recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamle højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamle højtalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
surfd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Juni-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér surfd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gamle højtalere
    Sendt: 28-Maj-2025 kl. 19:45
Jeg har arvet et par gamle højtalere af mærket Dynaudio. Som jeg husker det fra min barndom når min far spillede Creedense Clearwater for fuld drøn på dem, spillede de helt fantastisk. Jeg har en tanke om at de måske kan laves om således det blivet muligt at streame til dem, jeg aner dog intet om hvordan det kan gøres, så det håber jeg en entusiast her inde kan hjælpe mig lidt med.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Point: 12384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2025 kl. 20:08
De behøver ikke laves om; du kan "bare" (det kan jo godt koste nogle knaster) købe en forstærker med indbyggede streaming-features, eller en streaming-dims til brug sammen med en eksisterende forstærker.

Mulighederne er nærmest uendelige. Fortæl mere om budget og ønsker til projektet.

Redigeret af Naiera - i går kl. 23:21
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
surfd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér surfd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 19:10
Jeg kunne godt tænke mig noget der fylder mindst muligt, og noget som jeg kan sterme til fra min Iphone.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af surfd surfd skrev:

Jeg kunne godt tænke mig noget der fylder mindst muligt, og noget som jeg kan sterme til fra min Iphone.

så er vi ude i noget wiim amp, Bluesound, argon. Små klasse D integreret forstærkere.
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af surfd surfd skrev:

Din far havde vel en forstærker der kørte dem dengang?
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Til top
surfd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér surfd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 22:12
Ja han havde et af de der anlæg fra 70erne
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 23:20
Men det har du ikke længere?

Hvis du kunne finde ud af hvad højttalerne hedder ville det være nemmere at anbefale en forstærker. Jeg ville også umiddelbart pege på WiiM, da det er noget streaming der bare fungerer, nærmest uanset hvorfra man vil streame.
Til top
surfd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér surfd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 timer 33 minutter siden kl. 06:02
Nej det har jeg ikke længere, og det fyldte også ret meget.
Jeg finder lige ud af hvad de præcis hedder.
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 timer 25 minutter siden kl. 10:10
Du kan købe nogle monoblokke, som måske kan gemmes bag højtaler... Kig evt. brugt. De findes i forskellige udformninger og størrelser. Så er det bare en lille streaming enhed, og signal ledninger ... Det behøver ikke fylde meget
Mvh
Henrik Nielsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu