|
Er billige elcykler noget skrammel? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Oktober-2024 kl. 12:30 |
Aurelia Elcykel City 28" grå (harald-nyborg.dk)
Eller er det bedre at betale det dobbelte for f.eks. denne her: SCO PREMIUM E-SPORT HERRE 7 GEAR 13AH 28" 2023 - SORT | Køb på føtex.dk! (foetex.dk)? Jeg har hørt, at folk vælter på elcykler med forhjulsmotor Er der noget om det?
Redigeret af jake51 - 12-Oktober-2024 kl. 12:32 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
JA! Jeg købte en Puch EL cykel i Bilka i 2014, pris 5500kr. Jeg passede batteriet med opladning en gang i md og når jeg havde kørt en tur. Alligevel stod batteriet af inden 2 år, så jeg fik nyt på garantien. Men et par år efter var den gal igen. Og så valgte jeg at sælge den, da et nyt batteri koster 3000, kan sagtens koste mere alt efter rækkevidde.
Centermotor er bedst. Men forhjulsmotor fungerer udmærket, jeg er aldrig væltet, men kørte heller ikke i sne og is. Nyttig viden om bedste motor osv Redigeret af Munch - 12-Oktober-2024 kl. 14:52 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10429 |
Funktioner
Tak(0)
|
Betal hellere noget mere og få kvalitet. Jeg kan varmt anbefale en med Bosch motor (center). Har kørt mere end 8000 km på to år. Ingen problemer med noget som helst, incl batteri og motor. Min mening er, at en cykel skal købes hos en cykelhandler og ikke i et supermarked.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Enig! Der er ikke sparet en disse. Du skal op på mindst 10k for en elcykel og køb den hos fagmanden.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1657 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kender er ikke nogen af de cykler, men har købt flere alm cykler over årene, på nettet og kan ikke tilslutte mig at pris = kvalitet. På den ene sider er der grænser for hvor meget man kan få for få kroner, men, der er ingen grænser for hvor lidt man kan få for sine penge, Så .. .. hvis du vil max cykel for pengene og selv kan skrue lidt, så køb udsalgsvarer fra f.eks tyskland. Der får du betydeligt mere for pengene end ved den lokale cykelhandler. Mit seneste køb sparede mig 6-700 euro vs dansk forhandler.
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Ja du køber det samme produkt, bare i et billigere land. Derfor kan prisen stadigvæk være lig med kvalitet. Igen en dansk forhandler har flere udgifter end en tysk, så pris forskellen giver dig ikke en bedre cykel.
|
|
|
|
DjonDjoe
Super bruger Oprettet: 29-Juni-2004 Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en SCO Premium e-Sport med centermotor og har kørt over 6000 km på den uden problemer. Jeg ville føle mig snydt ved at give så meget mere for en cykel ved en cykelhandler. Jeg forsøger generelt også at undgå cykelhandlere, og lærer i stedet at lave det meste selv. Synes altid de laver et eller andet galt hver gang jeg får noget lavet til ågerpriser hos dem. Dem jeg har mødt er ikke de skarpeste skeer i skuret.
|
|
philips8804
Ny bruger Oprettet: 08-Maj-2021 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her gode erfaringer med denne model som min ældre mor har kørt på i 3 1/2 år uden at vælte!
Kører selv elcykel med forhjulsmotor, uden problemer Alternativt er der penge at spare hvis i har en cykel i forvejen i er glade for, og så få den lavet om til elcykel. I vanløse Kbh kan www.greenrider.dk fx lave en almindelig cykel om til elcykel. Ved ikke om der også findes en tilsvarende mulighed tættere på Randers.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Jeg har gennem årene købt 2 meget billige el-cykler fra ebay.de og været meget tilfreds. I begyndelsen læste jeg også lidt på et Tysk forum. Men når jeg i dag gå ind på dette forum ser jeg en advarsel, som jeg har valgt at oversætte til Dansk: Citat: 'Tvivlsomme, tvivlsomme eBay- og Amazon-tilbud, falske butikker og andre tvivlsomme tilbud' Citat: 'Dette blev rapporteret til politiet den 29. juli 2024, og den falske side er stadig online' Hilsen Carsten. |
|
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man køber cykler på ebay, wish og sådan noget har man vel selv bedt om det, meeen der findes nu en række gode tyske onlineforhandlere, som jeg ikke ville betænke mig ved at handle med. Rose, bikediscount, R2, bike24, m.fl. De har alle gode varer, ca. de samme som man finder i danske forretninger, men udvalget er meget bredere og priserne er gode. Ingen danske murstensforretninger kan følge med her. Det sagt kan man også sagtens finde gode tilbud i danske forretninger, hvis man kigger sig lidt for. Lige nu er et godt tidspunkt at købe cykler. Personlig ville jeg ikke turde købe en super-discount elcykel, uanset hvor man køber den. - Af hensyn til brandfare ved billige batterier af tvivlsom oprindelse. Jeg håber også at mine naboer lader være ;-)
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er SCO ikke også en (billig) supermarkedscykel. Det er Salling Group, der ejer varemærket.
Jeg holder også på Bosch centermotor, som føles mere som en normal cykel. Selv kører jeg på en Gazelle med lav indstigning. Også kaldet damecykel.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
Det eneste er at mange af de komponenter man finder på SCO også findes på cykler fra cykelhandleren. Typisk Bafang motor/batteri. Hvor godt eller skidt det er vil jeg ikke rode mig ud i at bedømme, for jeg aner det det ikke. Men man ikke nogen glæde af det give mere for det samme. I hvert fald ikke hvis man er det mindste selvhjulpen. Man finder næppe en cykel med shimano, Bosch, yamanha osv center motor til 10k,- Jeg har i hvert fald ikke set det.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |