recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung, men hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung, men hvilket?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung, men hvilket?
    Sendt: 29-Januar-2007 kl. 23:42

Jeg har besluttet mig for at købe en 32" Samsung-skærm - primært pga. designet, som er meget vigtigt for mig. Jeg er dog lidt forvirret over alle de forskellige modeller, så jeg har brug for hjælp.

Jeg kan regne ud (og læse mig til her på siden) at væsentligste forskel er billedkvaliteten, men er det alt? Jeg vil gerne have et godt fjernsyn, men tror ikke, jeg har jeres skarpe øje for at kunne se forskel på den ene eller anden billedkvalitet. En ting, som jeg dog godt kunne tænke mig er 100hz. Jeg kan se at LE-32M71B har det, men det er tilgengæld også en del dyrere end de andre. Jeg vil gerne holde mig på en 8-9000 - medmindre altså, at det er hul i hovedet ikke at lægge lidt mere.

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige modeller?

PS. Det skal bruges til helt almindelig fjernsynskiggeri, men hvis jeg kan slutte computeren til, kunne det være fedt. 

Til top
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 08:39

Mit rå vil være at holde dig fra 100 Hz modellen altså M71. Så hellere  i stedet  investerer i N71 modellen med samme panel dog uden 100 Hz, og til en 1500-2000 kr. billigere pris.

Mange andre og inkl. undertegnet har erfareret at det faktisk kun gør billedet værer at kører med 100 Hz funktionen tilsluttet. Har erfareret pixelleringer ved hurtige bevægelser på eks. arme på mennesker og personer der ser helt 3D agtige ud (ubehageligt at se på).

Men efter at have kørt en DVE kalibrering af min M71 sammen med en kammerat med forstand på TV, er jeg blevet enig med mig selv om at aflevere M71´ere  tilbage (haft den i 5 dage).

Jeg blev desværre meget skuffet over de farver skærmen viser. Der er især hudfarver der selv efter en kalibrering viker helt unaturlige matte (ansigtsfarver er nærmest grå-lyserøde). Højtallerne er heller ikke noget at råbe hurra for, da de faktisk lyder dårligere en dem i vores gamle Prosonic 21" CRT.

Hvis jeg dog skal nævne positive ting ved M71/N71 modellerne er det det nok det meget flotte design, god fjernebetjening og skarpheden i skærmen. Desuden er skærmen faktisk helt fin at se analogt tv på (har Stofa kabel TV og DVB-T modtager til sammenligning af signal/billed).

Hvad så nu....hmmm jeg tror jeg vænter på  Panasonics nye 37" Plasma´er der dukker op her til foråret (medio april). Der skulle være modeller i sort kabinet design på vej. Glæder mig til at se farverne på plasma da jeg er blevet slemt skuffet med LCD.

Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 08:42
Jeg har været i hifi klubben og tape connection og kikke. Og ja plasma stod bedre - og klart bedre med analogt signal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu