|
Bedste tv-boks |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
CoolStar68
Ny bruger Oprettet: 23-Januar-2024 Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Januar-2024 kl. 19:23 |
|||
Hej, hvilken tv-boks giver den bedste billedkvalitet?
Jeg har pt. en boks fra Telia, men er ikke tilfreds med billedkvaliteten. Jeg ønsker derfor at streame TeliaTV via appen fra en god tv-box. Jeg overvejer den nyeste Apple tv-boks eller nVidia Shield TV PRO, da jeg også gamer. Er der nogen bud på hvilken boks der giver absolut højeste kvalitet? Jeg har 1000 mBit fiber og et 50 tommer Samsung tv men vil gerne op på 75 tommer.
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4028 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nvidia shield levere bedste billeder, den har en god scaler, og hvis gamer er GeForce now en god mulighed, jeg bruger den selv med deres dyreste abonnement hvor jeg før 4k cloud gaming. Så jeg spiller alt fra Forza til cities Skyline 2 i 4k på den
|
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og du er sikker på at det er boksen og ikke Telia der er skyld i billedkvaliteten?
1000 millibit (altså 1 bit), eller 1000Mbit (Megabit)? Klaus
|
||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Apple TV leverer rent faktisk bedre billeder. |
||||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4028 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg tror ikke der er den store forskel på billedekvaliteten mellem Apple tv-boks eller nVidia Shield TV.
Personligt bruger jeg Apple TV. Nu er det godt nok et par år siden vi havde TeliaTV (via ATV), men dengang var billedekvaliteten ret dårlig (lav bit-rate), og jeg kunne godt forestille mig at det ikke har ændret sig, så det hjælper næppe på billedekvaliteten at udskifte din TeliaTV boks med en anden boks, da det er TeliaTV der nok er problemmet.
|
||||
Mvh Jesper
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Har du erfaringer med billedkvaliteten af Telia TV på Nvidia Shield og har du sammenlignet den med billedkvaliteten af Telia TV på AppleTV? Klaus
|
||||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Findes der overhovedet nogen TeliaTV app til Nvidia Shield?
|
||||
Mvh Jesper
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
|
||||
CoolStar68
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tak for indlæggene.
Jeg overvejer faktisk om jeg ikke helt kan undgå et streaming device, hvis jeg alligevel vil opgradere mit tv? Da jeg via mit arbejde kan få gratis TeliaTV vil jeg selvfølgelig fortsætte med det. Derfor er mit spørgmål nu: Hvilket tv vil i anbefale? Mine krav er: Ca. 75 tommer, TeliaTV app, rigtig god billedkvalitet, ikke superdyrt. Er der evt noget relevant på udsalg i øjeblikket?
|
||||
CoolStar68
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg viderefører denne tråd i det rette forum.
|
||||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4588 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Apple TV giver dig en bedre brugeroplevelse end diverse Smart TV, efter min mening, og i og med at du kan gemme den af vejen og bruge TV'ets eksisterende fjernbetjening fuldt ud til styring, så er det i praksis mere eller mindre det samme, som at have tingene indbygget i TV'et. Så kan du også udskifte Apple TV, hvis der bliver behov for det i fremtiden, uden at skærmen behøver at gå på pension.
Telia TV leverer samme streamingkvalitet til Apple TV og Android TV (som er i Nvidia Shield). Det er kun enkelte streamingtjenester, f.eks. Apple TV+, der leverer forskellig streamingkvalitet imellem de to omtalte TV-platforme. Nyeste Nvidia Shield fra 2019 har en "AI" opskaleringsfunktion, som gør billedet mere kunstigt og dårligere overordnet. Den kan man slå fra. Ønsker man at bruge denne type billedbehandlingsproces, så findes det også i TV-skærme fra alle de store producenter efterhånden.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |