recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre design-problem i Opera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMindre design-problem i Opera

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12321
Direkte link til dette indlæg Emne: Mindre design-problem i Opera
    Sendt: 25-Januar-2007 kl. 19:26
Således ser 'Seneste emner' ud i Opera 9.10. Er der evt. noget jeg kan gøre for at afhjælpe problemet, eller er der nogen med adgang til koden der ved om noget kan gøres?
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 19:32
Synes umiddelbart koden ser korrekt ud (hurtig scanning). Men hvem fanden bruger også Opera (Opera Mini er fair nok). Brug dog Firefox eller Internet Explorer 7 som vi andre
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 19:50
Sandal jeg skal fortælle dig hvorfor jeg bruger Opera...

Jeg har tidligere svoret til FF... men den er godt nok røget ud af min verden pga. den er blevet så bloated og tung efterhånden.

IE7 er i samme båd - virker sådan set godt nok, men tung og bloated som FF.

Opera derimod... lynende hurtig, LÆKKER i brug (man opdager det først efter noget tid og undrer sig over man ikke tog springet noget før), og tilgængelig på alle platforme (inkl. mobilen).

Derfor! ;-)
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 19:56

Forstår dig sådan set godt. Jeg brugte gennem lang tid kun Firefox, men blev efterhånden så træt af at siderne ikke blev vist korrekt, at jeg valgte at gå tilbage til Internet Explorer 7, der er total idiotsikker.

Det er egentlig de andre browsere (Firefox, Opera, osv.) der oversætter koden korrekt, men folk der laver websites, har MEGET svært ved at lave valid kode.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 20:03
Som webdesigner, må jeg desværre give dig ret. Men det er blevet meget bedre.

Det er meget sjældent jeg løber ind i en side som kræver en version af IE og når det endelig sker, ryger pågældende side på min blackliste.

Jeg har på min XP platform valgt ikke at installere IE7 pga. den opfører sig lidt mærkeligt på nogle af de sites jeg frekventerer, og fordi jeg alligevel hele tiden bruger Opera. Til det som fejler og som jeg ikke har mulighed for at blackliste pga det måske ikke findes andre steder, der har jeg så IE6.

På Mac står den på Safari og Opera.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Synes umiddelbart koden ser korrekt ud (hurtig scanning). Men hvem fanden bruger også Opera (Opera Mini er fair nok). Brug dog Firefox eller Internet Explorer 7 som vi andre

IE7 er det værste lort jeg længe har rørt ved.

Forklaringen på hvorfor jeg ikke kan bruge Firefox længere finder du her.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 20:19

Kan ikke rigtig forstå jeres skepsis overfor IE7. Jeg har tidligere været meget skeptisk over IE, men efter at de har taget (stjålet) alt det gode fra Firefox, så synes jeg den er blevet ganske god. Den er tung, men det er jo bare et spørgsmål om at have resourcer nok.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 08:30
I min egen lille test loadede jeg 6 sider i 6 forskellige tabs, hukommelsesforbruget ser således ud:
IE: 79 MB
Opera: 71 MB
Firefox: 61 MB

Så kan det godt være at opera loader hurtigere end firefox - det har jeg lidt svært med at bedømme, jeg synes nu de loader meget hurtigt begge to. Men tilgengæld er der et ton af plugins til Firefox som man ikke kan få til Opera.
Mit valg er helt sikkert Firefox.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 11:48
Ja, det var en fin lille browser-kamp, men det var nu slet ikke min intention med emnet; det var rent faktisk, at spørge enten administratorerne bag siden om de kunne gøre noget ved problemet nævnt i første indlæg, eller om jeg kunne indstille mig fra det i Opera?

Redigeret af Naiera - 26-Januar-2007 kl. 14:49
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 12:00
Ja man kan hurtigt bevæge sig væk fra emnet 

Men jeg er iøvrigt hel enig, crossbrowser kompatibilitet ville være glimrende!
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 16:56
En af de store fordele ved Opera er at du kan gemme til notat ved at højreklikke. Der kan være hundreder af notater, og utroligt nok , hvis du åbner sidepanelet og går igennem dine notater - når du så dobbeltklikker på et notat så åbner siden, hvorfra du i sin tid 'lavede 'notatet, dvs. markerede og pastede.

Firefox har en god extension her, hvor skift mellem faneblade er som at dreje en terning. Det er 3D og forudsætter DirectX 8.0

https://addons.mozilla.org/firefox/4258/#genid2

Nogen, som ved om opera har en tilsvarende extension?

Redigeret af sussie - 30-Januar-2007 kl. 16:57
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu