Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
-sg-
Junior bruger
Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
|
Emne: Digital tuner, men hvor? Sendt: 18-Januar-2007 kl. 23:31 |
Hej allesammen
Jeg er ved at anskaffe mig et 32' lcd tv samt en recorder. Jeg kunne godt have brug for en digital tuner, da jeg alligevel ser mest de danske kanaler (samt dvd). Kvaliteten i de digitale dvb-t er vel også bedre end de (halvdårlige) signaler stofa leverer.
Spørgsmålet lyder som følger:
Når man nu både skal have en recorder samt et tv, er det så bedst at have den digitale tuner i tv'et, i recorderen eller begge steder? Jeg ville selvfølgelig gerne kunne optage med recorderen i digital kvalitet (har lidt kig på 545'en fra Pioneer).
Jeg har surfet en del rundt på siden, men kan ikke rigtig finde ud af det. (Måske skulle denne tråd sågar være postet under et andet emne???). Jeg er novice...
Med venlig hilsen
Søren Garsdal Rasmussen
|
 |
vipmlo
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
|
Sendt: 18-Januar-2007 kl. 23:48 |
Det korte svar på dit spgm: Som med analoge tunere, hvor du har én i tv'et og én i recorderen, skal du have én digital tuner i tv'et og én i recorderen.
Du kunne i princippet nøjes med at have en digital tuner i recorderen og så se tv gennem recorderen, men så kan du ikke optage et program og se et andet.
Hvis du ikke har en digital tuner i recorderen kan du ikke optage.
|
|
 |
Mollerup
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
|
Sendt: 19-Januar-2007 kl. 00:15 |
du skriver du har stofa, der kan du ikke bruge en DVB-T tuner, du skal have en DVB-C ellers virker det ikke.
|
 |
Renemo
Bruger
Oprettet: 18-Januar-2007
Point: 74
|
Sendt: 19-Januar-2007 kl. 00:46 |
Mollerup skrev:
du skriver du har stofa, der kan du ikke bruge en DVB-T tuner, du skal have en DVB-C ellers virker det ikke. |
Lige et hurtigt spørgsmål... Hvad er forskellen på DVB-C og DVB-T..?
|
René
Panasonic TH-42PX70 - Panasonic DMR-EH57 - YouSee HD boks (Samsung SMT-H3126 PVR) - Xbox 360 - PS3 Slim 120 GB - Logitech Z-5500
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 19-Januar-2007 kl. 00:49 |
Mollerup skrev:
du skriver du har stofa, der kan du ikke bruge en DVB-T tuner, du skal have en DVB-C ellers virker det ikke. |
Eller en DVB-T tuner, en antenne, og nøjes med de tre kanaler der sendes gennem luften (DR1 og 2, og TV2). Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 19-Januar-2007 kl. 01:02 |
Renemo skrev:
Lige et hurtigt spørgsmål... Hvad er forskellen på DVB-C og DVB-T..? |
DVB-T er digitaltuner til de luftbårne kanaler DVB-C er digitaltuner til kabeltv* (DVB-S er digitaltuner til satellit) *TDCs DVB-C tuner er Selectoren, Stofa har en tisvarende box, som man vist er tæt på bundet til at købe hos dem. Hvis man snakker HDD/DVD recorder og tv vil en eventuel indbygget digital tuner altid (pt) være DVB-T, og altså pt kun kunne modtage DR1, DR2 og TV2 (og tegnsprogskanalen). Mvh Michael
Redigeret af Maggerholm - 19-Januar-2007 kl. 01:02
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |