Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
|
Emne: Slanger - foreløbigt svar fra Panasonic Sendt: 18-Januar-2007 kl. 15:37 |
Til orientering, så skrev jeg i søndags til Panasonics skandinaviske markedschef, orienterede ham - med henvisning til forummet her - om fænomenet "Purple snakes", og stillede tre spørgsmål:
1. Er fænomenet kendt hos Panasonic Skandinavien
2. Hvad er det
3 Vil der komme en firmware update og/eller garanti reparation til udbedring af problemet
Derudover henviste jeg ham i tirsdags til historien på avforums om, at en japaner havde fået ordnet sit tv af Panasonic.
Jeg har nu fået et, ganske vist foreløbigt svar, men jeg synes da lige at I skulle vide, at vi nu har folk på sagen:
Hei,
- og takk for din henvendelse til oss!
Vi har bedt våre kontakter på Europa-kontoret se nærmere på fenomenet du viser til. Jeg har ikke fått deres kommentar enda, men vil svare deg så snart de kommer tilbake til oss!
mvh,
Jarle Ruud
Nordisk produksjef TV
Mvh.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 16:09 |
Det kunne være lidt fedt med en firmware update ... i så fald det kan løse et
evt. problem, så burde det vel være lige til via porten bag på TV'et ?
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 17:37 |
Og det vil være endnu mere fedt, hvis en evt. firmware update også kan få gjort kål på de generende grå pletter/skygger/plamager. Jeg har lige set "Kongekabale" på DVD, og billede-kvalitetesmæssigt set var det den rene tortur at se på. AAAAARGH!
Så jeg er mere end klar til en update - jo før, jo bedre.
Redigeret af musicus - 18-Januar-2007 kl. 17:39
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 17:45 |
Hej Musicus
Hvad er nu det? - "grå pletter/skygger/plamager". Taler vi om det samme? Selv har jeg det problem, at snakken går om lilla slanger, og i larmen om dem husker jeg faktisk ikke, at jeg har fået feedback på, at jeg gentagne gange har sagt, at jeg lider under grønne streger og plamager i skyggepartierne. Så jeg ved ikke engang om jeg selv er noget særligt eller bare én af hoben. Har du nogle, der er grå. På bordet med det, så sorterer vi det i fællesskab.
Mvh.
|
 |
musicus
Guld medlem
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 17:55 |
enand skrev:
Hej Musicus
Hvad er nu det? - "grå pletter/skygger/plamager". Taler vi om det samme? Selv har jeg det problem, at snakken går om lilla slanger, og i larmen om dem husker jeg faktisk ikke, at jeg har fået feedback på, at jeg gentagne gange har sagt, at jeg lider under grønne streger og plamager i skyggepartierne. Så jeg ved ikke engang om jeg selv er noget særligt eller bare én af hoben. Har du nogle, der er grå. På bordet med det, så sorterer vi det i fællesskab.
Mvh.
|
Jeg har fortrinsvis "plamagerne" i meget mørke scener på DVD, hvor det giver sig udslag i nogen ret dominerende grålige skygger i alt det sorte. Plamager i andre farvekombinationer oplever jeg også af og til, men mest kortvarigt - og sjældent nær så iøjnefaldende, som det andet.
Som et eksempel på dette vil jeg nævne filmen "Far from Heaven". Den indeholder mange flotte udendørs-scener med sensommer/efterårs-landskaber fra New England, og billedet står bare RIGTIG godt på skærmen. I indendørs-scenerne med skumrings- og aftenbelysning kan jeg så til gengæld tydeligt se lilla eller violette plamager på tapetet.
Det er bare noget, der kommer og går, tilsyneladende uden noget fast mønster: En film jeg har kigget på med "plamager" én dag, kan f.eks. næste gang jeg ser den opleves næsten uden billedeforstyrrelser. Så jeg kan aldrig på forhånd helt vide, hvad der mon venter mig, når jeg smækker en DVD i afspilleren. Det kan falde ud til begge sider.
Så du er nok ikke helt alene i mængden - vore specifikke problemer synes i al fald at være relaterede til hinanden .......
Redigeret af musicus - 18-Januar-2007 kl. 20:15
|
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 20:11 |
Okay de grå plamager og skygger har jeg aldrig nogensinde set på mit
PV60...
|
 |
musicus
Guld medlem
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 20:20 |
Det synes vel efterhånden også at indikere, at et PV60 plasma-panel ikke bare er et PV60 plasma-panel. Nogen brugere har 'slangerne', andre har 'plamagerne', andre igen har så lidt af begge dele. Og så er der de heldige kartofler, der formentlig slet ikke er berørt af nogen skærm-gener.
Under alle omstændigheder håber jeg meget, at Panasonic virkelig har en kur imod det. 
Redigeret af musicus - 18-Januar-2007 kl. 20:23
|
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 20:23 |
Mig bekendt er et PV60 panel et PV60 panel.
Hmm... hvilken kilde så du filmen fra? Alm. DVD tilsluttet hvordan?
|
 |
musicus
Guld medlem
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 20:29 |
Jo, men man kunne måske forestille sig, at panelerne stammer fra mange forskellige fabrikker, og at én eller flere af disse leverancer er 'fænomæn'-behæftet? Jeg synes da det er påfaldende, at der er så forskellige oplevelser af skærmkvaliteten, hvis alle PV60-paneler virkelig skulle være fuldstændig ens.
Jeg har min DVD-afspiller tilsluttet via HDMI 1-indgangen.
Redigeret af musicus - 18-Januar-2007 kl. 20:40
|
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
 |
J.F.L
Guld medlem
Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 20:39 |
musicus skrev:
Jo, men man kunne måske forestille sig, at panelerne stammer fra mange forskellige fabrikker, og at én eller flere af disse leverancer er 'fænomæn'-behæftet?
|
Det lyder som noget fordrukkent sludder.
Først lilla slanger, så grå plamager - hvad bliver det næste - lyserøde elefanter???
ER vi ude i noget der lugter af at folk har en 149,95-krs dvd-afspiller sluttet til TV'et og ser en dårlig piratkopi i SVCD-kvalitet og giver TV'et skylden for det dårlige billede???
|
 |
musicus
Guld medlem
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 20:51 |
J.F.L skrev:
musicus skrev:
Jo, men man kunne måske forestille sig, at panelerne stammer fra mange forskellige fabrikker, og at én eller flere af disse leverancer er 'fænomæn'-behæftet?
|
Det lyder som noget fordrukkent sludder.
Først lilla slanger, så grå plamager - hvad bliver det næste - lyserøde elefanter???
ER vi ude i noget der lugter af at folk har en 149,95-krs dvd-afspiller sluttet til TV'et og ser en dårlig piratkopi i SVCD-kvalitet og giver TV'et skylden for det dårlige billede???
|
Noget kunne vist tyde på, at du er den heldige ejer af et Panasonic plasma TV uden skærm-problemer? Det vil jeg gerne ønske dig hjertelig tillykke med.
Du skriver din kommentar om "fordrukkent sludder" ud fra dine oplevelser med dit eget eksemplar, formentlig? Men du har jo ikke set mit eksemplar i funktion, ved ikke hvad jeg hver dag ser af sjove ting på skærmen, og har dermed heller ikke noget reelt sammenligningsgrundlag at basere dine udgydelser på. Så hvis du vil være så venlig at tie, mens de voksne taler .......
Afslutningsvis vil jeg gerne nævne, at de film jeg ser på afspilleren er originaler, betalt for i dyre domme. SVCD-kvalitet? I så fald er jeg da blevet groft snydt af forhandleren. 
Redigeret af musicus - 18-Januar-2007 kl. 20:54
|
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 20:52 |
Har du mulighed for at tage billeder af det du oplever.. ?
|
 |