recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal smart tv bruge internet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal smart tv bruge internet ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal smart tv bruge internet ?
    Sendt: 28-Maj-2024 kl. 17:25
Hej.

Mine forældre (over 80 år) har et LG smart tv.

Lige nu har de internet men da de ikke bruger det
har jeg foreslået dem at de afmelder det.

De har telefoner med mobildata.

Men vil tv'et pludselig holde op med at virke når det
ikke bliver opdateret mere.
De bruger det udelukkende som tv og ikke smart tv.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19401
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2024 kl. 17:25
Næh, det virker fint uden.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2024 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Næh, det virker fint uden.


Klaus

Hvordan, hvis man har Norlys Flex eller andet valgfrit betalings-TV, og skal have en kanal mere eller afmelde én, fx? Kræver det ikke internet til TV eller boks for at få den ned på programkortet?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2024 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvordan, hvis man har Norlys Flex eller andet valgfrit betalings-TV, og skal have en kanal mere eller afmelde én, fx? Kræver det ikke internet til TV eller boks for at få den ned på programkortet?


Nej, det klares via antenne (kabel/fiber) signalet. Mit TV er ikke på internettet, og ovennævnte fungerer fint på det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2024 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvordan, hvis man har Norlys Flex eller andet valgfrit betalings-TV, og skal have en kanal mere eller afmelde én, fx? Kræver det ikke internet til TV eller boks for at få den ned på programkortet?


Nej, det klares via antenne (kabel/fiber) signalet. Mit TV er ikke på internettet, og ovennævnte fungerer fint på det.

Flemming

Nu får jeg mit signal via en gammel "TV-2-antenne", som du jo kan se i signaturen... Jeg troede ikke, det kunne lade sig gøre, at jeg bestilte en kanal ved at gå på hjemmesiden, og at den så kunne finde vej til mit kort i boksen uden internetforbindelsen. Men så har jeg også lært noget i dag...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19401
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2024 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Nu får jeg mit signal via en gammel "TV-2-antenne", som du jo kan se i signaturen... Jeg troede ikke, det kunne lade sig gøre, at jeg bestilte en kanal ved at gå på hjemmesiden, og at den så kunne finde vej til mit kort i boksen uden internetforbindelsen. Men så har jeg også lært noget i dag...

Det har fungeret sådan siden boxer begyndte i Danmark……

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2024 kl. 13:25
Og sådan var det også for mere end 20 år siden da jeg havde Viasat via parabol, hvor modtageren heller ikke var på internettet.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2024 kl. 18:21
Det kommer an på, hvorfra de får deres TV kanaler.

Man kan have en antenne. Man kan have kabel-TV. Man kan have TV via en internet udbyder, som faktisk leverer kanalerne over internet. I sidste tilfælde er internet nødvendigt.

Så det må du undersøge: hvad skal de gøre for at fjerne TV-signalet. Det er en simpel test.

Eller sluk for routeren og se, hvad der sker !

Noget andet er, om de kan klare alt med små skærme på deres mobiler. Har de gode øjne, eller skal de have en større skærm til at håndtere indkøb over nettet, eller banken.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu