|
Hjælp med en ekstra Hue Bridge |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24761 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-September-2024 kl. 16:13 |
Hej med jer.
Jeg har efterhånden fået så mange enheder på min Hue bridge, så den halter altså lidt efterhånden. Nu har jeg så bestilt en Bridge, så jeg kan dele dem over 2 stk. Jeg har tænkt mig, at tage bestemte rum, som kan flyttes over på den nye. Hvordan gør jeg det nemmest, i forhold til at fjerne dem fra den gamle? Kan jeg bare slette et rum? Og er de låst til den gamle i forhold til serienummer?
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24761 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 279 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan f. eks. opdele dit hjem i zoner og tildele hver zone til en specifik bridge.
F. eks. kan du have alle lysene i stueetagen på én bridge og alle lysene på førstesalen på en anden.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også det jeg vil gøre. Men hvordan får jeg dem nemmest over? Jeg kan vel ikke bare søge, og så er de til at finde, når de ligger på den anden bridge?
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Erik K
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal slette de enheder fra den nuværende bridge som du ønsker at håndtere på den nye.
Efterfølgende laver du ny søgning efter enhederne på den nye bridge. Du kan uden problemer slette et rum på den forhåndenværende bridge og så oprette rummet igen på den nye og så tilføje enhederne der. Hvis det ikke er presserende med opdeling, så har Hue en plan om at opdatere med en løsning, der gør det muligt at styre 2 bridges uafhængig af på hvilken bridge enhederne er placeret. Løsningen er lovet i 2024 og der er jo kun få måneder tilbage, men det er så om de holder det lovede.
Redigeret af Erik K - 29-September-2024 kl. 15:18 |
|
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder som om, at jeg bare kan slette et rum, og så skulle de være til at søge efter og komme frem. Jeg skal så lave rum med mere på den nye. Det er så ok. Det største problem var, hvis jeg skulle finde alle serienumre frem. Bortset fra det, så er jeg ved, at skulle væk fra Yousee bredbånd, og i den forbindelse har jeg brugt en Yousee mail til min første Hue konto, så den ville jeg lave om. Men det er så ikke muligt, at ændre sin mailadresse. Det er da helt væk. Tak for hjælp med det andet.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal slette pærerne fra den først Hue, så bliver de frigivet.
Så sletter du eventuelt rummene. Nu kan du søge pærerne fra hue nummer to. Og - du skal oprette en ny bruger, hvis du skal skifte mailadresse. Klaus
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk at placere pære og kontakter der skal bruges sammen på samme bridge.
Hvis du har et rigtigt overliggende smart Home system så er det ikke relevant.
|
|
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Det havde jeg faktisk også tænkt på. Jeg har kontakter i alle rum og de nye secure kontaktsensore på døre og postkasse. Kan godt selv se, at der måske er lidt for mange endheder efterhånden. Men har gået og troet/håbet på en større bridge. Men det kommer jo desværre ikke.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Erik K
Funktioner
Tak(0)
|
Det er netop et problem med 2 bridges for nuværende - tingene fungerer ikke på tværs af flere bridges. Det er dog bl.a. det Hue har lovet at få fixet i 2024. Det vil jo unægteligt gøre det hele noget nemmere
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |