|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
alfaview ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 12-Marts-2005 kl. 13:35 |
Jeg overvejer at købe et 32" fladskærm fra Alfaview. Umiddelbart virker det som en god kvalitet og en billig skærm. Men er der nogen som har erfaringer med det? |
|
![]() |
|
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
Det er vigtigt man ikke bar fokuserer på prisen. Kig på hvor god synsvinklen er på skærmen, og se et almindeligt antenne signal, de fleste steder kører der DVD eller HD gengivelse på skærmene og så er det intet problem at vise et godt billede. En god ting at gå efter for din egen skyld men også for din eventuelle samboer eller børns skyld, der findes en direkte kvalitets mærkning af fladskærme og andet elektrisk happen gut, den hedder BEAB, www.beab.co.uk og er en garanti for dig at det produkt du står overfor opfylder nogle strenge restriktioner til miljø og sundhed, men også at de komponenter der bruges er godkendt efter nogle bestemte regler og krav. Alle JVC's fladskærme er mærket BEAB Approved for din sikkerhed. |
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
![]() |
|
Keld ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 451 |
![]() |
Er det tilfældigt, at du kalder dig alfaview? Hvis det er din måde at få lidt reklame for eget produkt, synes jeg, du skal tone rent flag som Brian fra JVC gør. Hvis du bare ikke vidste, hvad du ellers skulle anvende som brugernavn, kan du bl.a. se omtale her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4209&P N=1 Keld |
|
![]() |
|
SkiveBio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Ikke direkte, men en bekendt til en ven af mig har ikke de bedste erfaringer med køb af plasmaskærm hos Alfaview. Efter 2 dage måtte han konstare at der var fejl i billedet. Det samme gentog sig da han fik leveret et nyt, som han også måtte levere tilbage. Muligvis har han bare været uheldig, det kan jeg jo ikke bedømme, men hvis jeg skulle købe en fladskærm hos Alfaview, så ville jeg insistere på at se et TV-billede. Men sålænge de i demonstrationsøjemed viser den samme animationsfilm igen og igen, fordi de ikke har en TV-antenne, så ville jeg holde mig langt væk, eller ihvertfald være meget påpasselig. Mvh SB
|
|
![]() |
|
alfaview ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
De påstod ellers i butikken at kvaliteten var den samme uanset om det var DVD film eller antenne. Det undrer mig lidt at de hverken i Hellerup eller på Frederiksberg har ofret en antenne. Men forklaringen er måske at billedet er for ringe. Til Keld: Læste godt den omtalte artikel i Ekstra Bladet sidste måned. Men Alfa View var jo ikke direkte med i testen. |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
Jeg vil også sige, at nu har jeg været i 3 AlfaView butikker (Frederiksberg, Hellerup og Lyngby), og INGEN af dem har vist TV, og ALLE viser de Monsters Inc. Ligeledes har de alle uanset om det er deres SD eller HD serie problemer med at vise det fulde farvespectrum. Jeg så flere "øer" af umættede farver, ligesom der var "signal-fejl" på forskellige områder af skærmen. Det er skide ærgeligt at de ikke melder rent flag. I dag spurgte jeg til deres nye 21" som ser rigtig kewl ud. men de ved nada om dem |
|
![]() |
|
satyr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Jeg var lidt utilfreds med at blive talt ned til som en idiot, fordi jeg syntes at en responstid på 22 millisekunder for 32 lcd virkede i den sløve ende af dagens marked. Næh det var sandelig en af de hurtigste....... Jeg ved godt at respons tid er en elastik i metermål. Men jeg mener da længe, at man med pc skærme og sikkert tv også, har anbefalet maximum 16 ms og at Philips sharp og andre mærkevare producenter ligger på 12-14 ms......... Jeg fatter heller ikke at Alfaview kan være så lang tid om at få en tilladelse fra deres udlejer til at få en satelit forbindelse...........-han lejer jo ud til en kunde hvis eneste produkt er TV apparater........Kan det virkelig være sandt at man investerer så mange penge i salgslokaler på dyre adresser..........til ganske høje kvadratmeterpriser.......og så har man en udlejer der der ikke kan arrangere eller tillade antenne inden åbning eller mange måneder efter åbning...... Jeg tror simpelthen ikke på den forklaring.........men jeg kunne godt tro at der var et problem med kvaliteten af TV modtagelsen. Det er den eneste umiddelbare forklaring jeg kan acceptere. Tænk hvor er det dog useriøst hvis jeg har ret i min antagelse. Oppe i tråden ser jeg jo at Keld har insinueret noget med eget produkt osv. Jeg ved ikke om han har ret, eller hvor han har mistanken fra....omend jeg jo gerne ville vide det......*S*......Men hvis trådens skaber har tilknytning til nævnte firma kunne han vel forklare hvorfor jeg ikke kan se hans produkt som jeg vil se det derhjemme 90 % af tiden med DR eller TV2 o.a. Istedet for en opskaleret tegnefilm. |
|
![]() |
|
![]() |
Til satyr. Hvis du har læst hele tråden herunder mit svar kl 17.15, kan du da ikke være i tvivl om at jeg ikke har forbindelse til Alfaview. Det er blot første gang jeg er herinde og da mit sædvanlige brugernavn var optaget, så anede jeg ikke hvad jeg skulle kalde mig. Men tak for foreløbig de mange indlæg. Jeg har i mellemtiden kigget en del både på sony og phlips. Tror at jeg napper det sidste, men tænker stadigvæk. Det er jo trods mange penge for et fjernsyn, så det er jo med at vælge rigtig første gang. De sidste par 1000 kan være givet godt ud. |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
Alfaview. Hvis jeg var dig, ville jeg trække vejret dybt, og så vente 1-2 måneder. Du er på markedet lige ved "skiftetid". Det vælter ind med nye modeller. og bl.a. modeller med HDMI interface. For din egen skyld, så træk den lige.... |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
Ja umiddelbart viser de Monsters Inc, men det er bare at spørge om man må se et tv signal så viser de det gerne. Havde ingen probemler med at få udleveret en fjernbetjening på Frb, så jeg selv kunne zappe rundt. |
|
![]() |
|
satyr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Ja - Det er nye toner. I sidste uge var jeg både i butikken i lyngby og på strandvejen og der kunne det IKKE lade sig gøre, hvilket jo undrede mig rigtigt meget ref. ovenstående indlæg..........Men det er da en virkelig god ting at man nu har mulighed for at hvad det er man køber for sine mange penge. Men som Hummelmose nævner, er det nok især lige i disse dage MEGET klogt at klappe hesten. For der er meget tydelige tegn på at de nye modeller bliver sat et ret kraftigt hak ned i pris i forhold til de nuværende modeller. I en anden tråd kan man se de nye panasonic modeller er en del billigere i de foregående. Og helt sikkert bedre. Jeg har selv været på lur efter en 32 lcd men jeg hader at se en vare lige har købt blive sat ned 30 % eller aflst af en nyere og bedre, billigere model. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
Bør måske lige nævne at det var på frb at man kunne se et tv signal. Det var vel for ca 2 mdr siden jeg var forbi netop den butik.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |