Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Solermo
Junior bruger
Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
|
Emne: Uklart billede Sendt: 27-Januar-2007 kl. 15:28 |
jeg har købt et x one media center og når jeg sætter den til min fladskærm så viser den ikke et ordentlig billede synes jeg ikke... den bruger scart kablet...
Kan man bruge et DVI kabel istedet...? skal siges jeg har ikke forstand på det overhovedet så bare lige de kabler på nettet, og kan ikke se en HDMI indgang i mit medie center.. vist kun et DVI.. eller kan man bruge de der 3 kabler man bruger til playstation osv... kender ikke lige navnet på dem.. håber i har et forslag så jeg kan få lidt større nytte af mit medie center.
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 27-Januar-2007 kl. 17:24 |
Scart kablet vil altid give et dårligt billede.
Du skal have fat i et DVI til HDMI kabel. det overfører billedet digitalt fra dit mediacenter til skærmen.
Du skal dog være opmærksom på det sådan et kabel ikke overfører lyden så der skal du have fat i et lydkabel
|
 |
btrader
Bruger
Oprettet: 15-August-2005
Point: 95
|
Sendt: 30-Januar-2007 kl. 00:30 |
ja, eller et vga kabel, hvis din skærm ikke understøtter 1:1 pixelmapping
vil du opnå et bedre billede med et vga kabel!!
|
 |
Solermo
Junior bruger
|
Sendt: 30-Januar-2007 kl. 10:03 |
skærmen er en 40 LCD-TV LE-40R72B HD-Ready... ved ikke med det der pixelmapping... men det vil sige et DVI-HDMI vil kunne løse det.? jamen så tak for svarene..
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 30-Januar-2007 kl. 10:52 |
Solermo skrev:
skærmen er en 40 LCD-TV LE-40R72B HD-Ready... ved ikke med det der pixelmapping... men det vil sige et DVI-HDMI vil kunne løse det.? jamen så tak for svarene..
|
Jeg har også et sådan X-ONE mediacenter jeg prøver at for at uddybe min viden i den retning.
Har du også et dårligt signal på antenne?
Såsnart jeg tænder min X-ONE bliver billedet på TV'et helt grynet, og når jeg kører igennem X-ONE er billedet ligeledes grynet, jeg har forsøgt at tage alt andet udstyr af og kun køre X-ONE til mit TV, ingen hjælp der.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
Solermo
Junior bruger
|
Sendt: 30-Januar-2007 kl. 13:03 |
ja jeg havde rigtigt dårligt signal på tv'et alene når jeg kørte mit signal igennem medie centeret altså uden at medie centeret var tændt.. jeg kunne få nogle ok billeder på mediecenteret men det var ikke optimalt, ved ikke om det er tv tuneren eller..? hva bruger du til at forbinde medie centeret og tv'et..? altså med antennen..? jeg gik ud fra det var det samme som en video så puttede antennen ind i medie centeret og en antenne ledning fra medie centeret og så op til tv'et.. det passede kun et sted... indtil jeg så opdagede at der stod FM radio på den udgang.. 
så lige nu kører jeg tv'et for sig selv, og hører kun musik på medie centeret, det ikke optimalt og mister meget meningen med at have det så, men kan ikke lige se en løsning.. hvordan har du forbundet højttallerene..? jeg har almidelige højttalere med en 2 delt ledning, men ved sgu ikke hvordan jeg får dem sluttet til...
skal siges har absolut ingen viden om emnet, håbede på det var noget nemt plug and play da jeg købte det... men NEJ.
|
 |
btrader
Bruger
|
Sendt: 30-Januar-2007 kl. 14:42 |
hej solermo!
du skal forbinde dit media center til dit tv gennem dit grafkort og ikke igennem tv tuneren fra media centret.køb et vga>vga kabel og tilslut lyden for sig selv !fra audio out til dit tv, hvis det har en audio indgang,eller tilslut det til dit lydanlæg!
Redigeret af btrader - 30-Januar-2007 kl. 14:43
|
 |
Solermo
Junior bruger
|
Sendt: 31-Januar-2007 kl. 09:58 |
bare lige så vi er enige, opnår jeg det bedste billede med et DVI-HDMI kabel..? eller et vga..? ville være en skam at bruge penge på begge 2 for at vide det...
men jeg siger da tak for alle svarene..
|
 |
ttppeewee
Bruger
Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 73
|
Sendt: 31-Januar-2007 kl. 11:03 |
Du opnår det bedst billed ved VGA.....
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 31-Januar-2007 kl. 11:39 |
ttppeewee:
Hvorfor opnår man det bedste billede med VGA frem for DVI/HDMI, ville da tro det var omvendt?
|
 |
btrader
Bruger
|
Sendt: 31-Januar-2007 kl. 11:46 |
Ken_T skrev:
ttppeewee:
Hvorfor opnår man det bedste billede med VGA frem for DVI/HDMI, ville da tro det var omvendt?
|
Det der fordi at 40 LCD-TV LE-40R72B ikke understøtter 1:1 pixelmapping igennem de digitale indgange dvi,hdmi
|
 |
ttppeewee
Bruger
Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 73
|
Sendt: 31-Januar-2007 kl. 11:46 |
Ken_T skrev:
ttppeewee:
|
Jeg fik et længere fordrag om det nede hos TC i århus af Otto, da jeg selv skal til at have en plasma skræm. Det har noget med skalering at gøre. Den måde MCE2005 sendt billed ud osv.
Kan desværre ikke huske hans forklaring ordret, men hans konklusion var at VGA gav det bedst billed. Min skærm er en pana. PX60 42", ved ikke om det kun er på 42 tommer det gælder.
|
 |