|
Bør jeg skifte til fiber? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
soeren_h
Bruger Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Juli-2024 kl. 15:39 |
|
Hej.
TDC Net er ved at indlægge fiber i den gade, som jeg bor i. Det giver mig mulighed for en 1000/1000 forbindelse gennem fx Hiper eller Fastspeed til 300 kr/mdr (og lidt billigere de første måneder). Jeg har i dag mobil bredbånd via Oister. 2 TB per måned for 229 kr, og vi bruger sjældent mere end 1 TB. Jeg har haft det i to år, og det kører fuldstændig problemfrit - og det selvom vi både gamer, ser tv, og arbejder hjemmefra på samme forbindelse samtidig. Jeg kan måle, at jeg har ca 100 mbit i download på mobilbredbåndet, og det er åbenbart nok. Så derfor mit spørgsmål:
Giver det overhovedet mening, at jeg udnytter min nye mulighed for at få fiber? Jeg læser om mange utilfredse brugere af både Hiper og Fastspeed, som bl.a. nævner evige genstarter, dårlig kundeservice og ustabilt internet. Stabilitet er vigtigere for mig end hastighed, da jeg skal kunne komme på hjemmefra i fbm. mit arbejde. Ville I skifte? Og i så fald til hvem? Hiper, Fastspeed eller nogle helt tredje? På forhånd tak Redigeret af soeren_h - 23-Juli-2024 kl. 15:40 |
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der noget der gør at du ikke kan få en fiber på et senere tidspunkt hvis du føler behovet?
|
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har selv givet svaret - intet behov, ingen grund til at få det.
Eneste undtagelse vil være, hvis det er gratis at få lagt fiberen ind.
|
||
soeren_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, jeg behøver ikke gøre noget nu.
Kablet bliver lagt gratis ind af TDC Net uanset. Så spørgsmålet er mere, om en fiber forbindelse vil give mig andet end ekstra hastighed?
|
||
Søren (Lynge, Allerød)
|
||
soeren_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, jeg behøver ikke gøre noget nu. Kablet bliver lagt gratis ind af TDC Net uanset. Så spørgsmålet er mere, om en fiber forbindelse vil give mig andet end ekstra hastighed?
|
||
Søren (Lynge, Allerød)
|
||
soeren_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er gratis. Men det er gratis, uanset om jeg tager det i brug eller ej.
|
||
Søren (Lynge, Allerød)
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til en 1000/1000? Nej, den hastighed er overkill og du kommer ikke til at udnytte den de første 5-8 år Hvis du er tilfreds med det du har i dag og ikke kan få fiber billigere? Nej Hvis du i spil gerne vil have lavere ping? Ja Hvis du kan få en 300/300 til 200/md? Ja Klaus
|
||
soeren_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kender du til udbydere, der giver fiber til 200 kr/mdr? Det er ikke vigtigt for mig, om det er 1000/1000 eller 300/300. Men uanset hastighed kan jeg ikke finde noget billigere end Hiper og Fastspeeds 1000/1000 forbindelse.
Til en 1000/1000? Nej, den hastighed er overkill og du kommer ikke til at udnytte den de første 5-8 år Hvis du er tilfreds med det du har i dag og ikke kan få fiber billigere? Nej Hvis du i spil gerne vil have lavere ping? Ja Hvis du kan få en 300/300 til 200/md? Ja Klaus [/QUOTE]
|
||
Søren (Lynge, Allerød)
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Nej men 450/450 Mbit/s 100 kr. /md eller 1000/1000 Mbit/s 100 kr. /md Men det er ikke for alle. Antenneforeningen af 1986 samarbejder med boligafdelinger i det Vestlige København samt Kokkedal om TV og Internet. Det de gør er, at boligafdelingerne ejer og har betalt for installationen, som betales over huslejen. De 100 kr om /md er netto prisen uden router, for internettet fra DKTV, som er et TDC selskab som har åbent lør/søn indtil kl 16:00. Her er et link med fra deres medlems blad: Hilsen Carsten. |
||
soeren_h
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det passer desværre ikke helt på mig. Jeg har brug for et tilbud til en enkelt husstand, hvor fibernet allerede er lagt ind.
|
||
Søren (Lynge, Allerød)
|
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
I praksis vil det give god mening i forhold til gaming, hvis du spiller kompetitivt hvor det vil forbedre din ping og din jitter signifikant (og javel, af mindre betydning dertil ville du også kunne downloade et nyt stort spil op til 10x hurtigere) Til TV og hjemmearbejde giver det ingen mening hvis din nuværende forbindelse er stabil nok, med mindre dit "hjemmearbejde" inkluderer transport at meget og usædvanligt store filer. Redigeret af TBC1 - 25-Juli-2024 kl. 03:44 |
||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
sickchild
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Jeg ved ikke om du kan få Waoo på din adresse.
Men de kører med tilbud på en 1000/1000 til 195kr i et halvt år. Jeg skifter selv leverandør på fiber ca hvert halve år og udnytter de forskellige tilbud. Har lige haft Ewii i 6 måner til 99kr for en 1000/1000 Jeg har aldrig oplevet udfald på vores fiber forbindelse selvom vi har haft en 4-5 forskellige udbydere. Men jeg kører også med min egen router på, måske det kan have noget at sige.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |