recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt signal i flere rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalt signal i flere rum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalt signal i flere rum
    Sendt: 18-Januar-2007 kl. 09:54

Jeg har lige investeret i Canal Digital - bl.a. for at få digitalt signal!

Jeg troede at man derved havde adgang til digitalt signal i hele huset. Det har man åbenbart ikke. Det koster i hvertfald yderligere 99,- pr. måned at få digitalt signal i alle rum.

Mit spørgsmål til jer wizzards herinde er, om det kan være rigtigt?? Når først jeg har sådan en box i huset, hvorfor i alverden skal jeg så betale x-tra for også at få digitalt signal i et rum mere?

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 12:02
Du skal jo have en boks mere og den er ikke gratis.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 12:21
Du skulle gerne have adgang til digitalt signal i hele huset, men i analog form.

Din box konverterer digitalt signal til analogt, og det kan du så distribuere rundt i huset. Den kan dog kun konvertere ét signal ad gangen (én kanal), så alle i huset må se den samme digitale kanal (i analogt format).

Der findes endnu ingen (officielle) boxe, der kan distribuere det digitale signal i digitalt format til mere end ét TV, og slet ingen, der kan distribuere mere end én kanal ad gangen.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Birkmose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2005
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 12:26

For at kunne besvare dit spørgsmål, bliver vi nødt til lige at dele problemstillingen op i en teknisk- og en kommerciel del.

Rent teknisk kan du videredistribuere dit sattelit-signal til lige så mange rum du har lyst til. Du skal blot være opmærksom på at du:

1) Skal have en digital modtager i hvert rum

2) Skal have hoveder på din parabolskål med lige så mange afgange som du sil se samtidige kanaler. Vil du videredistribuere til 3 rum skal du have hoveder med 3 afgange - og disse skal enten trækkes enkeltvis til de pågældende rum eller tilsluttes en Disec-switch

Rent kommercielt er der det problem at Canal Digital selvfølgelig ikke bare udleverer en stak parabolkort til dig (hvis du har flere modtagere): Der er jo ingen garanti for, at du så ikke bestiller til naboen nu du er i gang.

Derfor tager de 99,- kroner ekstra pr. kort...

Redigeret af Birkmose - 18-Januar-2007 kl. 12:29

M.V.H Lars Birkmose
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu