i svare på om man kan trække et DVI -> HDMI 20-25 meter ?, og kan man købe kablet uden stik og selv samle det ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu