recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Større HDD Lenovo x220
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Større HDD Lenovo x220

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Større HDD Lenovo x220
    Sendt: 13-November-2023 kl. 11:43
Hej

Jeg har en Lenovo x220, der bruges til foto og ITunes.

Min harddisk på 500gb er ved at blive fyldt. Og ja jeg laver back up af harddisken. 

Styresystem er Windows 10 Pro.

Kan man klone den interne SSD harddisk til en SSD 1TB og bytte dem rundt?

Her tænker jeg på om styresystemet stadig virker.

Og kan nogen herinde anbefale en, der kan gøre det for penge.

Jeg bor i hovedstadsområdet.

Redigeret af Mufti - 13-November-2023 kl. 18:42
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 11:49
Ja, det kan du - og der er ikke nogen grund til at betale nogen for det. Brug fx. Samsungs kloningsværktøj Data Migration lavet til formålet (virker uanset brand) og er ret simpelt i brug.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 14:19
@Lomgjohn.

Det lyder godt. Vil Windows fungere på den nye disk?

Hvordan finder jeg ud af hvilken disk der passer?

Og den skal vel også monteres i kabinet inden jeg kloner.

Tænker jeg bruger den gamle disk til lager efterfølgende.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 16:44
Ja windows kører videre som før

Kik hvad du har i nu ,  sikkert 2,5''   så køber du bare en 1TB i samme størrelse

Du skal have lidt kabler til at clone. alt efter metode,  

Læs lidt før du går i gang.

har lige googlet lidt for dig:
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 17:41
Fedt.

Tak for hjælpen.

Jeg læser lidt og gør forsøget.

Smile

Redigeret af Mufti - 13-November-2023 kl. 17:44
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 18:03
Måske lidt off topic, men det forvirrer mig (og sikkert også andre) når nogen kalder en harddisk for HD, specielt hvis man kun har læst overskriften. HD betyder high definition og er en betegnelse for opløsning og har altså intet med en harddisk at gøre. En harddisk kaldes HDD (harddisk drive).
Og undskyld mig, hvis jeg lyder belærende. Det er bestemt ikke meningen.

Flemming

Redigeret af fltk - 13-November-2023 kl. 18:04
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2023 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Måske lidt off topic, men det forvirrer mig (og sikkert også andre) når nogen kalder en harddisk for HD, specielt hvis man kun har læst overskriften. HD betyder high definition og er en betegnelse for opløsning og har altså intet med en harddisk at gøre. En harddisk kaldes HDD (harddisk drive).
Og undskyld mig, hvis jeg lyder belærende. Det er bestemt ikke meningen.

Flemming

Du har fuldstændig ret. 😀

Hermed ændret.

Redigeret af Mufti - 13-November-2023 kl. 18:42
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2023 kl. 19:08
harddisk forkortes = HDD 

Elgiganten har denne samsung evo 870 1tb fåes også i 2tb 

vedr migrate programmet fra samsung det eneste du skal gøre er og sætte den gamle disk i en ext usb kabinet og så den nye disk i maskinen så overfører programmet resten
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2023 kl. 20:58
Update.

Jeg gik all in og købte Samsung EV0 870 2TB.

Brugte Samsungs program som Longjohn linkede til. Det tog næsten 6 timer med USB2. Jeg har bestilt Express kort med 2 USB 3 porte i fra Kina. Er blevet træt af hastigheden på USB 2.

Har startet computer op med ny disk. Alt ser ud til at virke. Nu tester jeg at alt er der de kommende dage.

Tak for hjælpen til alle.Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2023 kl. 22:12
https://www.av-cables.dk/harddisk-docking-station/usb-3-0-dockingstation-til-2-x-2-5-og-3-5-sata-harddiske.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI7qeMlrPEggMVxwWiAx3ChAvcEAQYBiABEgK9d_D_BwE

den kan også jobbet

med programmet lenovo system update kan du med fordel tjekke om der er opdateringer mv til maskinen fra lenovo.

Det express kort hvad hedder det, har en lenovo t540p med samme port mulighed 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2023 kl. 22:59
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu