|
Aktiv højtalere + Aktiv sub |
Besvar |
Forfatter | ||
Leska
Super bruger Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Rødding Status: Offline Point: 307 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-August-2024 kl. 18:21 |
|
Hej
Har netop fået nyt TV ind af døren. Har nedlagt min hjemmebio, men har så været ude og købe nogle brugte Argon højtalere, bare for at få bedre lyd end TV'et kan give og så samtidig skjules bag stof lågerne Har så stadig min Velodyne sub, som jeg egentlig måske godt vil have tilsluttet, hvis muligt http://imgur.com/a/KB8rq1q Har smidt den i Input - Rød Har forsøgt at tilslutte den og den giver også lidt lyd, men tror ikke jeg har fået den enten tilsluttet rigtig eller indstillet rigtig bagpå Nogen der kan hjælpe ? Går ikke super meget op i hifi længere, men vil stadig godt have lidt bedre lyd end hvad et TV kan give Ved ikke engang om det er muligt at tilslutte den sub til de Argon højtalere
Redigeret af Leska - 06-August-2024 kl. 18:23 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sub out på højttalerne og så ellers til LFE (det hvide input) på subben. Det bør være korrekt. Du skriver at der kommer lidt lyd, har du prøvet at skrue op på subben? Klaus
|
||
Leska
Super bruger Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Rødding Status: Offline Point: 307 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der kommer noget lyd fra subben, men synes bare det er meget meget lavt. Nu er jeg godt klar over jeg ikke kan lave særlig mange indstillinger, når jeg ikke har en reciever at skrue på, men synes stadig ikke der kommer særlig meget bass ud. Uanset om jeg skruer op for subben eller ej Højtalerne virker fint. Har testet subben med den kalibrerings microfon og den virker fint Har det tilsluttet til tv via bluetooth
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du prøvet at bevæge dig rundt i din Stue for at se om bassen er kraftigere andre steder i lokalet. For jeg hælder mest til at enten er det placeringen af sub der er forkert eller dens forstærker der måske ikke har det så godt. Men mest til placering
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Leska
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tvivler stærkt på det er dens forstærker som har det skidt, da test microfonen får rigeligt lyd ud af den |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af T-Duck - 07-August-2024 kl. 21:22 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Drej crossover hele vejen i top.
Kan være Direct knappen ikke virker
|
||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal ikke sætte delefrekvensen på subben så lav som muligt for så der ikke meget lyd
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |