recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktiv højtalere + Aktiv sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktiv højtalere + Aktiv sub

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Leska Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktiv højtalere + Aktiv sub
    Sendt: 06-August-2024 kl. 18:21
Hej
Har netop fået nyt TV ind af døren. Har nedlagt min hjemmebio, men har så været ude og købe nogle brugte Argon højtalere, bare for at få bedre lyd end TV'et kan give og så samtidig skjules bag stof lågerne

Har så stadig min Velodyne sub, som jeg egentlig måske godt vil have tilsluttet, hvis muligt http://imgur.com/a/KB8rq1q
Har smidt den i Input - Rød

Har forsøgt at tilslutte den og den giver også lidt lyd, men tror ikke jeg har fået den enten tilsluttet rigtig eller indstillet rigtig bagpå

Nogen der kan hjælpe ? Går ikke super meget op i hifi længere, men vil stadig godt have lidt bedre lyd end hvad et TV kan give

Ved ikke engang om det er muligt at tilslutte den sub til de Argon højtalere


Redigeret af Leska - 06-August-2024 kl. 18:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2024 kl. 19:33
Sub out  på højttalerne og så ellers til LFE (det hvide input) på subben. Det bør være korrekt.

Du skriver at der kommer lidt lyd, har du prøvet at skrue op på subben?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Leska Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2024 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sub out  på højttalerne og så ellers til LFE (det hvide input) på subben. Det bør være korrekt.

Du skriver at der kommer lidt lyd, har du prøvet at skrue op på subben?



Klaus


Der kommer noget lyd fra subben, men synes bare det er meget meget lavt. Nu er jeg godt klar over jeg ikke kan lave særlig mange indstillinger, når jeg
ikke har en reciever at skrue på, men synes stadig ikke der kommer særlig meget bass ud. Uanset om jeg skruer op for subben eller ej 

Højtalerne virker fint.  
Har testet subben med den kalibrerings microfon og den virker fint 
Har det tilsluttet til tv via bluetooth 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 4024
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2024 kl. 20:08
Har du prøvet at bevæge dig rundt i din Stue for at se om bassen er kraftigere andre steder i lokalet. For jeg hælder mest til at enten er det placeringen af sub der er forkert eller dens forstærker der måske ikke har det så godt. Men mest til placering
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Leska Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2024 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Har du prøvet at bevæge dig rundt i din Stue for at se om bassen er kraftigere andre steder i lokalet. For jeg hælder mest til at enten er det placeringen af sub der er forkert eller dens forstærker der måske ikke har det så godt. Men mest til placering


Tvivler stærkt på det er dens forstærker som har det skidt, da test microfonen får rigeligt lyd ud af den
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 4024
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2024 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Leska Leska skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Har du prøvet at bevæge dig rundt i din Stue for at se om bassen er kraftigere andre steder i lokalet. For jeg hælder mest til at enten er det placeringen af sub der er forkert eller dens forstærker der måske ikke har det så godt. Men mest til placering



Tvivler stærkt på det er dens forstærker som har det skidt, da test microfonen får rigeligt lyd ud af den
Jamen har du prøvet at lave et sweep fra 20hz - 20khz for at tjekke lydstyrken mellem frekvenserne. Mellem sub og højtalere. Og fra forskellige steder i lokalet?

Redigeret af T-Duck - 07-August-2024 kl. 21:22
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 1032
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2024 kl. 06:48
Drej crossover hele vejen i top.
Kan være Direct knappen ikke virker
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 16 minutter siden kl. 10:15
Du skal ikke sætte delefrekvensen på subben så lav som muligt for så der ikke meget lyd
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu