|
Rotel RMB-1565 rød lampe blinker. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Oktober-2024 kl. 09:52 |
Hej på min Rotel RMB-1565 som jeg er rigtig glad for er den røde lampe begyndt at blinke når jeg tænder den. De første par minutter er der ingen lyd men derefter stopper den røde lampe med at blinke og lyden kommer.
Jeg har prøvet at fjerne alle kabler og den blinker stadig. Kan det være støv der laver ballade da der er en del indvendigt? Eller hvad kan jeg gøre? Ps. Har prøvet at støvsuge støv det hjalp ikke.
Redigeret af Bjur - 25-Oktober-2024 kl. 10:08 |
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at skifte sikringen i den. De koster næsten ingenting og med tiden kan de godt brænde over.
|
|
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 705+200 ahorn
|
|
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Ved du hvor jeg gør den henne?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis nu der er sprunget en sikring, hvorfor kommer den så til live efter noget tid? Klaus
|
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det skulle man tro, lissom en glødepære, men har oplevet med en NAD effektforstærker fra forrige årtusind, at der var tilløb før sikringen gik. Nogen gange endda med lidt røg til følge. Den døde dog til sidst.
|
|
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 705+200 ahorn
|
|
Jespus
Funktioner
Tak(0)
|
Faktisk lidt som min gamle far.
|
|
|
|
Jespus
Funktioner
Tak(0)
|
Førhen sad sikringen i en klemme lige bag strømtilslutningen, så det vil være mit bud.
|
|
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
Tak må prøve at kigge. Hvor køber man de sikringer henne ved du det? @Jetex: Har læst faq men ikke noget brugbart |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit bedste bud er at enten er der kondensatorer i strømforsyningen, eller på de enkelte forstærkerboards der er ved at være trætte. Har den stået i et skab uden meget luft omkring sig? Klaus
|
|
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
Den har stået i et skab men frit udluftning bagtil og masser af plads omkring den så det burde ikke være problemet.
Ps. Hvis det er kondensatorer skal jeg lige læse op på hvordan sådan noget skiftes. Er fra Roskilde området så kunne være der var en butik på Sjælland der kan skifte det? Redigeret af Bjur - 25-Oktober-2024 kl. 23:18 |
|
Jamic
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan måske finde noget nærmere, men jeg har flere gange brugt Åsebro Radio TV i Frederiksværk.
Man skal være lidt tålmodig, men han er en rigtig fin fyr der ved hvad han laver og prisniveauet er meget rimeligt. Mvh. Jacob
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |