|
Styrtdykker prisen på pærebaserede projektorer? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-August-2025 kl. 12:15 |
Pærebaserede projektorer - som min JVC X5000 - udfases i Europa fra nytår
Kan vi forvente, at priserne styrtdykker sidst på året? Jeg har kig på en ny JVC NP5 med ekstra pære i Tyskland til 30K
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er torskedumt at købe en lampebaseret projektor i dag.
Du kan få en Sony med laserlyskilde til ikke forfærdeligt meget mere end 30k. De fejer altså gulvet med lampebaserede projektorer. |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1715 |
Tænker ikke det er noget godt køb i betragtning af at ikke kan købe nye lamper fra nytår. Prisen på lampebaserede PJ må da også allerede være påvirket af det kommende forbud. Det er jo som at købe en brintbil .. :)
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
Så vidt jeg ved har Sony XW5000 ikke dynamisk tone mapping
Det er en ting, jeg vil have i min næste projektor Så skal jeg op i JVC NZ500 (hvis det skal være laser) Den koster en pæn slat
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
Tænker markedet bliver utroligt lille for lampe baseret projektorer.
Reservere pære kan være svære at finde. Og der er faktisk kommet en del ok modeller med led lys som gør det godt
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12433 |
JVCs tone mapping er kun dynamisk på de øverste 10%. Det er ikke til at sammenligne med DTM i en Lumagen Radiance Pro. |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |