|
GPS tracker til børn |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Aless
Junior bruger Oprettet: 04-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Maj-2024 kl. 17:08 |
|
Jeg skal anskaffe mig en GPS tracker til mit barn på knap 8 år. Jeg synes dog, at det er svært at finde noget oplagt, og ville derfor høre, om nogen havde nogle erfaringer?
Smart watch er ikke en mulighed, da denne ikke tillades hverken i skole eller fritidsordning. I den perfekte verden leder jeg efter en genopladelig lille tracker, der kan være diskret i en skoletaske. Og selvfølgelig aller helst uden et abb. men det ser ud til at blive en udfordring..! Det meste jeg kan finde, er enten til kæledyr eller egnet til køretøjer. Nogen der kan hjælpe? :-) PS Og inden nogen skulle få lange klodser over, at et barn skal udstyres med en GPS tracker, så er der desværre en forhistorie og grund til, at dette er nødvendigt for alles tryghed.
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mon ikke denne kan det du efterlyser.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Findes også til billigere penge
Redigeret af Munch - 24-Maj-2024 kl. 17:28 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Aless
Junior bruger Oprettet: 04-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for dit svar. Men udover, at alle mine devices er android, så bruger Air taggen bluetooth, og jeg har brug for, at kunne se en placering på lang afstand.
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mon ikke der er en elev eller lærer som har en iPhone på den skole / fritidsordning dit barn går på. Mon ikke google har lavet nogle tilsvarende til Android.
Redigeret af lahan - 24-Maj-2024 kl. 22:44 |
||
INUYASHIKI
Ny bruger Oprettet: 24-Maj-2024 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Lidt langt :-)
Jeg har en del Samsung tag 2 i maskiner og værktøj. Altså, er der en anden Samsung telefon inden for Bluetooth rækkevidde,
popper den op på din Samsung Smartthings app, vel nærmest uanset hvor det er på
jordkloden. Tænkt eksempel: Lad os sige du tog noget af mit værktøj med
tag i og gemte det hjemme i din garage i den anden ende af Danmark. Næste morgen kom posten forbi dit hus med en Samsung telefon
i lommen. Og den position plinger så ind på min app.(uden posten hører noget om
det) Du kan også ”lege tampen brænder” hjemme hvis du leder efter
dig tag. Og tag 2 (og gamle tag 1+) har ”Augmented reality”. Dvs. ligger tag´en f.eks. under din sofa, flyver der grønne prikker
ud fra sofaen, på din tele fonskærm, når du peger på sofaen med din telefons
kamera. Du kan også bare få tag´en til at bippe. Der udover kan du opsætte alt muligt, der skal ske hvis der
trykkes på knappen på tag´en. Smartwatch: Uret kan KUN vise tid og dato på skærmen, og ”barnet” kan
ikke pille i noget "smart".
Unger kan tage billeder med uret, lidt fjollet det kun er et
selfiekamera. Det er lidt fjollet unger ikke selv kan skrive en tekst og
sende, kun nogle faste tekster. Xplore siger det er fordi skærm er for lille til at skrive på.
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
kig evt på tile eller Samsung smart tag.
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næh den bruger netværk via de tlf den er i nærheden af. Os med Apple devices bruger en app der hedder Find iPhone, hvis vi skulle miste den. Som de andre skriver, findes der nok noget til android der minder om den. Den er genial!
|
||
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Airtags kommunikere på 3 forskellige områder; NFC 13.56MHz - Ultrawideband 6.5-8Ghz og bluetooth 2.4GHz. så længe der er en vilkårlig iPhone eller iPad i nærheden af en airtags, vil den kommunikere anonymt og sende information videre til cloud hvis muligt (internet eller data) og du kan spore din airtags via “find” på dine enheder. Men hvis du nu har meldt din enhed forsvundet, kan du skrive f.eks. dit telefon nummer, og den iPhone eller iPad der ser din airtags først får så dit telefonnummer oplyst. Jeg har b.la. airtags i mine kufferter, jeg har altid kunne følge dem også når jeg sidder flyet. 2 gange har jeg oplevet at kunne spotte at en af mine kufferter ikke var med på flyet, den ene gang har jeg sat enheden som mistet med e-mail på, og er blevet kontaktet af personalet i lufthavnen. Jeg syns også airtags er genial.
Redigeret af Potter - 25-Maj-2024 kl. 09:53 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Aless
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tusinde tak for alle enormt fyldestgørende svar. :-)
Bare lige for en god ordens skyld: Når en airtag (eller tilsvarende tag til android), skal snakke med en vilkårlig ipad/telefon eller lign. kræver det velsagtens, at den vilkårlige telefons bluetooth eller NFC er sat til - eller er det mig, der misforstår noget? |
||
Munch
Funktioner
Tak(1)
|
|
Det er et godt spørgsmål! Og det forklares sådan: #4 - “Find my” netværkHvis du har et AirTag, som er uden for Bluetooth rækkevidde af din parrede enhed, kan du stadig finde det. Dette kan lade sig gøre gennem Apples “Find My” netværk, som er et netværk der udnytter signalerne fra andre Apple enheder til at hjælpe med at lokalisere dine ejendele udstyret med AirTags. |
||
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ser ikke ud til at android trackeren er lige så velfungerende, da den kræver en app på android tlf.
Redigeret af Munch - 25-Maj-2024 kl. 10:49 |
||
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |