|
Yamaha RX-V767 - hjælp |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Lund160487 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2025 Sted: Støvring Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Marts-2025 kl. 10:14 |
Hejsa
godtfolk 😊 Jeg
har lige, og med en smule gråd i øjnene skiftet min 20 år gamle Yamaha receiver
ud men en ny 😊 Men
der må jeg nok lige erkende at min vinden om opsætning kommer på prøve. Den receiver sagen drejer sig om er en Yamaha RX-V767 (Skulle der være en haj til setup/opsætning i område 9000 betaler jeg gerne for hjælp, for tror det er en masse bagvedliggende indstillinger som skal ses på) Yderligere
setup: 2x
Pioneer subs via ekstern PA forstærker 1 (loft) 2x Pioneer subs vis ekstern PA forstærker 2 (loft) 1 x
Dali aktiv sub på gulvet det er et garage setup |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4979 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skulle ikke være så svært hvis du kan læse. Forbind dine enheder TV, afspiller og højttalere til de forskellige ind- og udgange. Subs i sub udgange, højttalere i højttaler udgange. Og TV i hdmi ARC udgang.
Sæt mikrofonen til og følg anvisningen på skærmen. Redigeret af Munch - 25-Marts-2025 kl. 10:37 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Lund160487 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2025 Sted: Støvring Status: Offline Point: 17 |
Hej Munch.
Først, tak for dit svar :) Det kan sagtens være at det er ligetil, når jeg får sat en skærm på, for jeg kunne ikke få det til at virke med de indstilliger der var tilgængelige via fjernbetjening og menu på forstærkerens display. som jeg har koblet det op nu: 2 x højtalere til front udgange 2 x højtalere til zone 2 udgange dem helt til højere på bagsiden aktiv sub til den ene "sub preout" 2 x effektforstærkere samlet via y-splittere til den anden " sub preout" (de to effekt forstærkere trækker 4 x 12 subs i loftet) afspiller sat i "audio 1" udgangen med RCA iht til denne opsætning er det lige p.t kun 2 højtalere samt den aktive sub der spiller. |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4979 |
Hvorfor 2 højttalere i zone 2, skal du ikke ha surround, for så skal de der i
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Nej skal ikke bruge surround til noget :)
de 4 alm. højtalere i loftet skal bare være i "stereo" eller blot det samme signal som front udgangene. er bare ikke meget for at sætte 4 højtalere til de to front, men kan være der ikke er andre måder. hele ovenstående setup, virkede med min gamle yamaha receiver, men blev nød til at skifte den ud, da jeg skulle bruge HDMI indgange til min projektor. så troede det var ligetil at få det til at fungere igen, men der kan jeg så tro om.
|
|
![]() |
|
Næ nej, så skal de i zone 2. Og så kan de ikke indstilles via mikrofonen. Er der på fjbtj en knap med zone 2, så brug den til at få loft højttalerne til at spille. Hvis ikke, skal det opsættes i højttaler menuen.
|
|
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
Start med at kigge i manualen så du kan se hvordan man tilslutter højttalere osv. og sæt den så til et TV, så du kan se hvad du laver. - Det er MEGET nemmere end via apparatets display. Hvis den er som min ældre Yamaha AVR, er der også nogle funktioner du slet ikke kan indstille uden et TV. I hvert fald ikke uden at den et på netværk og du tilgår dens webinterface på 192.168.0.xxx/setup/ (find selv den korrekte IP adresse) Eller prøv at se her: Redigeret af Mefisto - 26-Marts-2025 kl. 11:54 |
|
![]() |
|
Hej Mefisto & (Munch).
Jeg har nu haft den koblet helt op, så jeg fik alle indstillingsmuligheder frem op på fladskærmen. Men jeg må sige at vi er stadig ikke helt i mål men jeg er kommet frem til nogle ting, som jeg håber panelet herinde måske kan hjælpe mig lidt med :) inden jeg skriver hvordan jeg har koblet det op, er det vigtigt at sige, jeg ikke skal bruge surround sound delen! det skal helst bare spille i stereo, bruger kun receiveren da den har mange input. og alt fungerede som det skulle med den gamle jeg havde, derdesværre stod af efter, mange år. det var en yamaha RX-V395 Sådan som jeg har koblet det op nu: 1) de 4 indbygningshøjtalere i loftet er del 2x2 og parallel forbundet de 2 front udgange 2) den aktive sub - er sat til med en y-splitter til sub preout 1 3) De to effekttrin som hver trækker 2 indbygnings subs i loftet deles om sub preout 2 jeg har været inde i indstillingerne, og justeret frem og tilbage i flere timer nu, men syntes ikke rigtigt at det lyder godt, og slet ikke som før! der er ingen smæk på bassen, og dem er meget mere mudret end kontant som før. var inde og kigge/sammenligne de to receivere (V767 - V395) og kan se der er en stor forskel på volten af sub preout. V395 har 5V på sub udgangen V767 har kun 1V på de 3 sub udgange hvad kan der være galt?? skal jeg ud og finde en "ældre" eller en anden receiver der har et højere output på udgangene. HJÆLP ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19624 |
Har du kalibreret med mikrofon?
Lav auto setup, med mikrofon og fortæl den at du kun har to fronter og sub. Hvis den ikke kan opnå godt nok volumen fra sub, fordi der kun er 1V udgang og den gamle har kørt op til de 5 volt, så kan du skrue på volumen på subben. Mudret bas kan have noget med faseforskel at gøre. Klaus
|
|
![]() |
|
Jeg forsøger at køre Auto setup engang til :)
hvad angår faseforskel, har jeg sat indstillingen til "normal" og ligeledes på sub. den indstilling er ikke på de to effekttrin så tænker ikke der er relevant :) syntes også jeg skal skrue voldsomt op på selve forstærkerne før der sker noget, den går fra -30 til +16,5 og der skal jeg op på min +1,00 før der kommer udslag på de to effektrin.
|
|
![]() |
|
Ok til tilslutningerne. Det lyder som om du ikke har checket højttaler indstillingerne. Der skal du sørge for at det kun er de højttalere der er tilsluttet der kan ses i opstillingen. Endvidere er det et problem med parallel forbindelsen af de 2x2 højttalere. De skal i hver deres højttaler udgang, der er nok at tage af. Og når du indstiller til stereo, spiller de også ens.
|
|
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |