recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana plasma contra Hitachi Lcd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana plasma contra Hitachi Lcd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Handi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana plasma contra Hitachi Lcd
    Sendt: 30-Januar-2007 kl. 16:45

Jeg er i syv sind om hvad jeg skal købe, valget står mellem 1 Panasonic TH-37PV60 plasmaskærm eller 1 Hitachi 37LD8600 med lcdskærm.

Jeg har ikke set de 2 modeller ved siden af hinanden, men har set Hitachien mod andre plasma skærme (i elgiganten og de var måske ikke sat rigtigt op)og kunne bedre lide Hitachiens bilede og farver.

Jeg har set Panasonicen i en anden butik og kunne godt lide den der, men har efter af have læst i dette forum blevet lidt bange for indbrændinger og slanger m.m.

Vi skal kun se tv, dvd og video på tv´et.

Vi har også overvejet et 42" Pana men er bange for at vi sidder for tæt på tv´et ca. 2,8m.

Har du nogle gode råd/forslag så kom gerne med dem.

Redigeret af Handi - 30-Januar-2007 kl. 17:02
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 17:02
Hej Handi - hvis det er burn-in som du er bange for, så glem det. Følg producentens anvisninger - then no problems
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 23:52
42" er heller ikke for meget på 2,8 m afstand. :) Især ikke når det kun er en tusse eller 2, du sparer ved at købe 37".

Hvis I kun skal se lidt TV og DVD og endda VHS på det, så er Panasonic valget, vil jeg sige. Det håndtere de førnævnte analoge kilder ret godt. Bedre end LCD TV. Hitachi er dog ret godt også. Men når I kun skal bruge det til de 3 ting, så er plasma valget. Og som Hother skriver, følg anvisninger og læs evt lidt herinde omkring hvordan folk behandler deres plasma skærme. Skru lidt ned for kontrast, farver osv, for de er næsten altid skruet for højt fra fabrikken af. Og lad det evt stå med noget sne på, brug break-in dvd'en fra download sektionen.

Redigeret af Riot - 30-Januar-2007 kl. 23:52
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 07:11

Hej!

Til tv og dvd.......klart plasma.

Der er jo også Hitachi plasma.....eks. den som hedder 9700...har I set den?

Personligt ville jeg vælge Pana 42pv60

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu