recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vision Mediacenter MC550 vil ikke starte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVision Mediacenter MC550 vil ikke starte

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Emne: Vision Mediacenter MC550 vil ikke starte
    Sendt: 28-Januar-2007 kl. 10:03
Hey,

Jeg har lige købt et Vision Mediacenter MC550 HDMI fra http://www.mm-vision.dk/ igår. Jeg var istand til at starte systemet, indtaste windows product key og få det på mit netværk med at standard kabel til min router. Windows update kørte også fint og hentede 67 opdateringer.

Jeg satte et delt directory op og satte så min hjemme pc til at bruge SyncToy til at kopiere min musiksamling fra min hjemme pc til mit mediacenter. Det tager et stykke tid så jeg lod hjemme pc og mediacenter stå tændt natten over.

Her til morgen kan jeg ikke få liv i mit mediacenter. Jeg har prøvet at bruge MS fjernbetjening, keyboard, power on/off knap, fjernet strøm og sat den til igen. Der sker ingen ting. Mit media center reagere ikke på noget. Når strømmen er sat til kan jeg se en lille rød lampe inden i media center så der er strøm på. Og MS fjernbetjening receiver giver også et lille rødt lys når jeg trykker på en knap på fjernbetjeningen.

Fra min hjemme pc kan jeg se at SyncToy kun nåede at kopiere 800 filer fra min musik samling og resten fejlede i overførselen.

Er der nogen der har et godt tip til hvordan man får sit Vision Mediacenter MC550 til at genstarte?

Redigeret af Christian_S - 28-Januar-2007 kl. 10:04
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 10:13

Tag låget af maskinen og find Clear CMOS "lusen" og sæt lusen på de 2 andre ben. Vent 5 sek og flyt den tilbage. Se om du nu kan starte op, den starter op i BIOS, så den skal sættes op også. Konsultere evt med din manual også.

V.H. Psudo

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 11:23
Tak for tippet Psudo! Jeg flyttede lusen, talte langsomt til 5 og flyttede den tilbage. Satte låget på, tilsluttede IR remote receiver, skærm, netkabel og strøm. Der sker stadig ingenting når jeg trykker på Power On.

Hmm, jeg må læse videre i manualen og bliver sikkert nød til at kører tilbage til Roskilde for at få maskinen lavet.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 11:30
Ja - det lyder klart som en hardware fejl. En af komponenterne er stået af under natten.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
bjerge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 10:53

Det er tilsyneladende et problem hos mm-vision i øjeblikket.

Jeg har været ude for noget tilsvarende - når mediecenteret bliver belastet (F.eks - ved musikoverførsel) - når den kun 1/3 del - så fryser maskinen, og den skal genstartes.

Jeg har afleveret mit mediecenter tilbage - og de mener der er ramfejl.

Tror inderst inde det er harddisken den er gal med - har købt en ekstern 250 GB Samsung hdd - den har jeg måtte bytte 2 gange !!!

(Samme hdd type som sidder i mediecenteret)...

Ved godt det ikke er svar på spørgsmålet, ville bare oplyse at der var andre der har/havde problemer med mediecenteret :0)

Mvh Bjerge

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 12:07
Hej Bjerge,
Jeg kender ikke årsagen til fejlen endnu. Jeg afleverede min maskine igår til deres teknik og forventer at de vender tilbage om et par dage. Min maskine har 1gb ram og en 400 gb harddisk. Lyder ikke godt hvis maskinen ikke kan håndtere at der kopieres mange filer over da jeg netop skal bruge maskinen til medie indhold.

Og en jeg har en forventning om at når jeg betaler 17500 for en maskine at så virker det bare 24/7. Hvis det ikke er tilfældet så kunne jeg lige så godt købe en frontend/backend maskiner og bruge Linux Myth. Men da jeg begydte at læse om Myth løsninger så det ud som jeg skulle bruge timer på at få det til at virke, så jeg tog den nemme vej.

I'll be back
Chr
Til top
Mediacowboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 16:56

Jeg har selv haft problemer med Abit IL-90MV bundkortet i en hFX Mini. Problemet er at Abits BIOS har problemer med at styre strømstyrken automatisk til RAM-kredsene, når der køres med EF16 PSU'en fra mCubed.

Det rettede jeg sådan her:

Sæt en alm. ATX PSU til maskinen, så den kan starte.

Opgrader til seneste BIOS – f.eks. iL9013

I BIOS ændres memory voltage fra AUTO til anbefalet strømstyrke for den benyttede RAM, f.eks. 1.8 volt hvis du benytter Corsair Value Select PC5300 DDR2.

Det er ikke muligt at lave denne indstilling I ældre BIOS versioner…
Gem og reboot.

Efter dette indgreb har min maskine kørt klippe-stabilt siden J

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 00:03

Ja tænk sig at betale 17,5 kilo for derefter at skulle lege Cowboy!!

Hvis den maskine ikke bare funker 119% når den kommer retur så hæld den i hovedet på dem og få skejserne tilbage

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 00:53

Ved ram fejl bør bundkortet bippe i en helt speciel sekvens for at fortælle brugeren om denne fejl.

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Ved ram fejl bør bundkortet bippe i en helt speciel sekvens for at fortælle brugeren om denne fejl.

DEt holder desværre ikke i alle tilfælde.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 17:36
Så fik jeg min maskine tilbage og den har nu kørt fint i et par timer, bliver interessant og se om den bliver ved med det. mm-vision har skrevet på rma papiret at de har skiftet ram-blokke og tested stand-by funktionen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 11:38
Min mm-vision MC550 HDMI maskine har nu kørt fint uden problemer siden lørdag.

Jeg har overført min musik samling og fandt så ud af at WMP11 bruger Album Artist og Contributing Artist. Så jeg måtte bruge en rum tid på at finde ud af hvad forskelle var og så sætte mp3tag til at opdatere alle filer således at Album Artist blev tilføjet. Heldigvis kunne det gøres automatiseret så det tog kun et par timer.

Jeg formåede også at lave ged i WMP music databasen så den er blevet re-buildet et par gange. Jeg fandt ud af at det er en dårlig ide at have wmp11 kørende og så på samme tid starte MCE - min database blev korrupted.
Så efter endnu engang at re-builde databasen ser det efterhånden helt fornuftigt ud :-)

Faldt også over MyMovie 2.0 igår. God damn det er en nice add-on til MCE til at håndtere video filer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu