|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Christian81 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
![]() Sendt: 31-Januar-2007 kl. 02:18 |
Hejsa. Jeg er gået hen og er "faldet" lidt for et Sony 40W2000 TV. Lige indtil jeg fandt ud af, at det ikke har en DVI indgang, men tilgengæld 2 HDMI indgange. Da mit ultimative krav til mit måske kommende fjernsyn er, at jeg i en rimelig kvalitet kan bruge den sammen med medie center funktionen i min PC, som har 2 DVI udgange, så lyder mit spørgsmål derfor:
Kan man konvertere et DVI signal til et HDMI signal? på forhånd tak. Med venlig hilsen Christian |
|
![]() |
|
Christian81 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
![]() |
En anden mulig løsning ville selvfølgelig være, at konvertere fra DVI til VGA, hvis dette er muligt? Men da dette i så falv ville være at konvertere fra digitalt til analog, kan jeg godt regne ud, at det ikke vil være muligt uden et kvalitets tab.
|
|
![]() |
|
Danster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Du køber bare et kabel med HDMI stik i den ene ende, og så DVI i den anden, så simpelt er det
![]() |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Men man skal lige have lydkabler også, som altså trækkes separat, selv om et HDMI kabel kan fragte lyd, så mistes den ved konverteringen.
Man kan også få et konverteringsstik, altså DVI/HDMI og så bruge et HDMI kabel, men det koster det samme eller endda lidt mere. Mere hvis man allerede har et i forvejen. Et 5 meter kabel (DVI til HDMI og omvendt koster ca 300 (mindste pris). Tror det er avconnection.dk der har et godt kabel til rimelig pris. Men jeg har også set andre steder. Jeg bestiller sådant et kabel i dag, så skal jeg fortælle hvad jeg fik ud af det. Det er faktisk ikke alle der bruge det, syntes jeg at have læst. Selv om det skulle virke teoritisk. Men man kan også let konvertere fra DVI til Analog (vga eller d-sub), man kan købe et konverterstik, koster omkring 125.- og så et kabel hertil, men så skal der jo være vga indgang på fjernsynet. Men det bliver jo ikke det samme. Ken_T |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg takker mange gange. Så ender det nok med at blive det TV alligevel!
![]() |
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
Dvs hvis man bruger denne: http://www.av-cables.dk/billedkabler/adapterer_splittere_mv/ digitale_adaptere/adapterstik_hdmi_han_dvid_hun_259_da.html sammen med et DVI - Hdmi kabel så kommer lyden med? |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Nej, lyden kommer ikke med på den måde. Så vidt jeg ved findes der ikke et konverterstik der også fragter lyd (det kunne muligvis laves med et separate lydstik på konvertern, feks minijack eller phono) Men jeg kender ikke et sådant.
I stedet må man trække lydkabler fra lydkortet hvis man vil have lyd på sit tv sammen med signalet. En ren HDMI forbindelse fragter både lyd og billede, men så skal man have et grafikkort med en sådan forbindelse. Dem (grafikkort med hdmistik) er der ikke så mange af, måske 2-3 stykker. De har indvendig tilkobling af lydkabel fra lydkort og et rigtigt HDMI stik ud. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |