|
Lyd fra tv til stereo anlæg |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Egob
Ny bruger Oprettet: 23-Juli-2024 Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Juli-2024 kl. 09:43 |
hej.
Har købt et LG c3 oled og kan ikke få lyd igennem til min Rotel RSDX-02E. Har prøvet med hdmi-scart konverter og en HDMI extrator og optisk kabel, med de forskellige indstillinger på tv'et. Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre?
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg kan se på de dårlige billeder af din Rotel der er på nettet, har du to digitale indgange. Enten en optisk eller en coaxial. Så du skal bruge et optisk kabel til at forbinde LG TV med Rotel.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
digitalt.tv
Guld medlem Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 719 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bruger du HDMI porten, der har ARC Audio return channel? Tror det er HDMI port 2 på LG.
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Det gir ingen mening at tilslutte via hdmi eARC. Den Rotel er en ældre sag med indbygget DVD og SCART. Men den har digitale indgange, så optisk fra LG TV til optisk på Rotel, så funker det.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Egob
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Det har jeg prøvet men virker ikke.
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Så må du ind i menuen på TV og Rotel og vælge det digitale out- og input.
|
|
|
|
Egob
Funktioner
Tak(0)
|
Har prøvet med optisk kabel, men ingen lyd.
Kan se der ikke er lys i det optiske kabel når det kun er sat i out eller ind på anlægget (rotel) Er det så gået?
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Online Point: 2192 |
Funktioner
Tak(0)
|
slettet
Redigeret af mnielsen - 24-Juli-2024 kl. 12:00 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Start med at se om der er lys i stikket på TV’et, hvor lyden kommer fra. Hvis der er lys og du ikke får lyd igennem, er kabelet måske knækket/ defekt.
|
|
|
|
Egob
Funktioner
Tak(0)
|
Der er lys i stikket fra tv'et,
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Så må du ha fat i et nyt kabel. Jeg plejer at vælge det næstbilligste, det er udmærket. |
|
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du gør nok det rigtige, TV -> optisk kabel -> Rotel, men den Rotel ligner en ældre sag, så det kan tænkes at den ikke fatter seneste aftapning af DOLBY, så, jeg ville prøve at sætte TV til at sende lyden ud i stereo.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |