|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() Sendt: 18-Januar-2007 kl. 16:37 |
Jeg har nu haft den nævnte HD DVD afspiller i næsten 14 dage, og har derfor haft mulighed for at afprøve afspilleren i praksis. Afspilleren fungere næsten præcis som en hvilken som helst anden DVD afspiller. Der har tidligere været skrevet en del om lange opstartstider. Dette synes jeg nu ikke et problem. Selve opstarten tager nogenlunde den samme tid, som når jeg tænder for min harddiskoptager. Load af en HD DVD tager vel ca. 30% længere tid, end for en tilsvarende SD DVD. HD afspilleren indeholder en blæser. Denne kan svagt høres, men er, i det mindste for mig, ikke noget problem. Betjeningen er som på de fleste mere avancerede DVD afspillere. Menu er nem og overskuelig, og opdelt på bl.a. billede, lyd og internet - der så hver i sær linker videre til undermenuer. Jeg har afprøvet DVD afspilleren på den medfølgende HD DVD "Elephants Dream" som er en animationsfilm. Derudover har jeg afprøvet afspilleren med henholdsvis "Posidon" og "Fast and Furious in Tokyo", begge i HD kvalitet. Billedet er fremragende. Fantastiske farver, stor grad af detaljering, og et udsædvanligt skarpt billede. Efter min bedste overbevisning kommer HD allerbedst til sin ret, ved fremvisning af f.eks. landskaber, hvor detaljer i landskabet nærmest fremstår 3 dimentionelt. HD DVD´er indeholder og så en række interaktive funktioner. Om man synes disse er spændende er vel op til den enkelte. Men der er ingen tvivl om, at der ligger et spændedende potentiale i disse funktioner. Jeg er lige så imponeret over DVD afspillerens opscalingsfunktion ved SD DVD afspilning. Til de af Jer som har en TDC HD Selector, og som er bekendt med C+HD (Cmore HD) trailere kan jeg oplyse, at filmsekvensen fra "Ringenes Herre" afspilles lige så flot, eller måske endda bedre, end vist på den nævnte tv-kanal. DVD´en upscaler til henholdsvis 720p og 1080i. Afspillerens tilslutninger omfatter HDMI, Componet, S-video og ethernet. Desuden er der 1 analog og 1 digital lydudgang. Herudover er der 2 indgange til USB. Hvad de skal bruges til vil kun fremtiden vise. Toshiba skriver, at fremtidige firmware opdateringer (via internettet), vil angive funktionen af USB indgangene. Jeg har endnu ikke haft afspilleren opkoblet til internettet. Der er i øvrigt tilgang til flere interaktive funktioner via internettet. Disse er ikke afprøvet. Lydmæssigt understøtter HD DVD afspilleren Dolby Digital Plus, Dolby True HD og DTS. Naturligvis kan man også afspille CD format. Jeg har tilsluttet afspilleren mit lille surround anlæg via den digitale udgang. Og lyden her kan jeg heller ikke klage over, selvom jeg ikke har mulighed for at udnytte den mere avancerede Dolby True HD. Fjernbetjeningen - tja - det er en fjernbetjening som disse er flest. Ikke på nogen måde fancy, men den virker udemærket. Er der ikke noget at udsætte på Toshiba´en? Næh- jeg har ikke fundet noget endnu. Der er jo lige det med formatkrigen Blu Ray kontra HD. Men det vil kun tiden vise hvilket format der vinder. Jeg har valgt at linke til Toshiba´s officielle hjemmeside, hvor man bl.a. kan finde de tekniske oplysninger samt billeder af HD afspilleren. http://www.toshibahddvd.co.uk/
Redigeret af Hother - 19-Januar-2007 kl. 12:48 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
![]() |
Hej Hother! Tak for din minitest... Den lyder spændende..!! vil du mene at afspilleren scaler bedre end en god konventionel afspiller?? |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
OleA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 664 |
![]() |
Tak for en fin anmeldelse. Kunne være genialt hvis man kunne smide en ekstern harddisk i USB stikket og så bruge afspilleren som mediaplayer/center og afspille sit HighDef materiale fra Harddisken.
Redigeret af OleA - 18-Januar-2007 kl. 17:08 |
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Pede - ja i hvertfald i forhold til det jeg har haft fingrene i
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7124 |
![]() |
Der er allerede kommet en opdatering til Toshibaen, den har jeg hentet, men syntes ikke der er det store at skrive om opdateringen. Men jeg er helt enig i din mini test, den afspiller sd dvd bedre end min Denon 2910 Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej hansie - tak for din oplysning om opdatering. Det undre mig lidt at jeg ikke har fået den oplysning, for jeg har tilmeldt mig oplysningsservice i England.
|
|
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7124 |
![]() |
de har intet sendt ud men der er en tråd på www.dahf.dk om opdateringen Den har hjulpet på et problem jeg havde, - en enkelt dvd i samlingen kunne ikke afspilles men efter opdateringen kan den der er også en tråd her: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=457158
Hans |
|
![]() |
|
![]() |
The latest firmware can be installed by connecting the player to the Internet via the LAN port on the rear of the machine. The following pages from the owners manual explain in detail how to connect your player to the Internet, download and install the latest firmware version 1.2 to improve the following:
http://tesc.toshiba.co.uk/Web/Website.nsf/ContentFrameSet?Op enFrameset
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Hans, tak for dine links. Jeg så godt at der i brugermanualen stod noget om, at visse DVD´er ikke kunne afspilles, men at problemet ville blive løst ved en opdatering. Det må være den der er kommet. Fint fint
![]() |
|
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Tak for anmeldelsen! /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er bare i orden MichaelS. Der har jeg ikke været så mange "anmeldelser" i Danmark endnu - så det gjorde jo ikke noget at recordere.dk er lidt på forkant med et nyt produkt |
|
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Vi vil skam gerne være med og vi har lovning på en Toshiba HD EX1 og jeg har fået skaffet adgang til en Full HD skærm, men det trækker lidt ud. Jeg har ikke modtaget den endnu. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |