|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
schroder34 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 02-Februar-2007 kl. 12:02 |
Er der nogen der har fundet ud af hvordan MediaCenter kan lære at forstå at man har et TV kort med FLERE TV tunere på? MCE "ser" kun DVB-T tuneren, men IKKE DVB-S SAT tuneren på mit Hauppauge WinTV-HVR 4000 TV kort. Vista har selv fundet driverne til TV kortet, som dermed er kendt af Vista. Der må være samme problem på andre TV kort med både alm. TV eller DVB-T tunere og samtidig SAT tuner på samme kort, da der umiddelbart ikke findes et sted i MediaCenter, hvor man kan definere at der er FLERE TV tunere som skal konfigureres på TV kortet. MCE finder de 4 DVB-T kanaler uden problemer, men giver ikke mulighed for at at konfigurere SAT tuneren. Den medfølgende software til kortet er Cyberlink PowerCinema, som har denne funktion, men jeg ville gerne bruge MediaCenter til at køre TV kortet i også, i stedet for den medfølgende software. På forhånd tak. schroder34 Redigeret af schroder34 - 02-Februar-2007 kl. 17:05 |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg mener at have læst at problemet i MCE ikke er at der er flere
tunere, men at der er forskellige tunere. Dvs. den vil godt kunne
opfange eksempelvis et dual tuner kort med to analoge tunere (som
PVR500), men den vil ikke kunne finde begge tunere på et DVB-T med en
DVB-S tuner.
Dette er ikke noget jeg har prøvet i praksis, da jeg aldrig har haft MCE installeret. |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Korrekt, det er i Windows XP og Vista MCE ikke muligt at blande forskellige standarder inden for TV-Tuner så enten: Analog, DVB-T eller DVB-S... (Der findes dog nogle måder at gøre det på via hacks i regdb, men ikke nemt og smart..) |
|
![]() |
|
schroder34 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Tak for svaret. Jeg er helt klar til at lave regedit ændringer for at få dette til at køre. Har du et link til et sted hvor du har set noget info omkring dette emne? |
|
![]() |
|
bobbe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2005 Status: Offline Point: 81 |
![]() |
Hmm det gad jeg godt se noget dokumentation på, har du det ?? Redigeret af bobbe - 02-Februar-2007 kl. 22:18 |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
thegreenbutton.com er et godt sted at starte hvis man skal finde mere info om dette emne
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Prøv at kigge i disse tråde: http://thegreenbutton.com/forums/thread/46023.aspx http://thegreenbutton.com/forums/thread/23260.aspx http://thegreenbutton.com/forums/post/129923.aspx Men som sagt ikke en nem øvelse og vil ikke garantere at du får det til at virke. |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hmm hvad hvis man har en PVR500 dual tuner og vil have en dual tuner mere i? Det må da kunne laves lidt smartere, der må MS da lige tage sig sammen og lave en update der fixer det, hvis de allerede ved hvordan det kan laves, må det da være lige til.. |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
DEt er sikkert også nemt nok for MS at lave en patch så man kan bruge mere end 2 tunere men det vil de ikke da de mener at 2 er nok. Det er ikke pga en teknisk begrænsning de har sagt max 2 tunere men udelukkende en politisk |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hmm der er vist allerede en der har lavet noget, som der stod i toppen af den side på thegreenbutton http://mediacenterexpert.blogspot.com/2006/09/tip-more-than- two-tuners-ramon-van.html |
|
![]() |
|
![]() |
Det lille program er også det bedste jeg har fundet. Det kan dog ikke gøre alle 3 tunere på mit Hauppauge WinTV HCR-4000 synlige i Windows MCE, selv om programmet fint viser dem og kan "aktivere" dem. MCE lader mig dog ikke vælge disse tunere, så den "ser" stadig kun den analoge eller DVB-T tuner og ikke DVB-S sat tuneren. Løsningen for mig blev at installere Cyberlink PowerCinema softwaren, som hører med til TV kortet. Jeg ville dog heller køre MCE, men det lader sig umiddelbart ikke gør optimalt med dette ret nye TV kort. Redigeret af schroder34 - 07-Februar-2007 kl. 18:32 |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, jeg skal bare en ekstra Pvr500 i, så jeg har 4 analog tunere, hvis den kan klare det er det helt super :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |