|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() Sendt: 21-Januar-2007 kl. 10:10 |
Jeg har en kraftig dual core PC med store harddiske, som jeg ønsker at bruge som server. Der er 2 stk FireDTV tunere på denne. Router: TRENDNet 431BRP. PC'erne er forbundet med kabel. Bruger AVG antivirus og har ingen firewall på de enkelte PC'ere. Nøjes med firewall'en i routeren. Dette har kørt uden problemer i flere år. Mens jeg eksperimenterer bruger jeg min gamle AMD Athlon (1,5GHz, 1GB Ram, GeForce FX 5500 Grafikkort) som client. Det er så meningen, at jeg på et tidspunkt vil stykke en rimeligt lydløs, tynd client sammen til at have stående i stuen. Serveren, som larmer, skal stå på mit kontor og trække en fladskærm i rummet ved siden via. nogle kabler (heriblandt ir-modtageren til en MCE remote) gennem væggen. På serveren bruger jeg Task Sceduler til at styre hibernate/vækning, se tråden http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19421& PN=1 Mit ønske til, hvorledes tingene skal spille sammen er meget simpelt: Det skal være så gennemsigtigt som muligt hvorvidt man sidder ved serveren eller clienten. Med andre ord noget a la MCE og XBox 360. Jeg er først lige begyndt at arbejde på sagen. Kommentarer og gode råd er meget velkomne. Har dog fundet ud af noget: På serveren skal køres DVBserver.exe. Ikke det indbyggede NetStream, som ikke giver mulighed for at skifte kanal på clienten. Ved at følge denne vejledning, lykkedes det mig faktisk at få et billede frem på clienten i første hug!: VIGTIGT: Få Først DVBViewer til at køre som ønsket på serveren. Installer dernæst DVBViewer på clienten (uden kanalscanning selvfølgelig, men vælg nogle decodere) http://www.steffen-klausing.de/content4/faqsystem/index.php? action=artikel&cat=31&id=233&artlang=de
Vejledningen er på tysk, men der er mange screenshots (ikke helt optaterede). IP adresserne kan man finde ved at gå ind i routerens opsætning. Ved på clienten at sætte flueben i "Has CI Module" i Settings->Options->Hardware->Unicast Network Device, kunne jeg også se de kodede kanaler. Og alt kører virkelig, som om tuneren sad i clienten og jeg kan se forskellige TV programmer samtidigt på serveren og clienten. DVBServer virker på den måde, at den streamer en af tunerne til clienten. Denne tuner er så ikke til rådighed på serveren mens DVBServer kører. Problem 1: Når jeg lukker DVBViewer på clienten, frigives tuneren ikke automatisk til serveren. Man skal hen på serveren og stoppe DVBServer manuelt. Problem 2: Hvis man programmerer en optagelse på clienten, kommer optagelsen til at ligge på clientens harddisk. Dette er ikke hvad jeg ønsker. Der har været indlæg på DVBViewer forummet om dette. Problem 2 kunne man måske leve med ved at angive stier under Recordings a la: Server:   ; ; ; ;   ; ; ; ;   ; ; ; ;   ; ; ; ; Client:
(hvordan slipper jeg af med den underlige formattering ovenfor?) Der skal selvfølgelig også installeres WOL (Wake On Lan), som er et DVBViewer plugin. Hvis der ligger optagelser på både serveren og clienten, skal de jo så begge have WOL. Dette har jeg endnu ikke testet.
Redigeret af Delphi - 21-Januar-2007 kl. 10:41 |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Det lyder som et særdeles spændende projekt, som du nok skal få brændt nogle timer af på i den kommende tid Jeg har selv rodet ganske lidt med en lignende opsætning, men blot med min hustru's MCE2005 maskine som klient og en gammel P4 1.6 GHz maskine. Det fungerede på sin vis fint, men som du selv nævner kan det være svært at styre, hvor tingene kommer til at ligge. En løsning kunne måske være at lægge alle dine optagelser i en fælles folder på en NAS boks. Du kan så godtnok ikke se optagelserne gennem Recordet TV i DVBViewer, men hvis du tilføjer den samme folder som virtuel sti til film, så kan du se de nye optagelser ved at gå i My Videos. Jeg gik fra denne løsning igen, da jeg syntes at strømforbruget blev for stort, blot fordi jeg skulle se optaget TV (2 maskiner skulle køre i stedet for én, og to maskiner skulle konstant stå i standby for at det kunne fungere). Derfor kører jeg nu med MCE2005 og DVBViewer på samme maskine og det fungere fint. Jeg leder stadig med lys og lygte efter en god netværks medie afspiller, helst med DVD drev, som kan afspille mine .ts optagelser inkl. DVB underteksterne. Når jeg finder sådan en, så laver jeg nok også en server, som kan stå i skuret eller på loftet.... Men jeg glæder mig til at følge med i dit projekt.... Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Måske en mulighed... Med OSD-interface (remoten) kan man se optagelser, der ligger på en anden PC. Dvs. man kunne sørge for kun at optage eet sted (server). Ideen skulle så være udnytte DVBviewers webinterface, her kan man styre optagelserne via et webinterface, starte DVBviewer også skifte kanal, hvis det er interessant. Dvs. man skulle helst undgå at bruge OSD-interface på klienten til at booke optagelser. Af forskellige årsager mener jeg, det kunne være interessant at få en browser kørende også på klienten egnet til at styre med en MCE-remote. Jeg tænker her på de efterhånden mange udsendelser, man kan se via nettet.... (har en lignende opsætning med 2 systemer) .. og når browseren så kørte kunne man bruge den til at booke udsendelser på serveren. Men også fra andre Pc-er.... Webinterface til DVBviewer giver også mulighed for at streamet Tv, det som serveren kører... Synes dog ikke det virker alt godt... Det er egentlig "kun" kravet om live-tv, der giver problemerne ....
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Problemet med hvor man har sine optagelser, kan man komme meget nemt om ved, hvis man som jeg også bruger serveren som HTPC. Man kan simpelt hen lade være med at programmere optagelser på clienten og kun bruge serveren til dette. Er jo ikke nogen stor ulempe, hvis man har EPG 1 uge frem. Håber at den nye TVGG-grabber kommer til at virke med DVBViewer Men det er også lidt for princippets skyld Der er iøvrigt noget med hensyn til Recordings databasen, som jeg ikke har forstået: Selv om jeg kopierer en TS-fil ind i Recordings-mappen kan jeg ikke få DVBViewer til at vise den i OSD'en. Har prøvet at trykke på de lange knapper under Rec-Database under Options. I mappen er også en fil Dummy.txt med indholdet "Don't mess with dummy files" Nogen, der har en forklaring?
Nå, men jeg må se at få kikket på det der WOL |
|
![]() |
|
![]() |
Har gjort følgende: Downloaded WOL fra DVBViewer. På Server: På clienten: Set objWOL = WScript.CreateObject("dvbvWakeOnLan.dvbvWOL") objWOL.MACAddr = "XXXXXXXXXXXX" msgbox("MagicPacket send!") Indtastet serverens MAC adresse i stedet for XXXXXXXXXXXX og gemt test.vbs igen Ved at køre (dobbeltklik på filen) test.vbs kan serveren vækkes; men kun fra shut down (S5) ikke fra Hibernate(S4) eller Standby(S3). Prøvede så (på serveren) Enhedshåndtering->Netværkskort->"Det relevante kort"->Højreklik->Egenskaber->strømstyring satte et hak ved "Tillad, at denne enhed sætter computeren ud af Standby" Herefter kunne test.vbs vække serveren fra enhver tilstand. Faktisk vågner serveren op fra Standby og Hibernate, blot man kontakter serveren over nettet, fx via et netværksdrev.
test.vbs kan vise sig at være nyttigt, hvis man vil fremtvinge en vækning, fx ved start af DVBViewer på clienten.
|
|
![]() |
|
![]() |
Enhedshåndtering->Netværkskort->"Det relevante kort"->Højreklik->Egenskaber->strømstyring satte et hak ved "Tillad, at denne enhed sætter computeren ud af Standby" Denne løsning er ikke ret god (ubrugelig), idet PC'en vågner op for et godt ord.
Har også prøvet at sætte hak ved "Tillad kun administrationscomputere at sætte computeren ud af standby" Så kunne jeg slet ikke vække den over nettet. Det er formodentlig noget med at man skal være medlem af et domæne for at få lov,... eller?
Ja, der er en del uafklarede/måske uløselige problemer. Problem 1 og Problem 2 fra den første post kan formodentlig kun løses, hvis det bliver implementeret i DVBViewer/DVBServer. Vil dog ikke poste nogen request i DVBViewer forummet nu (synes også tit jeg bliver ignoreret dér), men vil arbejde med at få stykket en client sammen. Dette kan måske have interesse for andre mediecentre (Medieportal?) end DVBViewer, så jeg opretter en ny tråd desangående.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |