recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bør jeg skifte til fiber?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bør jeg skifte til fiber?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
soeren_h Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bør jeg skifte til fiber?
    Sendt: 23-Juli-2024 kl. 15:39
Hej.

TDC Net er ved at indlægge fiber i den gade, som jeg bor i.
Det giver mig mulighed for en 1000/1000 forbindelse gennem fx Hiper eller Fastspeed til 300 kr/mdr (og lidt billigere de første måneder).

Jeg har i dag mobil bredbånd via Oister. 2 TB per måned for 229 kr, og vi bruger sjældent mere end 1 TB.
Jeg har haft det i to år, og det kører fuldstændig problemfrit - og det selvom vi både gamer, ser tv, og arbejder hjemmefra på samme forbindelse samtidig.
Jeg kan måle, at jeg har ca 100 mbit i download på mobilbredbåndet, og det er åbenbart nok.

Så derfor mit spørgsmål:
Giver det overhovedet mening, at jeg udnytter min nye mulighed for at få fiber?
Jeg læser om mange utilfredse brugere af både Hiper og Fastspeed, som bl.a. nævner evige genstarter, dårlig kundeservice og ustabilt internet.
Stabilitet er vigtigere for mig end hastighed, da jeg skal kunne komme på hjemmefra i fbm. mit arbejde.

Ville I skifte?
Og i så fald til hvem? Hiper, Fastspeed eller nogle helt tredje?

På forhånd tak Smile

Redigeret af soeren_h - 23-Juli-2024 kl. 15:40
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 16:06
Er der noget der gør at du ikke kan få en fiber på et senere tidspunkt hvis du føler behovet? 
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 16:06
Du har selv givet svaret - intet behov, ingen grund til at få det.

Eneste undtagelse vil være, hvis det er gratis at få lagt fiberen ind.  
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 16:48
Nej, jeg behøver ikke gøre noget nu.
Kablet bliver lagt gratis ind af TDC Net uanset.
Så spørgsmålet er mere, om en fiber forbindelse vil give mig andet end ekstra hastighed?
Søren (Lynge, Allerød)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 16:48
Nej, jeg behøver ikke gøre noget nu.
Kablet bliver lagt gratis ind af TDC Net uanset.
Så spørgsmålet er mere, om en fiber forbindelse vil give mig andet end ekstra hastighed?

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Er der noget der gør at du ikke kan få en fiber på et senere tidspunkt hvis du føler behovet? 
Søren (Lynge, Allerød)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 16:50
Det er gratis.
Men det er gratis, uanset om jeg tager det i brug eller ej.

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Du har selv givet svaret - intet behov, ingen grund til at få det.

Eneste undtagelse vil være, hvis det er gratis at få lagt fiberen ind.  
Søren (Lynge, Allerød)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af soeren_h soeren_h skrev:

Ville I skifte?

Til en 1000/1000?
Nej, den hastighed er overkill og du kommer ikke til at udnytte den de første 5-8 år

Hvis du er tilfreds med det du har i dag og ikke kan få fiber billigere?
Nej

Hvis du i spil gerne vil have lavere ping?
Ja

Hvis du kan få en 300/300 til 200/md?
Ja

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 17:22
Kender du til udbydere, der giver fiber til 200 kr/mdr?
Det er ikke vigtigt for mig, om det er 1000/1000 eller 300/300. Men uanset hastighed kan jeg ikke finde noget billigere end Hiper og Fastspeeds 1000/1000 forbindelse.

[³QUOTE=KlausDM]

Ville I skifte?

Til en 1000/1000?
Nej, den hastighed er overkill og du kommer ikke til at udnytte den de første 5-8 år

Hvis du er tilfreds med det du har i dag og ikke kan få fiber billigere?
Nej

Hvis du i spil gerne vil have lavere ping?
Ja

Hvis du kan få en 300/300 til 200/md?
Ja

Klaus
[/QUOTE]
Søren (Lynge, Allerød)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 18:10

Hej.

Nej men 450/450 Mbit/s 100 kr. /md eller 1000/1000 Mbit/s 100 kr. /md

Men det er ikke for alle. Antenneforeningen af 1986 samarbejder med boligafdelinger i det Vestlige København samt Kokkedal om TV og Internet.

Det de gør er, at boligafdelingerne ejer og har betalt for installationen, som betales over huslejen.
De 100 kr om /md er netto prisen uden router, for internettet fra DKTV, som er et TDC selskab som har åbent lør/søn indtil kl 16:00.

Her er et link med fra deres medlems blad:

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2024 kl. 18:25
Det passer desværre ikke helt på mig.
Jeg har brug for et tilbud til en enkelt husstand, hvor fibernet allerede er lagt ind.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Nej men 450/450 Mbit/s 100 kr. /md eller 1000/1000 Mbit/s 100 kr. /md

Men det er ikke for alle. Antenneforeningen af 1986 samarbejder med boligafdelinger i det Vestlige København samt Kokkedal om TV og Internet.

Det de gør er, at boligafdelingerne ejer og har betalt for installationen, som betales over huslejen.
De 100 kr om /md er netto prisen uden router, for internettet fra DKTV, som er et TDC selskab som har åbent lør/søn indtil kl 16:00.

Her er et link med fra deres medlems blad:

Hilsen Carsten.
Søren (Lynge, Allerød)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1995
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 22:58

Jeg har i dag mobil bredbånd via Oister. 2 TB per måned for 229 kr, og vi bruger sjældent mere end 1 TB.
Jeg har haft det i to år, og det kører fuldstændig problemfrit - og det selvom vi både gamer, ser tv, og arbejder hjemmefra på samme forbindelse samtidig.
Jeg kan måle, at jeg har ca 100 mbit i download på mobilbredbåndet, og det er åbenbart nok.

Så derfor mit spørgsmål:
Giver det overhovedet mening, at jeg udnytter min nye mulighed for at få fiber?

I praksis vil det give god mening i forhold til gaming, hvis du spiller kompetitivt hvor det vil forbedre din ping og din jitter signifikant (og javel, af mindre betydning dertil ville du også kunne downloade et nyt stort spil op til 10x hurtigere) Til TV og hjemmearbejde giver det ingen mening hvis din nuværende forbindelse er stabil nok, med mindre dit "hjemmearbejde" inkluderer transport at meget og usædvanligt store filer.

Redigeret af TBC1 - 25-Juli-2024 kl. 03:44
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2024 kl. 05:04
Jeg ved ikke om du kan få Waoo på din adresse. 

Men de kører med tilbud på en 1000/1000 til 195kr i et halvt år. 

Jeg skifter selv leverandør på fiber ca hvert halve år og udnytter de forskellige tilbud. Har lige haft Ewii i 6 måner til 99kr for en 1000/1000

Jeg har aldrig oplevet udfald på vores fiber forbindelse selvom vi har haft en 4-5 forskellige udbydere. 

Men jeg kører også med min egen router på, måske det kan have noget at sige. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu