recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flise under gulvhøjtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flise under gulvhøjtaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 593
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flise under gulvhøjtaler
    Sendt: i går kl. 10:17
Hejsa

Jeg har et sæt Dali Lektor stående på trægulv - desværre har jeg også kælder, så der kommer en smule "mudret resonans" (eller hvad man skal kalde det), når jeg hører musik på dem. 

Vil det være et forsøg værd, at smide en flise under hver højtaler eller er det blot at flytte problemet?
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 10:25
Det eneste jeg har erfaring med, og som rent faktisk virker, det er IsoAcoustics GAIA.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 10:27
Det ligner faktisk en bedre og mere egnet løsning - mange tak for forslaget :) 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4798
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 10:40
Jeg har lang erfaring med at lægge betonfliser under mine gulvhøjttalere. Det startede med at jeg boede i et gammelt hus med trægulv, hvor jeg ville sørge for at lyden ikke forplantede sig til omgivelserne. Og der kom også den effekt at lyden blev renset og klar. Bassen stod renere, så diskant og mellemtone fik bedre betingelser. 

Mine betonfliser er fulgt med til nye boliger med laminatgulv på betondæk. Også her hjælper fliserne hørbart på lyden. Jeg har malet dem med matsort spraymaling, så de også ser pæne ud.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Det ligner faktisk en bedre og mere egnet løsning - mange tak for forslaget :) 
Hvis jeg har fundet de rette data, vejer tungeste Lektor omkring 24 kg, så her kan du nøjes med billigste GAIA. Du kommer dog op på ca. 3000 kr til et sæt højttalere/8 GAIA fødder, men selv på mine Dynaudio Confidence 50 løftes lyden betragteligt. Du får dine højttalere afkoblet underlaget, men alligevel nærmest suget fast til underlaget, da fødderne har sugekop effekt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 12:49
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 12:57
Jeg har os' fliser under mine højttalere. Sandsynligvis de samme som Munch linker til.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 12:59
Jeg snuppede to fliser og en matsort spraydåse med hjem fra Jem og Fix, og nu giver jeg de to fliser en chance og prøver det af i første omgang - tak for alle indspark :) 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 13:48
Velbekomme, jeg tror du blir overrasket Smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 14:08
Jeg har os' sat nogle bløde fødder under mine højttaleres fødder; de passede tilfældigvis næsten præcis i størrelsen. Der er tre lag, af den type der kommer i de der pakker med filtklisterfødder som man kan få i Føtex, Normal, etc., men som ikke selv er filt. Det er noget gummi af en art. Det er godt for bassen, at højttalerne såen kan vippe en smule.

Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 15:32
Hvor fornemt! Jeg har sat højttalerne direkte på betonfliserne, og lagt et stykke gulvtæppe mellem fliser og gulv. Jeg tror der er gummifødder under mine højttalere.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 timer 15 minutter siden kl. 19:06
Samme her. 
Filtdutter under en tidligere granit parasolfod, så man undgår ridser i parketgulvet. 
Mest for underboens skyld oprindeligt.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu