|
Bærbar uden virksomt batteri - powerbank? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7926 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 4 timer 21 minutter siden kl. 13:28 |
Hej. Jeg har denne ASUS ROG Zephyrus GM501GS-EI023T. Virkeligt god computer, men batteriet virker ikke mere - holder strøm i 2-3 minutter. Og jeg har allerede skiftet batteriet én gang før, nemlig i marts 2021 - og efter at have spurgt Zandparts ad, ser det ud til at batteriet eller erstatningsbatterier til det, ikke fås mere. Hvis nu man er ude at rejse eller bare hjemmefra med computeren kunne det nogle gange være rart
med et virksomt batteri. Dels f.eks. under en rejse, så jeg kan arbejde, selv i
tilfælde af strømsvigt. Men så tænkte jeg: Ok,
hvad så med et eksternt batteri i form af en powerbank - ville
det faktisk virke? Lad os sige f.eks. denne
Romoss eller denne
Deltaco. Det er klart at jo flere mAh den er på, des
tungere og måske større vil den også blive. Så jeg tænker at
grænsen nok går ved de her 30-40.000 mAh, med mindre der findes
en kompakt relativt letvægts 50.000 mAh powerbank. Men også
fordi, hvis man tænker på at det oprindelige indvendige batteri
var på 3500 mAh og kunne holde computeren kørende i 3-3½ timer.
Så med 40.000 mAh, burde jeg kunne bruge computeren i henved 35
timer under et evt. længerevarende strømsvigt og med 30.000 mAh
ca. 25 timer. Hvilket jo nok i virkeligheden i begge tilfælde er
rigeligt, fordi under et længerevarende strømsvigt kunne man
tænde for generatoren i hvert fald noget af tiden. Men mit spørgsmål er - ville en powerbank generelt set kunne fungere som eksternt batteri for denne computer? Og hvis ja, ville jeg så skulle bruge en bestemt af computerens USB eller andre porte til formålet? |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette batteri passer vist til den: https://www.batteriekspert.dk/da/artiklar/asus-rog-zephyrus-m-gm501gs-us74-batteri,-15.4v,-3550-mah.html
Hvis du altså ønsker at skifte det igen :) Redigeret af quarkir - 4 timer 8 minutter siden kl. 13:41 |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7926 |
Hej.
Ret godt fundet! Det er lige præcist det batteri jeg købte da jeg skiftede batteri første gang. Det ved jeg fordi jeg har et billede af det. ![]() Men der er to ulemper: Dels er der 30 dages leveringstid, så jeg kan ikke være sikker på at jeg kan nå at få det, før jeg skal bruge det. Derudover har en powerbank meget mere power - ved bare ikke om en powerbank ville virke som eksternt batteri. Desuden er powerbanken billigere - eller kan være det. Jeg troede ikke man kunne få den slags batterier andre steder end Zandparts, hvorfor jeg vist ikke har prøvet at lave en åben google søgning på det.
Redigeret af Thorvald - 3 timer 59 minutter siden kl. 13:50 |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1191 |
Hvor får du fra, at der er 30 dages leveringstid?
Der står, at den er på lager.
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
Mystisk - det var ikke det link der var før - det var denne her. Men det batteri man ser nu i linket fandt jeg også lige for lidt siden.
![]() Men jeg er også stadig interesseret i om en powerbank ville virke som eksternt batteri. Redigeret af Thorvald - 3 timer 11 minutter siden kl. 14:38 |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1566 |
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Aaah ok, giver mening. Ja, jeg fandt også det andet kort tid efter. Tilsyneladende tilgængeligt og billigere end det første.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9405 |
|
|
![]() |
|
Allright - hvor små er små så? Og kunne man så have en større powerbank i den indtjekkede bagage?
Og er der nogen der ved om en powerbank ville virke som eksternt batteri?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9405 |
|
|
![]() |
|
Nå ok, jeg troede indtjekket bagage var bedre end håndbagage på det punkt.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |