recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Extender eller ej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketExtender eller ej

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 375
Direkte link til dette indlæg Emne: Extender eller ej
    Sendt: 06-Februar-2007 kl. 23:55

Super super site i her har fået banket ned, det virker som det helt rigtige sted til at få styr på nogle tanker og måske få dem ført ud i livet.

Jeg har længe gået og leget med tanken om at få VHS kassetter, dvd samt cd skiver ud af stuen, og mener da også at have lidt forstand på pc'er meeeeen det der med htpc'er har jeg ikke meget praktisk erfaring med, og der er efterhånden ved at samle sig en enorm mængde af spørgsmål oven i bøtten af mig, så jeg starter fra en ende:
Jeg vil gerne lave en htpc af en ældre pc'er, jeg får aldrig lov til at stille den i stuen, for konen, da den støjer lidt. jeg har så læst lidt om extender som Xbox360 og Linksys, kunne det være en løsning og hvordan virker det? jeg så en Xbox ved en af mine venner (der kun blev brugt som spillekonsol) men den havde da mediecenter indbygget, så virker det sådan at extenderen bare bruger en pc'er som hd eller kræver det også at der er installeret et mediecenter på pc'eren, hvis ja til det sidste, skal det så være Microsoft mediacenter eller kan det være et freeware mediecenter. Og hvorfor kan man så ikke bare trække kabel til tv og IR frem til tv'et og derved spare extenderen.

Hvis en extender er løsningen, hvad skal det så være for en: Xbox, Linksys eller en helt 3'ede mulighed, prøv at komme med nogle fordele/ulemper, her er de få jeg selv kender: Xbox larmer, det gør Linksys ikke, Jeg går ud fra at Linksys er billigst selvom jeg ikke kender priserene på noget af det. jeg har dog også et andet parameter der tæller med, 3 drenge, 2 på 6 år og 1 på 8 år. som stadig ikke har andre spillemaskiner end 2 gameboy tilsammen.

Også lige et spørgsmål uden for katagori, jeg læste den artikel om digitale modtagere og muligheden for at fange programmer fra Sverig og Tyskland, er der nogen erfaring med hvor langt op man kan fange de tyske kanaler fra Kiel senderen, for her hvor jeg bor (Juelsmindehalvøen ude midt på landet)kan jeg kun fange de 2 danske kanaler og det kunne da være sjovt hvis der var lidt mere at vælge imellem.

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 00:26
Den eneste jeg har praktisk erfaring med er xbox'en, og begge af slagsen. Og hvis støj er et problem, så er hverken den ene eller anden af xbox'ene en løsning.
For afspilning af divx, xvid og andre lidt ukorrente filformater er xbox360 helt udelukket. Det kan den ikke. Eller jo den kan vha. et program på pc'en som laver en otf komprimering så det ser så dårligt ud at det ikke er til at holde ud.
Den gamle xbox fungerer til gengæld glimrende med chip i til at funke som extender.
Ellers kunne der være den mulighed at du kiggede på Kiss 558. Den har vist trådløst netværk og kan bruges som extender. Jeg mener dog bare ikke den kan optage. Jeg  har ikke lige gidet at kigge efter, så ret mig der hvis jeg tager fejl. Den er desuden også pænere end det linksys produkt som jeg personligt synes ligner noget som hører hjemme i et server rack.

Mht. tyske kanaler. Lav en søgning på google efter et tysk dækningskort og tjek det derpå... Det er såmænd nok den nemmeste løsning.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 14:50
Jeg har lige læst om KissDP-558 hd recorder med pc interface, kunne det også være en mulighed?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu