|
|
Jeres mening om streamingkvalitet på FILMSTRIBEN |
Besvar
|
Side 123> |
| Forfatter | ||||
bentpetersson
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2453 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Jeres mening om streamingkvalitet på FILMSTRIBENSendt: 21-November-2025 kl. 15:46 |
|||
|
Der er et stort udbud af rigtig gode film på Filmstriben.
Men de seneste 4 nye TV-apparater har sammen med forskellige netudbydere givet problemer. Både med lyslederkabler og via luften på fastnet har det lavet "sukkende" ophold på ca. 10 sekunder eller mere og mange gange i hver film. Jeg bruger Chromecast og Filmstribens Android app. Har I oplevelser? Og erfaring. Filmstriben tilhører bibliotekerne og er gratis at bruge, men de kan desværre ikke kontaktes direkte. Supplerende: Jeg bruger Chromecast og Filmstribens Android app på mit nye LG OLED. Benytter jeg LG web os sker der straks en fejl og en film starter ikke. Den prøver at starte men viser straks fejl. Benytter jeg min anden Chromecast Ultra, som er fejlfri på DRTV og andre streamingkkanaler koblet den fint igennem men sikker af og til. Chromecast opdateres automatisk af Google. En film starter fint op og kører fint bortset fra små pauser hver ca femte minut. Kvaliteten på de nyeste film er super, men så kommer de mange små pauser det typisk varer ca 10 sekunder. Pauserne s antal veksler for hver film. Og det skyldes ikke utilstrækkeligt internetsignal. Men minder mere om det er for mange der streamer samtidig på Filmstriben.. Redigeret af bentpetersson - 21-November-2025 kl. 18:54 |
||||
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
![]() |
||||
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 20034 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 15:51 |
|||
|
Bruger ikke filmstriben, så jeg har ikke oplevet "huller" i streaming derfra :-) Klaus
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40866 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 16:16 |
|||
|
Bruger den heller ikke.
|
||||
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
||||
![]() |
||||
JeTex
Guld medlem
Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3838 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 16:18 |
|||
Og du så ikke spørgsmålet?
|
||||
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
Ddur
Bruger
Oprettet: 01-Februar-2025 Status: Offline Point: 50 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 17:31 |
|||
|
Jeg anvender Filmstriben via app på Apple TV 4K. Det fungerer sådan set ok. Brugerfladen virker dog amatøragtig, og kvaliteten/bitraten ved afspilning er lav.
|
||||
![]() |
||||
jake51
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6492 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 17:35 |
|||
|
De film jeg har set via ATV har kørt fint
|
||||
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
![]() |
||||
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 20034 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 18:15 |
|||
Jo
Det var netop det spørgsmål jeg svarede på ;-) Klaus
|
||||
![]() |
||||
bentpetersson
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 18:20 |
|||
|
Tak for tilbagemelding.
Godt at høre at det lykkes for to af jer. Jeg bruger Chromecast og Filmstribens Android app på mit nye LG OLED. Benytter jeg LG web os sker der straks en fejl og en film starter ikke. Den prøver at starte men viser straks fejl. Benytter jeg min anden Chromecast Ultra, som er fejlfri på DRTV og andre streamingkkanaler koblet den fint igennem men sikker af og til. Chromecast opdateres automatisk af Google. En film starter fint op og kører fint bortset fra små pauser hver ca femte minut. Kvaliteten på de nyeste film er fin, men så kommer de mange små pauser det typisk varer ca 10 sekunder. Pauserne s antal veksler for hver film. Og det skyldes ikke utilstrækkeligt internetsignal. Men minder mere om det er for mange der streamer samtidig på Filmstriben.. Tak for tilbagemelding. Godt at høre at det lykkes for to af jer. Jeg bruger Chromecast og Filmstribens Android app på mit nye LG OLED. Benytter jeg LG web os sker der straks en fejl og en film starter ikke. Den prøver at starte men viser straks fejl. Benytter jeg min anden Chromecast Ultra, som er fejlfri på DRTV og andre streamingkkanaler koblet den fint igennem men sikker af og til. Chromecast opdateres automatisk af Google. En film starter fint op og kører fint bortset fra små pauser hver ca femte minut. Kvaliteten på de nyeste film er fin, men så kommer de mange små pauser det typisk varer ca 10 sekunder. Pauserne s antal veksler for hver film. Og det skyldes ikke utilstrækkeligt internetsignal. Men minder mere om det er for mange der streamer samtidig på Filmstriben.. PS. Her i aften så jeg filmen Læreren der lovede havet. En fremragende IMDB 7,5 med god billedkvalitet. Mere forlanger jeg ikke på mit OLED 65" TV. Redigeret af bentpetersson - 21-November-2025 kl. 22:57 |
||||
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
![]() |
||||
Deschain
Guld medlem
Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 995 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 18:59 |
|||
|
Kvaliteten er fantastisk til prisen...
|
||||
![]() |
||||
Furry
Guld medlem
Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1114 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 19:15 |
|||
Nogen gange kunne man godt bruge en ignorer funktion herinde |
||||
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||||
![]() |
||||
bentpetersson
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 21:42 |
|||
|
Kender i betegnelsen IMDB?
Denne karaktergivning går jeg efter når jeg udvælger film. Disse karakterer vises for hver film på FILMSTRIBEN. Filmene er nøje udvalgt af fagfolk, for fx. at undervise. Dette gør at selve indholdet og fremstillingen ser ud til at blive brugt i udvælgelsen af de fik som bibliotekerne ønsker som de skal købe ind til os borgere.. Det samme gør man med bibliotekernes bøger. Bøger som de mener har en værdi bliver gennemlæst af bibliotekernes udvalgte lektører til en såkaldt lektør udtalelse. Jeg har skrevet 6 bøger i løbet af 42 år. Hovedsageligt om hjerneforskning og psykologi og om hvordan mennesker kan ændre sine følelser. 5 af disse bøger har biblioteker rundt om i Danmark indkøbt. De nyeste film på Filmstriben kan naturligvis ses i optimal billedkvalitet mens andre bøger der er ligeså værdifulde også kan ses, men i datidens billedkvalitet. Derfor er filmudvalget på Filmstriben så imponerede og fantastisk. Prøv selv.
|
||||
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
![]() |
||||
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8699 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 22:18 |
|||
|
IMDB [sic] er ikke en betegnelse, men en forkortelse for Internet Movie Database (IMDb), der er en hjemmeside ejet af Amazon, hvor brugerne kan afgive karakterer (mellem 1 og 10).
Derudover er billedkvaliteten på Filmstriben ikke optimal. |
||||
![]() |
||||
Besvar
|
Side 123> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |