recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvad skal jeg købe ? 40" fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvad skal jeg købe ? 40" fladskærm

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
spinx2007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: hvad skal jeg købe ? 40" fladskærm
    Sendt: 21-Januar-2007 kl. 13:02

Hejsa

Jeg har besluttet mig for at købe en 40" fladskærm, men jeg er fuldstændig på bar bund hvad det skal være,og hvad de forskellige facts skal være på sådan en.

Kan i hjælpe mig med det ?

jeg har 20.000kr til sådan en skærm

krav :

* 40" fladskærm

* min. 2 scart stik

* digital tuner ?  er det dan samme antenne jeg kan bruge til det ?

* ?? 

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 13:17

Det kommer lidt an på hvad du skal bruge skærmen til.

Hvis du skal spille meget på den, vil jeg nok kigge efter en LCD skærm, men hvis dette ikke er tilfældet er der ikke tvivl om at du skal købe et Panasonic PV60 (i 37" eller 42") eller den lidt bedre og pænere Pioneer 427XA/D (42").

Hvis du har kabeltv eller parabol har du som udgangspunkt ikke det store at bruge en digital tuner til. Hvis du derimod kun har en almindelig antenne til luftbårne signaler, så skal du helt sikkert have en digital tuner (dvb-t).

Redigeret af Sandal - 21-Januar-2007 kl. 13:20
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 13:27

Skærmen skal bruges til at se tv på .

Den vil blive sammen med en parabol ,dvd optager, og stue antenne da parabolen ikke har alle de alm. danske kanaler.

kan man bruge den samme antenne som jeg bruger til analog tuner til den digitale ?

der skal ikke spilles på skærmen

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 13:32

hvad for noget data skal man se efter når man køber sådan en skærm , der er mange der siger man skal se på

< =product_detail.jsp method=post>
Contrast Ratio 3.000:1

er det rigtigt og hvad skal den evt hedde og evt andre ting man skal se efter

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 13:35

Som udgangspunkt skal du ikke hænge dig for meget i specs...

Produenterne har forskellige måder at måle og angive det på og det gør det umuligt at sammenligne og i det hele taget bruge til noget.

Brug istedet dine øjne og vurder derudfra

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 13:37

Så står valget helt sikkert i mellem følgende to plasma skærme som begge har indbygget digital tuner (dvb-t):

Panasonic TH 42 PX 60 EN

Pioneer PDP 427 XD

Når du modtager de danske kanaler via en stue antenne, vil du kunne få en betydelig bedre billedekvalitet ved at købe et tv med digital tuner. Hvorvidt du kan benytte din nuværende antenne tvivler jeg på, da du skal have en form for digital antenne, men er ikke sikker på dette område.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 14:32

Og bedste pris finder du på hifipriser.dk

Jeg var lige så uvidende som du for få uger siden på dette område. Jeg har fundet frem til at Tapeconnection er et godt sted at købe....hvis du vil købe dansk.

Hvis du tager ud i butikker og kikker, så husk at du skal det det med "almindeligt" signal

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 14:44

[ja jeg har luret at de spiller dvd på de små skærme og tv på de store skærme og dyre :-)

Nu blev jeg lige i tvivl . dem jeg har fået anbefalet her er plasma skærme, har læst nogle steder at det skal lcd at det er bedere end plasma og at plasma ikke holder i kval. så længe passer det ?

en kollega sagde at skærmen skulle være 100hz men ehh er alle fladskærme lcd + plasma ikke det eller er det mig der tager fejl

Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 15:40

Hej Spinx.

Nu starter du den sædvanlige for/imod LCD/Plasma diskussion - det er der forskellige meninger om.

Nogle herinde er til LCD - andre til Plasma. Det er korrekt, at der hos en masse nye folk i det her univers er en tendens til at tro, at LCD absolut er det bedste, fordi det er kommet til senere end plasma og derfor partout er nyt = bedst. Det er ikke helt korrekt, kvalitets plasmaskærme idag er kvalitetsmæssigt fuldt på højde med LCD og i mange tilfælde vil det - hvis man overgår fra sin gamle almindelige skærm - føles som en blødere overgang med plasma end det markant anderledes LCD-billede (min mening i hvert fald).

Du skriver 40 tommer - så vidt jeg ved (correct me if Im wrong) - findes der ikke plama TV i 40 tommer, der skal du op i 42 tommer, men størrelsesmæssigt er det ikke til at se forskel.

Skal du have plasma vil mange herinde anbefale Panasonic PV-60 i 42" modellen, mens andre sværger til det lidt dyrere Pinoeer 427 XD. som også må siges at være i det pænere design. Men det er jo en smagssag.... I 10 kroners klassen finder du ikke bedre end Panasonic PV-60, men du har jo 20 kilo at gøre godt med, og kan derfor sagtens købe Pioneers plasma.

Hvis du skal have et godt LCD TV i 40" skulle du måske kigge på Sony´s bravia-serie, men det ligger vist en anelse over dit budget. Min eks-svigerfar har et eksemplar, som har et udmærket billede - selv ved analogt antenne-signal, men det stiller mig dog ikke helt tilfreds når der er f.eks fodbold, hvor der kommer lidt slør efter spillerne.

Tag en tur i Tapeconnection i Århus eller KBH - de giver en god vejledning og er væsentligt billigere end Elgiganten, Fona, Expert mv - hold dig fra dem!

Tape Connection fører dog ikke Sony, men her kan du finde Panasonic, Toshiba, Pioneer og Samsung "in action".

Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 15:41
Jeg skrev "10 kroners klassen" - skulle stå 10.000 kroners klassen selvfølgelig :-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 15:49

[hejsa

tak for et godt svar , men hvad med det min kollega havde lukket ud ,ed 100hz osv på lcd og plasma skærme ?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 15:52
Min plasma kører i hvert fald 100Hz
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu