|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Damgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2005 Status: Offline Point: 68 |
![]() Sendt: 24-Januar-2007 kl. 16:25 |
Hej! Har lige købt en aktiv stueantenne, og en dvb-t modtager.. Signalet er ikke al for godt, men der er dog billede.. Mit spørgsmål er, om hvorvidt det påvirker skærmen, at antennen er med forstærkning? Mit billede er, lige efter opsætning af antennen på toppen af fjerneren, nærmest blevet "tunnel-agtigt", altså billedet er tykkest på midten, og så trukket sammen i top og bund.. Det drejer sig nok om et par centimeters forskel mellem "midte", og top/bund.. Ville bare lige høre om nogen har hørt om en sammenhæng mellem aktive stueantenner, og et billedes afbøjning? Noget med fjernsynets mangel på magnetisk afskærmning eller sådan? Har ingen faglige kompetencer, for at kunne drage den konklusion, og det er jo nok bare et tilfældigt sammentræf, men det håber jeg I kan afgøre.. |
|
![]() |
|
jan.h ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Hej Damgaard Det er en nord/syd fejl på dit TV. Jan
|
|
jan.h
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen, men... det skal vidst uddybes.. |
|
![]() |
|
jan.h ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Hej
Det prøver vi så. Elektron kanonen der sidder i billedsrørs halsen har ikke lige langt til alle steder på billedrøret. Derfor er man nød til at lave et kredsløb der tager højde for det Hade det været i siderne kaldes fejlen øst/vest fejl. Ja, jeg er udannet radio/tv tekniker
Jan
|
|
jan.h
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, men hvad kunne årsagen være til det? Fjernsynet har fungeret upåklageligt de sidste 5 år.. Og er der noget der kan gøres, for at afhjælpe problemet! ...og tak for hjælpen! |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Alt kan laves, men hvilket tv er det, mærke og model tak. Det kan være mange ting, alt fra kolde lodninger til komponet fejl, men 5 år, så er det vist tid til en flad. Jan
|
|
jan.h
|
|
![]() |
|
![]() |
Sanyo, 32", widescreen, og kæmpestort.. Ved ikke lige hvilken model, men kaster nok alligevel ikke penge efter en reperation. Bare mest interesseret i at vide om der kunne være en sammenhæng mellem antennen og problemerne, men det mener du ikke? Gerne et fladt tv, men venter til der er billigere hd/blu-ray-afspillere.. Ingen grund til at give mange penge for et "højopløseligt" |
|
![]() |
|
dunlop ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
![]() |
Du kunne da selv prøve det mest logiske: Test før / efter Eller sluk den aktive antenne og kør noget video -> se om der er forskel |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Nå, en 32" 16:9, så er det rent held det ikke er sket før. Den lille krig hd/blu-ray, er der vist ingen der kan svarer 100% på her og nu. Et godt bud på en plasma: http://www.cinemagic.dk/panasonic_th_42pv60e-p-1426.html?osC sid=456afc03d3164351fc9a26bc20cd51fd Bare min mening. Super tv til en ok pris. Jan
|
|
jan.h
|
|
![]() |
|
dunlop ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
![]() |
> jan.h hvad f..... har det med denne tråd at gøre ????? |
|
![]() |
|
![]() |
Hej dunlop Det er noget sludder du skriver, sorry Skulle det være antenne der påvirked tv'et, ville der da ikke komme en fejl i bunden af tv,et også. Som tildliger skrevet er jeg radio/tv tekniker, så jeg har rimeligt styr på det. Ikke for at prale, men har nok rep. ca. 5000 TV + det løse, amps, reciver, højttaler, VHS-maskiner, DVD-afspiller mixerpulte, lysanlæg osv. Håber du modtager det positivt Jan |
|
jan.h
|
|
![]() |
|
![]() |
Nå, ja jan.h jeg var måske lidt hurtig på aftrækkeren - tag det ikke ilde op Jeg kan pludselig se ironien i det du skriver, - han skal selvfølgelig have en ny flad skærm MVH dunlop |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |