recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af Mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpgradering af Mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
srathje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering af Mediacenter
    Sendt: 30-Januar-2007 kl. 19:24

Hej

Har fået 4000,00 Kr til at opgraderer mit mediacenter for.

Har pt.

Pentium4 3 Ghz
MSI Neo 2 Platinium  Motherboard
1 Gb Ram
NVIDIA 6600 PCI express Grafikort med 256 Mb Ram
250 Gb Sata HD

Jeg syntes min PC støjer en del og så bruger den en farlig masse strøm. Derfor har jeg overvejet en Dualcore. Men mit bundkort kan ikke kører med en sådan, derfor er jeg også nødt til at skifte det.
Hvad vil i anbefale ? Skal grafikkortet også fornyes ? Jeg kunne godt tænker mig at ende op med et mediacenter som bare kører derudaf, så selv min kone kan se det fornuftige i det

Med venlig hilsen

Søren

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 19:53
larm er det værste man kan blive udsat for fra sit mediacenter så tag et kig her inden du køber ind:
www.stillepc.dk
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 20:29

Jeg har overvejet at bygge en HTPC med en Pentium M processor, da disse bruger meget lidt strøm (er udviklet til bærbare) og derfor afgiver de heller ikke ret meget varme, altså er det begrænset hvad der er brug for af kølling.

Men har dog besluttet at vente til Blu-Ray/HD-DVD drev falder lidt i pris, så jeg kan få det hele med fra starten.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 00:07
Faktisk er de spørgsmål du stiller afhængige af hvad du bruger dit mediacenter til.

Det kræver nemlig ikke så meget at lave et stille, godt fungerende mediacenter, hvis man bare kan nøjes med de almindelige funktioner, altså det som et mediacenter er beregnet til. Og det er jo egentlig ikke at fungere som spille maskine.

Det man har brug for til det ovenstående et ikke engang en core duo processor, men det ville da være dejlig at have en sådan.  Særlig er der jo strømforbruget, det lokker da meget foruden ydelsen.  En 6200 koster ca. 1150.- Og et bundkort koster da nok 6-800. Og som Sandal siger er en Pentium M også brugbar, hvis man altså lige kan finde et motherboard der er anvendelig. Det har jeg ikke kigget på.

Måske kunne du finde et bundkort med et indbygget grafikkort, selv om det måske ydelsmæssigt ville være ringere end det du nu har. Feks et kort med et 6150.  Sådan kan have komponentudgang for tv. Og DVI og firewire. Det er slet ikke sikkert du har brug for mere end det  et passivt kølet grafikkort på et motherboard kan yde. Ikke til de almindelige ting, så som optagelse, film og billeder.  Man behøver jo ikke så mange kræfter før det kører som det skal. Og det støjer jo ikke!

Det skal jo kunne være i dit kabinet, går ud fra at det er kabinet for HTPC?
De tager ikke altid almindelige  bundkort.  Micro skal det være (ofte) .  Hvis det ikke er et "rigtigt" kabinet for HTPC, så kan du måske købe et sådant, de koster fra 650 og opefter.  Det er noget af det der forhøjer værdien for konen., at det ser godt ud mener jeg. Der er et par på dette link

http://home20.inet.tele.dk/wicb/

En stille strømforsyning er meget værd, nogle af de kabinetter der kan købes har faktisk en sådan indbygget.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 15:10

Jeg har et MSI K9NGM2 i min, Micro ATX, med onboard Nvidia 6150 grafik. det fungere helt fint. det er til AMD Am2 cpu'er, og der kan du finde en dualcore til en overkommelig pris, eller bare vælge en stor 5200+ med 2 mb cache, til lige under 2000 kr. så kan den følge med :)

skal det være strøm besparende, laves der flere modeller af 3800+ som hedder noget med EE, de skulle også være godt strøm besparende.. min 3800+ er den almindelige model, og min HTPC bruger alligevel mindre strøm end min kærestes gamle AMD XP2400.

EVT: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=218048

eller skal den være rigtig hurtig http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204009

www.shg.dk kan du finde 3800+ og opefter der er EE på.

Redigeret af Pizzabager - 31-Januar-2007 kl. 15:12
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu