|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
![]() Sendt: 19-Januar-2007 kl. 18:22 |
|||
nu har jeg haft mit PANASONIC TH-42PV60EH i 3 uger og jeg kan ikke finde ud af om det er en fejl eller normalt...
Jeg har før skrevet et indlæg om skygger der kunne ses når skærmen f.eks. var på HDMI indgang uden signal... JEG HAR ALTID LYS OG KONTRAST PÅ ca. 30-40 % problemet er der bare stadig... men stadig kun når skærmen er sort altså uden signal f.eks. undertekster kan man se skygger af eller top/bund sort bar kan man også se streger efter når man f.eks. har set film i knap 1 time... jeg har for nyligt kommet til at skifte mellem COMPONENT og HDMI indgang med ca. 1 min mellem rum hvor der intet signal var på nogle af indgangene... og der kan jeg stadig skimte at der står COMPONENT når man har skiftet til HDMI en anden ting jeg også har lagt mærke til når jeg bruger Xbox360 er at hvis tænder xbox'en og lader menuen stå ca. 1-2 min og så slukker xboxen ja så kan jeg se lette skygger af menu'en bagefter.. Der skal siges at jeg er helt tæt på skærmen for at kan se det... vi kan ikke rigtigt se det når jeg sidder 2-3 meter fra den... ved godt nogen synes det er tåbligt at tænke på når man ikke kan se det på tvet når vi ser film eller andet det er kun på sort skærm jeg kan se det.. men det genere mig lidt det er der for jeg kan ikke lade være med at bekymre mig om det bliver værrer ?? |
||||
![]() |
||||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
|||
Har du osse justeret kontrast ned på component/hdmi indgangene ? Du ved godt du justere kontrast på tekst tv/ undertekster ikke ? så den ikke fremstår så højt. Den der component som står får du væk ved at trykke i'et mener jeg det var altså den lige under 9 tallet. For lige pludselig igår tænkte og osse hvordan søren jeg fik den væk... efter at have fedtet lidt rundt, men jeg har dog kun haft det i 2 dage med idag, og det er det bedste køb og er rigtig glad for det. Redigeret af bulk - 19-Januar-2007 kl. 18:34 |
||||
![]() |
||||
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
![]() |
|||
HEJ ja alle indgange er justeret ned på 30-40% på både lys og kontrast....
|
||||
![]() |
||||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
|||
har du justeret kontrast på tekst tv'et ?. Jeg har kørt den break-in dvd du kan finde i forummet. Den har kørt 12 timer i fra 22.00- 12.00 nat/formiddag... Det kommer den osse til i aften. alt mit står på 50% har kun lige justeret kontrasten ned.... har heller ikke nået så meget, for har siddet og set tv fra det blev pakket ud .. og så har den kørt i går nat....
Redigeret af bulk - 19-Januar-2007 kl. 18:39 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
jeg har nu valgt at justere det hele op på knap 50% istedet..
jeg ringede tidligere idag til panasonic og fik fat i en der snakkede engelsk... han synes det var lidt hurtigt det kom men han havde aldrig brugt det med at indstille den lavt, han indstillede den bare som hans synes der var bedst. og han syntes ikke og have set sådan noget på hans |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
jeg bruger ikke tekst tv.... det er undertekster jeg snakker om |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja men hvis du juster kontrast på tekst tv så juster du samtidig kontrast på undertekster derved undgår du de skygger du omtaler der' .. for det er klart at hvis kontrast er for høj så får du jo de skygger Redigeret af bulk - 19-Januar-2007 kl. 18:41 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
her står lidt forskelligt hvis det er... det er den første ... ku åbenbart ikke linke ind til det http://www.google.dk/search?hl=da&q=break-in+plasma+pana sonic&meta= 4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention?
Redigeret af bulk - 19-Januar-2007 kl. 18:49 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
øhh hvordan justere du kontrast på tekst-tv ?? ![]() |
||||
![]() |
||||
T-man ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
|||
Når du er inde på text-tv, så tryk på menu knappen. Du får så forskellige muligheder hver gang du trykker på menu. F.eks. tv & text-tv, Kontrast m.fl.
|
||||
Hilsen Thomas
Panasonic DMR-E20 Panasonic TH-37PV60E JVC DR-MH300SE JVC RX-D701S |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
du går ind i tekst tv, så tryk på menu 3 gange så er kommer kontrast .. den skruer du så bare ned Redigeret af bulk - 19-Januar-2007 kl. 21:01 |
||||
![]() |
||||
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
|||
Hej Iceman Det omtalte fænomen kaldes "Retention" og forvekles af mange med Burnin. Det forsvinder efter 5-10 minutter så snart man ser en anden kanal. Redigeret af troelsit - 19-Januar-2007 kl. 21:09 |
||||
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530 Squeezebox V3 Minipods Bass-station |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |