recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 55" OLED A85 - netværksproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony 55" OLED A85 - netværksproblemer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 55" OLED A85 - netværksproblemer
    Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 09:34
Hej!

Mit Sony 55" OLED A85 er begyndt at have netværksproblemer.

Det bruges kun om aftenen og er altså slukket det meste af døgnet.

Når jeg tænder om aftenen er symptomet, at Apps - f.eks. Netflix ikke kan få adgang via netværket.

Når jeg checker WiFi forbindelsen på TV'et ser alt OK ud. Det er connected.

En genstart ved at holde den grønne sluk-knap inde kurerer altid problemet.

Har nogen andre en jeg oplevet dette?

Vh
Claus
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 10:05
Havde problemet på mit Panasonic TV. Det forsvandt da jeg fik et hurtigere bredbånd. Skulle jo ikke indvirke på wifi, men problemet forsvandt!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 10:19
Hmm - måske en router-ting - hvis du ved den lejlighed fik ny router ...



Redigeret af ClausBP - 22-Oktober-2024 kl. 05:50
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4653
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Hmm - må ske en router-ting - hvis du ved den lejlighed fik ny router ...

Det spekulerede jeg også lige på. Jeg havde den samme udbyder, hvor jeg på et tidspunkt også fik skiftet routeren. Det kan godt ha været sammenfaldende. Så det synes jeg du skal prøve, hvis ikke du kan lave kablet forbindelse. Det kunne jeg ikke, da router sad i teknikskab ude i en gang med døre, så kabling var umuligt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4690
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

så kabling var umuligt.


Hej.

Man kan altid få kablet internet, hvis man har et 220 volt stik i nærheden
I sommerhuset bruger jeg selv to gamle PowerLine ethernet adaptorer som denne.


De laver en ethernet forbindelse mellem min router og TV via 220 volt installationen.
Så vidt jeg husker anbefales det, at man bruger samme fase til de to 220 volt stik.

Men jeg syntes, at man først skal finde ud af om der et router problem, 
før at man begynder at købe mere udstyr.

Hilsen Carsten.

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Hmm - må ske en router-ting - hvis du ved den lejlighed fik ny router ...

Det spekulerede jeg også lige på. Jeg havde den samme udbyder, hvor jeg på et tidspunkt også fik skiftet routeren. Det kan godt ha været sammenfaldende. Så det synes jeg du skal prøve, hvis ikke du kan lave kablet forbindelse. Det kunne jeg ikke, da router sad i teknikskab ude i en gang med døre, så kabling var umuligt.

Et 10 meter langt netværkskabel kunne vel gøre det. Og især, hvis der ikke er dørtrin, så op og ned ad dørkarme, og under døren... Jeg har et 10 meter langt antennekabel monteret på denne måde, til min TV-antenne, som sidder inde i mit opbevarinsrum.

Men, er der dørtrin, så... Nej.


Redigeret af mnielsen - 20-Oktober-2024 kl. 12:40
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 12:53
Ja - et kabel vil sikkert løse det - men TV'et har indtil nu kørt klippestabilt på WiFi.

Så en eller anden begivenhed - måske en TV-opdatering - er årsagen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9372
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 12:56
tror mere det er wifi i dit TV som er ringe.
Har selv et Sony AG Oled, tror jeg det hed.
Wifi taber konstant forbindelsen, så har droppet det indbyggede smart TV. Det var også langsomt.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Hmm - må ske en router-ting - hvis du ved den lejlighed fik ny router ...

Det spekulerede jeg også lige på. Jeg havde den samme udbyder, hvor jeg på et tidspunkt også fik skiftet routeren. Det kan godt ha været sammenfaldende. Så det synes jeg du skal prøve, hvis ikke du kan lave kablet forbindelse. Det kunne jeg ikke, da router sad i teknikskab ude i en gang med døre, så kabling var umuligt.

Et 10 meter langt netværkskabel kunne vel gøre det. Og især, hvis der ikke er dørtrin, så op og ned ad dørkarme, og under døren... Jeg har et 10 meter langt antennekabel monteret på denne måde, til min TV-antenne, som sidder inde i mit opbevarinsrum.

Men, er der dørtrin, så... Nej.
Nej der var også modsatte vægge. Så først rundt i en gang før det kunne trækkes ind i stuen forbi endnu en dør til soverummet. Så helt umuligt!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2024 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

tror mere det er wifi i dit TV som er ringe.
Har selv et Sony AG Oled, tror jeg det hed.
Wifi taber konstant forbindelsen, så har droppet det indbyggede smart TV. Det var også langsomt.

Men hvorfor skulle WiFi i TV'et pludselig blive dårlig?

Jeg tror mest på, at det er en TV-SW-opdatering, der har introduceret problemet.

Der er jo intet problem, når WiFi-forbindelsen først er oppe at køre ...
 
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2024 kl. 08:29
Jeg har nu enablet "Simple IP" på Sony TV'et.

Det er en TCP-protokol, som jeg ikke bruger (mon nogen gør det? 😊)
Men den skulle holde WiFi bedre "i live" i forbindelse med at slukke via fjernbetjeningen - den bruger også lidt mere strøm.

Det har virket det første døgn - men lad os nu se ...
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2024 kl. 11:02
Da jeg havde Sony OLED mistede fladskærmen tit forbindelsen via WiFi
Med Ethernet-kabel var der nul udfald
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu