|
PS3 og regionskodning |
Besvar |
Forfatter | ||||||||
Vanderlay
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Emne: PS3 og regionskodning Sendt: 25-Januar-2007 kl. 11:12 |
|||||||
Jeg ved godt der er skrevet meget om emnet, men faktisk så meget, at jeg allerede er forvirret. Mit spørgsmål går på, hvad den europæiske PS3 kan forventes at afspille. Den er sandsynligvis kodet til reg. 2 dvd'er, men hvordan er status med Bluray? Tror I den vil kunne afspille amerikanske blurayfilm som dem man kan købe på Axelmusic.com? Eller er det kun nogle titler, som er kodet? Hvis alle blurayfilm er regionskodet er det da lige før jeg hellere vil have en amerikansk model, da forskellen i udvalg og priser på film er ret markant. |
||||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 25-Januar-2007 kl. 11:35 | |||||||
Hej Vanderlay Der er fortsat regionskoder indenfor Blu-ray, men med en anderledes inddeling end DVD.
Så ja. Vi må formode at de PS3 der sælges fra 23. marts er kodet med B/2. /Lars |
||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8633 |
Sendt: 25-Januar-2007 kl. 11:57 | |||||||
Er der ikke også regionskoder på PS3 spil?
|
||||||||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Sendt: 25-Januar-2007 kl. 12:13 | |||||||
Ahh! De har lært af fejltagelsen fra DVD med at placere Japan sammen med Europa... Det vil nu være fuldt ud "lovligt" at lave en B/2 afspiller, der kun kan afspille PAL plader, og på denne måde kan man mere effektivt forhindre europæere i at afspille A/1 diske. På DVD var Japan (NTSC) med i R2 sammen med Europa (PAL), hvorfor en R2 maskine var TVUNGET til at kunne afspille både NTSC og PAL, og det var derfor kun den logiske spærring (R1/R2), der kunne forhindre det. Det er (eller i hvert fald var) f.eks. meget normalt, at DVD-afspillere solgt i USA slet ikke kan afspille PAL plader, fordi der simpelthen ikke er en PAL encoder i maskinen. Det kan de tillade sig, fordi en R1-afspiller ikke behøver at kunne afspille PAL, da R1 kun dækker NTSC-område... Redigeret af HeartWare - 25-Januar-2007 kl. 12:14 |
||||||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 25-Januar-2007 kl. 12:34 | |||||||
Ja, det ser ud som om der er flest PAL (+SECAM) lande i B/2 inddelingen. Jeg kan ikke lige overskue om der er nogen NTSC tilbage i det område. Men i A/1 er der PAL lande (Sydamerika), så med mindre de laver en version til USA og en anden til de øvrige lande så kan de spille PAL i USA nu /Lars |
||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||||
huztler
Bruger Oprettet: 07-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
Sendt: 25-Januar-2007 kl. 12:58 | |||||||
Er der ikke også regionskoder på PS3 spil?
Sony har meldt ud at der ikke er regionskoder på spil.. Jeg har på min jap maskine spillet både amreikanske og japanske spil.. Men glæder mig til at se om Europæiske også er spilbare.. Det er jo trods alt PAL spil |
||||||||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 25-Januar-2007 kl. 13:34 | |||||||
Jeg har nu et par europæiske R2 DVD titler som er NTSC... Det bruges af og til for "marginale" titler (jeg mener f.eks. at den første EU udgave af sæson 1 af Sex and the City var encoded i NTSC?). Jeg har dog lidt svært ved at se "spærring af enten NTSC eller PAL på decoder niveau" ideen overført til Blu-Ray. For det første taler vi ikke om PAL og NTSC længere. HDTV er en fælles standard med 720p og 1080i ved hhv. 50Hz og 60Hz (som vi kunne kalde "PAL" og "NTSC"), samt 1080p/24. Encodningen på Blu-Ray vil være 1080p/24 for film, og hvis det skal gengives med 50Hz digitalt output, vil det se ud som l*rt på grund af frame rate konverteringer. Afspilleren er nødt til at understøtte 720p@60Hz og 1080i@60Hz (med output 2:3 pulldown), foruden selvfølgelig 1080p/24. Jeg er ret sikker på at regionsopdelingen i Blu-Ray er 100% dikteret af økonomiske hensyn, og ikke om landene er PAL eller NTSC lande. Personligt fatter jeg dog ikke at "de" giver blive ved. Hvis de europæiske kunder skal vente 2-3 måneder på at kunne købe filmene på Blu-Ray, risikerer Hollywood da bare at kunderne finder alternative, billigere udgaver af de samme film på de mange kulturdelingsnetværk. Specielt nu hvor AACS begynder at krakelere... Ellers at de europæiske kunder foretrækker HD-DVD, hvis dette format undlader at indføre regionskodning. Hvad jeg stadig håber... Redigeret af JesperLund - 25-Januar-2007 kl. 13:37 |
||||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 25-Januar-2007 kl. 13:45 | |||||||
Hvis PS3 skal være både officiel BluRay og DVD afspiller, er de nødt til at lave flere versioner til A/1 landene. Det skyldes ikke NTSC vs PAL teknik, men at en DVD afspiller skal være regionslåst ifølge kravene fra DVD Forum. USA og Canada er R1, mens Mexico og Syd+Mellem-Amerika er R4. Well, bortset fra den lille del af Sydamerika, som er franske oversøiske territorier (den del er R2). Forbehold: jeg ved ikke om PS3 er en officiel DVD afspiller? (ligesom PS2 er det). Redigeret af JesperLund - 25-Januar-2007 kl. 13:55 |
||||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||||
Vanderlay
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Sendt: 25-Januar-2007 kl. 14:05 | |||||||
Så vidt jeg kan se her (areadvd.de) kommer europæiske bluray-skiver i hvert fald indledningsvis uden regionskode, mens der i USA er kode på premiere- men ikke bagkatalogudgivelser (korrekt forstået?) Det er selvfølgelig ikke til at vide, om det bliver ved med at være sådan, men ellers taler det jo for at købe en amerikansk/japansk PS3, altså hvis det primært er som blurayafspiller man skal bruge den. Korrekt?
Sony: Deutsche Blu-ray Discs vorerst ohne Regionalcode-Restriktionen25.01.2007 (ks)
Blu-ray Discs aus dem Hause Sony werden in Deutschland vorerst ohne Regionalcode-Restriktionen ausgeliefert werden. Dies gab Sony Pictures Home Entertainment auf Anfrage bekannt. Laut Sony-Sprecher Moritz Wetter gebe es derzeit keine Restriktionen bei deutschen Blu-ray Disc-Veröffentlichungen von Sony. Dies bedeutet, dass sich die Blu-ray Discs auch auf Blu-ray Disc-Playern abspielen lassen, die nicht über den Regionalcode B für Europa verfügen. So zum Beispiel die Playstation 3 aus den USA oder Japan, wo der Regionalcode A gilt. In den USA hingegen gibt Sony nur Katalog-Titel komplett für alle Regionen frei. Neuveröffentlichungen aus dem Kino wie z.B. "Click" werden hingegen mit dem Regionalcode A versehen. Die US-Studios Warner, Paramount und Lions Gate verzichten auch auf den Einsatz des Regionalcodes zur Einschränkung der Abspielbarkeit. Hingegen setzen Buena Vista und Fox selbst bei älteren Katalogtiteln den Regionalcode restriktiv ein.
|
||||||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |