|
Kablet Mesh-netværk = Bedre rækkevidde? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 533 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-September-2025 kl. 11:33 |
Hejsa. Jeg har et Netgear Orbi system, med en router, og 2 sattelitter tilsluttet trådløst. Min linje er en 1.000 mbit.
Hastigheden er naturligvis langsommere på sattelitterne, end den er på selve routeren der er kablet. Jeg måler cirka 300-400 mbit på sattelitterne, hvilket sådan set er mere end rigeligt til mit behov. Mit spørgsmål er så, at hvis jeg kabler dem, så får jeg selvfølgelig fuld skrald på dem også, men får jeg så også bedre dækning/rækkevidde på sattelitterne, eller er det kun hastigheden der forbedres? Mvh Martin
Redigeret af Martin Sjøstrand - 03-September-2025 kl. 11:34 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hastighed har ikke noget at gøre med rækkevidde, den bestemmes af senderens effekt.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 533 |
Dvs at et overvågningskamera der er trådløst forbundet til min sattelit, ikke vil levere et mere stabilt videosignal af, at jeg kabler min sattelit?
Redigeret af Martin Sjøstrand - 03-September-2025 kl. 11:50 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
Et svagt signal har lige så lang rækkevidde som et stærkt signal, senderen har jo samme effekt uanset styrken på signalet ind i senderen. Enhederne skal være inden for den gyldne zone af hinanden for at kunne levere det bedst mulige. Det bedst signal skal ligge mellem -40 til -55 dBm mellem enhedene. så er det i den gyldne zone.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Og hvordan kan jeg måle det?
![]() |
|
![]() |
|
Download en Wi-Fi analyzer, enten til Android eller iOS.
|
|
|
|
![]() |
|
Du skal jo være opmærksom på at bruges der 2,4Ghz så er der mindre hastighed men længer rækkevidde, bruges der 5 Ghz så er der højere hastighed men kortere rækkevidde.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
Kun hastighed. Klaus
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
Det kommer på om din ustabilitet opstår mellem kamera og sattelit, eller mellem sattelit og master. Træk et kabel midlertidig og find ud af om det ændrer noget. Klaus
|
|
![]() |
|
Tak. Jeg synes bare ikke jeg kan finde nogen der viser andet end hastigheden?
|
|
![]() |
|
En Analyzer viser ikke hastighed, den bruge kun til at se Wi-Fi forbindelser. Se billederne i denne tråd, det er hvad den bruges til. Det er forbindelse på 2.4 Ghz den viser, som det ses er der mange på, brug 5 Ghz den er bedre.
|
|
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12473 |
Det kan også fås til computer. inSSIDer til Mac fungerer godt her.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |